Den som 50 öre har, får följa med på färden.. *sjunger*
Meddelande
Minska
No announcement yet.
Lokförarutbildning!
Minska
X
-
Maggiie skrev:Jag har sökt till Mjölby , Hallsberg och Vännäs.. med utbildningsstart i början av nästa år. SL missade jag, då jag inte hade kommit på vad jag vill göra i mitt liv, förrän efter det att ansökningsdatumet passerat. synd, men men, är glad ändåhar ju kommit på vad jag vill bli! Vilka utbildningar har du sökt?
Vännäs känns väldigt långt bort då jag har familjen här har en 1årig dotter.
Kommentera
-
magnusp skrev:Jag har sökt SJ och ky i Hallsber där jag bor..
Vännäs känns väldigt långt bort då jag har familjen här har en 1årig dotter.Visst, Vännäs uppe vid Örnsköldsvik kanske inte är mitt första alternativ, men vad gör man (och kvinna) inte för sina drömmar!
TUFF TUFF!
Kommentera
-
Maggiie skrev:Ah. ja då kan det bli lite klurigt, helt klart! Själv offrar jag alltVisst, Vännäs uppe vid Örnsköldsvik kanske inte är mitt första alternativ, men vad gör man (och kvinna) inte för sina drömmar!
TUFF TUFF!
Hur är det med gymnasiebetygen tror du?
Jag var ganska skoltrött så har väl inte dom bästa betygen..
Kommentera
-
magnusp skrev:Jag ska nog söka Ängelholm med..
Hur är det med gymnasiebetygen tror du?
Jag var ganska skoltrött så har väl inte dom bästa betygen..
Kommentera
-
Maggiie skrev:Ja det är ju bara att läsa vilken behörighet respektive utbildning har.. minns inte riktigt.. men du ska väl ha läst Matte A och B.. engelska, svenska A och B.. kanske.. något sådant..
Jag ska gå och knyta mej nu ha det så bra och lycka till
Kommentera
-
Jag var i Kista igår och gjorde SJ:s tester med lyckat resultat
Jag sökte även till Ängelholm men fick inte komma och göra tester där.
Tyckte det var konstigt eftersom jag har VG i Matte C, Svenska B och Engelska B (det räckte väl med G?) samt 6 års arbetslivserfarenhet med goda referenser.
Skit samma... Siktar på SJ nu istället.
Hoppas bara man inte faller bort under intervjuerna.
Nån som har varit där redan? Var det tufft?
Kommentera
-
barba skrev:Jag var i Kista igår och gjorde SJ:s tester med lyckat resultat
Jag sökte även till Ängelholm men fick inte komma och göra tester där.
Tyckte det var konstigt eftersom jag har VG i Matte C, Svenska B och Engelska B (det räckte väl med G?) samt 6 års arbetslivserfarenhet med goda referenser.
Skit samma... Siktar på SJ nu istället.
Hoppas bara man inte faller bort under intervjuerna.
Nån som har varit där redan? Var det tufft?
Hur tyckte du att dom var?
Kommentera
-
magnusp skrev:Kul att det gick bra med testen.
Hur tyckte du att dom var?
Det kunde t.ex. stå:
Dra ett streck från botten på den vänstra triangelns högra hörn upp till den största rektangelns högra hörn, om den stora cirkeln får plats i den lilla triangeln. Sätt annars ett kryss under den tredje figuren.
(tänk att du ser olika former i en rad)
Det var alltså väldigt viktigt att man läste allt och var noga med vad man gjorde.
Men svårt tyckte jag nog inte att det var.
Lätt att säga för en som klarade provet iofs.
Kommentera
-
barba skrev:Jag tyckte inte att det var svårt som att man inte hade kunskap eller så, utan det som gjorde det klurigt var att det var så mycket på en gång. Rätt köttigt
Det kunde t.ex. stå:
Dra ett streck från botten på den vänstra triangelns högra hörn upp till den största rektangelns högra hörn, om den stora cirkeln får plats i den lilla triangeln. Sätt annars ett kryss under den tredje figuren.
Det var alltså väldigt viktigt att man läste allt och var noga med vad man gjorde.
Men svårt tyckte jag nog inte att det var.
Lätt att säga för en som klarade provet iofs.
lite klurigt alltså! om inte den stora cikeln får plats i den lilla triangeln så drar man inga streck alls utan bara ett kryss om jag förstod rätt? för det är ju en meningeller?
Kommentera
-
barba skrev:Dra ett streck från botten på den vänstra triangelns högra hörn upp till den största rektangelns högra hörn, om den stora cirkeln får plats i den lilla triangeln. Sätt annars ett kryss under den tredje figuren.
Kommentera
-
Första provet handlar helt enkelt om att man skall klara av att läsa instruktionerna först i sin helhet, och sen göra uppgiften, inget direkt mer
Och vad gäller betygen så vet jag inte hur stor betydelse det har, det enda gymnasiebetyg jag har, är ett G i Matte A, och jag skall ändå börja min utbildning hos SJ. Däremot har jag över 2½ års erfarenhet av serviceyrken, samt att jag gjort bra ifrån mig på proven.
Kommentera
-
JoakimE skrev:Första provet handlar helt enkelt om att man skall klara av att läsa instruktionerna först i sin helhet, och sen göra uppgiften, inget direkt mer
Och vad gäller betygen så vet jag inte hur stor betydelse det har, det enda gymnasiebetyg jag har, är ett G i Matte A, och jag skall ändå börja min utbildning hos SJ. Däremot har jag över 2½ års erfarenhet av serviceyrken, samt att jag gjort bra ifrån mig på proven.
När börjar du?
Vad händer när man har klarat provet? Ny resa till Sthlm eller vad händer?
Lycka till med utbildningen
Kommentera
Kommentera