Meddelande

Minska
No announcement yet.

Lokförarutbildning!

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag skulle nog vara väldigt besviken om jag kom till Laholm.

Bonden ska med svett och möda alla tusen djävlar föda.

Kommentera

• Jag håller på att bli galen.. i en veckas tid har jag försökt att boka läkartid hos de 10 rekomenderade mottagningarna i stockholm, men ingen verkarkar vilja ta emot mig som privatperson. Sen när jag väl lyckas få tag på en mottagning som kan ta emot mig, ja då dröjer det en 4 dagar för dem att ringa mig och säga att de inte har tider förrän i januari.. Neh.. imorgon blir det att ringa ned till Mjöby och be om hjälp..

Kommentera

• Hmm, i Ängelholm hade dom löst det så att man skulle uppge Järnvägsskolan som beställare, just för att undvika det här med att mottagningarna inte vill ta emot privatpersoner.

Kommentera

• Okej, ja så har det verkligen inte fungerat här i Stockholm.- fick använda TCC, men inte för mottagningarna-.. då TCC inte var "bunden" till dem. Men.. idag lyckades jag få en tid på tisdag hos PREVIA i Solna, efter många om och men.. Spännande nu sista delen av denna utflykt i ens liv.. får ju hoppas att det går bra! *håller tummarna åt mig själv*

Kommentera

• Lasp skrev:
            >Auric Det är ju för att de är framme!
            eller för att dom har kommit till Laholm! förästen är dom kanske danska för tåget går från Göteborg till Helsingør. via öresundsbron

Kommentera

• Maggiie skrev:
              Okej, ja så har det verkligen inte fungerat här i Stockholm.- fick använda TCC, men inte för mottagningarna-.. då TCC inte var "bunden" till dem. Men.. idag lyckades jag få en tid på tisdag hos PREVIA i Solna, efter många om och men.. Spännande nu sista delen av denna utflykt i ens liv.. får ju hoppas att det går bra! *håller tummarna åt mig själv*
              Jag är helt övertygad att du fixar sista biten med!
              Du kan ju prova ditt färgseende på http://www.medocular.se/ogonfakta/fa...dhet/test.html
              lyckatill

Kommentera

• Grattis alla som kommit in på resp ubildningar!

Kommentera

• magnusp skrev:
                  Jag är helt övertygad att du fixar sista biten med!
                  Du kan ju prova ditt färgseende på http://www.medocular.se/ogonfakta/fa...dhet/test.html
                  lyckatill

Tack! Ja färgen har jag inge problem med.. men man vet ju aldrig med det övriga vågar inte slappna av förrän undersökningen är klar.. på tisdag kan det bli FEST eller PEST!

Kommentera

• Introduktionen avklarad och allt känns riktigt toppen! Grattis till er andra som också får börja SJ utbildningen, det kommer bli riktigt bra! Och dom nämde för övrigt tydal direkt på dag 1

ewenson.se - själlöst

Kommentera

• JoakimE skrev:
                      Introduktionen avklarad och allt känns riktigt toppen! Grattis till er andra som också får börja SJ utbildningen, det kommer bli riktigt bra! Och dom nämde för övrigt tydal direkt på dag 1
                      Härligt!

Du har fått PM.

Kommentera

• Sååå ringde de från PREVIA nyss och sa att de endast kommer ta drogtestet imorgon.. fastän det från början var sagt att det var ett läkarbesök. läkarbesöket blir först den 18e.. *suck* Ibland ångrar man att man bor i Stockholm..

Kommentera

• Du kan inte tänka dig att åka till någon av deras mottagningar någon annanstans? I Göteborg svarar Previa inte på telefon (!), så till slut (efter tre dagars ringande...) gav jag upp och skaffade en tid i Stenungsund (löjligt som fan att behöva åka buss i totalt tre timmar för detta, men vad gör man inte för att bli lokförare? ).

Kommentera

• Muzzafarath skrev:
                            Du kan inte tänka dig att åka till någon av deras mottagningar någon annanstans? I Göteborg svarar Previa inte på telefon (!), så till slut (efter tre dagars ringande...) gav jag upp och skaffade en tid i Stenungsund (löjligt som fan att behöva åka buss i totalt tre timmar för detta, men vad gör man inte för att bli lokförare? ).

Jodå det har jag ju tänk från början, men fick hjälp från utbildningesledaren i Mjölby. Sen så är det ju som så, att om de sagt från början att väntetiden var såpass lång, ja då hade jag bestämt mig från början. Men den informationen ville de inte dela med sig av, utan skulle återkomma dag efter dag.. och när de till slut gjorde det så var väntetiden lång. Nu lyckades jag hitta PREVIA i Solna, så nu fick jag ju reda på att det var flyttat fram en vecka. Är det värt att nu ta en hel dag till att ringa runt till okunniga mottagningar på nytt, som gång på gång talar om för mig att de inte tar emot privatpersoner? Nej tack, orkar inte ta den diskusen med något företag igen.

Så SJÄLVKLART hade jag valt att åka upp till Kiruna om det så hade behövts, OM jag hade fått information från början om den långa väntetiden. nu är det en vecka kvar. jag står ut. Så vad gör man inte för att bli lokförare, jo man riskerar inte att få bråka med ytterligare 10 mottagningar runt om i landet i 2 veckor, utan att få tid.

Kommentera

• Så var det klart! Utbildningen börjar i februari i Mjölby för min del. Jag ska bli lokförarinna! *gladast i världen*

Kommentera

• Grattis Maggiie! Själv är jag inne i min andra vecka teori tillsammans med min grupp, SJAB1 Helskoj, även om det är otroligt mycket att ta in! Ett tips, lär dig redan från början att älska och uppskatta din SÄO, du kommer förstå vad jag menar så småningom... Dessutom en klar fördel om du redan i förväg talar flytande byrokratiska...
                                Själv längtar jag efter jullov, på fredag! Och sen första praktiken, v3!

ewenson.se - själlöst

Kommentera

Working...
                                X