Meddelande

Minska
No announcement yet.

Lokförarutbildning!

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Nej, vad roligt! Kör hårt och lycka till!

Kommentera

Vad skoj! Lycka till!
      jobbskatteavdrag.se

Kommentera

Wee! Lycka till!
        @aviddevguy

Kommentera

Skoj!

Men det här ser bra ut, flera som letar sig till SJ, LeonL som ska bli pilot - kan inte nån börja köra Swebus också så har vi en massa alternativ sen när dessa kära medlemmar fixat wF-rabatter?
          My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

Tack alla !!

Ska bli riktigt roligt att börja med utbildningen.

Inga andra här som har kommit in?

Kommentera

Hejsan! Jag ser att man kan få svar på frågor här!

Jag har nyligen börjat intressera mig för att gå lokförarutbildningen, det verkar vara ett mycket trevligt jobb!
              Jag har perfekt färgseende (så långt jag förstår, inga svårgheter på den där färgblindhetssidan) samt bra syn (med glasögon.)

Problemet är att jag är blott 18 år gammal, går sista året på gymnasiet, och vad jag förstår måste man vara 21 för att få köra tåg? Gäller detta alla tåg, oavsett? Isådanafall får jag väl vänta ett år innan jag utbildar mig, eller så, fyller år i Februari :/

Jag är lite "sävlig" (som min körprovslärare uttryckte det .___.) men det ska väl gå att arbeta bort! Simultankapaciteten hoppas jag att det inte är något fel på - efter mången års tv-spel och dylikt ska det väl inte vara några problem ^__^

Kommentera

Ja, lycka till! Måste vara jätteroligt. Avundsjuk satan!
                [Mårten]

Kommentera

Klart intressanta prov det blev att genomgå igår, mycket värre än vad man hade kunnat tänka sig i förväg, men intressanta ändock! Gick i varje fall iväg från gårdagen med kommentaren "mycket bra" från psykologens sida, så det verkar ju i varje fall lovande

ewenson.se - själlöst

Kommentera

Men för tusan, inga halvkvädna visor! Vad var det för prov då??
                    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

:stefan: skrev:
                      Men för tusan, inga halvkvädna visor! Vad var det för prov då??

Deru

Närå, alla möjliga roliga prov, formlogik, sifferlogik, minnesprov, matte, och så det roligaste av alla, typ allt kombinerat i ett enda 20 minuter långt simultankapacitetsprov, riktigt underbart Fast i stort gick väl mycket helt enkelt ut på att se om man kan läsa instruktioner och därefter följa dom, mer än något annat

ewenson.se - själlöst

Kommentera

Samtal idag, kallad till intervju nu på tisdag, läkarkoll inbokad till den 4e oktober

ewenson.se - själlöst

Kommentera

JoakimE skrev:
                          och så det roligaste av alla, typ allt kombinerat i ett enda 20 minuter långt simultankapacitetsprov, riktigt underbart
                          Försöker luska ut om inte testerna kan vara likadana som flygtesterna. Säger "ortsnamn" och "matchresultat" dig något?

Kommentera

LeonL skrev:
                            Försöker luska ut om inte testerna kan vara likadana som flygtesterna. Säger "ortsnamn" och "matchresultat" dig något?
                            Mja, delvis, vårt var upplagt på följande sätt:

två rutor med rader siffror/tecken/bokstavskombinationer, vänster ruta visar vad som skall vara överstruket, höger ruta skall man markera samma tecken som är markerat i vänster.
                            Samtidigt som detta blev det uppläst uppgifter, t.ex. hämta en adress från Namn A från Adressboken när klockan är si och så, eller "Vad skall du göra onsdag eftermiddag enligt kalendern", eller favoriten nummer ett, räkna ut ett tal och markera det svaret vid en viss tidpunkt på den gulliga klockan som tickar tydligt i fönstret

ewenson.se - själlöst

Kommentera

Ah, då var det trots allt inte likadant. Dock var det ju ungefär också sådär mycket man hade att göra samtidigt.

Kommentera

Sen lite var det lite roliga frågor typ: Anna är lättare än Lisa som är lättare än Sara, vem är tyngst?

Kommentera

Working...
                                X