Meddelande

Minska
No announcement yet.

Lokförarutbildning!

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jag har även sökt på ky i Hallsberg där jag bor..

Kommentera

Hoppas på svar från någon kunnig
      I övrigt har jag bra syn (med glasögon) och har utmärkt färgseende sist jag kollade
      Det är ju bara det här med testerna undrar hur svåra dom är om det är lättare grejor eller sånna svåra som på mensas sida,provade dessa och klarade mej hyffsa med anntar att urvalstesten är lite lättare!? Hoppas jag
      Svara någon.
      Mvh Magnus

Kommentera

De har beskrivit lite om hur testerna går till , i några tidigare inlägg här. De ska inte vara så svårt som proven som mensa gör Men lite klurigt blir det allt!

Kommentera

Nä kan tro det men man får väl utgå i från att det blir svårt så är man lite mer förberedd

Kommentera

Har du sökt du med till SJ:s utbildning?

Kommentera

Maggiie Har du sökt du med till SJ:s utbildning?

Kommentera

magnusp skrev:
                Maggiie har skrivit två inlägg på webForum.
                Första testet för att se om du passar som lokförare är att leta reda på i vilket av inläggen hon har svarat på din fråga.
                /Tor
                Jag och mina bilder.

Kommentera

Web-Tor skrev:
                  Första testet för att se om du passar som lokförare är att leta reda på i vilket av inläggen hon har svarat på din fråga.
                  ja det var ju det första hon skrev!

Kommentera

Web-Tor skrev:
                    Men det är ju ky utbildningar hon sökt! hon har inte sagt nått om sj.

Kommentera

• Frågar Tydal

Finns det nått man kan plugga eller öva när det gäller testet?

Kommentera

• magnusp skrev:
                        Jag har sökt till Mjölby , Hallsberg och Vännäs.. med utbildningsstart i början av nästa år. SL missade jag, då jag inte hade kommit på vad jag vill göra i mitt liv, förrän efter det att ansökningsdatumet passerat. synd, men men, är glad ändå har ju kommit på vad jag vill bli! Vilka utbildningar har du sökt?

Kommentera

• Dilemma!!!!

Har ett svårt val, klarade urvalstesten i Ängelholm, skall upp till Kista (SJ) på måndag och göra samma test igen.
                          Nu till min fråga, vet någon om där finns en chans att få utbildningen betald i Ängelholm eller är det CSN som gäller?
                          Har lån på hus, men känns surt att tacka nej nu när man är så nära.
                          Annars får man hoppas på att man grejar det på Sj istället.

Kommentera

• Pivo73 skrev:
                            Har ett svårt val, klarade urvalstesten i Ängelholm, skall upp till Kista (SJ) på måndag och göra samma test igen.
                            Nu till min fråga, vet någon om där finns en chans att få utbildningen betald i Ängelholm eller är det CSN som gäller?
                            Har lån på hus, men känns surt att tacka nej nu när man är så nära.
                            Annars får man hoppas på att man grejar det på Sj istället.

Jag tror att Ängelholms utbildning inte är betald.. utan där är det nog CSN som gäller, men jag är inte hundra.. skulle ha tagit SJ om jag var du och hade kommit in på båda Grattis!! Riktigt avis!

Kommentera

• Tack Maggie, har inte kommit in ännu, men håll tummarna.
                              Håll koll på Arriva och DSB de kommer nog inom det närmaste att starta utbildningar.

Kommentera

• Pivo73 skrev:
                                Tack Maggie, har inte kommit in ännu, men håll tummarna.
                                Håll koll på Arriva och DSB de kommer nog inom det närmaste att starta utbildningar.
                                Jaså, säger du det? Ja då ska jag verkligen hålla ögonen öppna här! Kan även tänka mig att köra sådanna söta små gula tåg som rullar runt i vissa småstäder i Sverige.. längst gatorna.. eller ev något på Liseberg.. Är glad för alla tips! tack!

*glad*

Kommentera

Working...
                                X