Meddelande

Minska
No announcement yet.

Lokförarutbildning!

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

nietre skrev:
    Sen lite var det lite roliga frågor typ: Anna är lättare än Lisa som är lättare än Sara, vem är tyngst?
    Stämmer ja, dom hade jag förträngt

ewenson.se - själlöst

Kommentera

Jag har också sökt in, tyvärr så har jag inte rätt kreterier vad gäller kraven på Matte Eng och svenska.
      Är det helt kört då eller finns det chans att komma till intervju ändå?

Kommentera

Enda betyget jag har är ett godkänt Matte A, och jag har varit med på urvalsprov, intervju och idag läkarundersökning. Alla är godkända och klara och nu väntas bara på resultat från drogtest innan jag vet om jag kommer med eller ej, det är alltid värt att försöka, värsta som kan hända är att man får ett nej

ewenson.se - själlöst

Kommentera

JoakimE skrev:
          Enda betyget jag har är ett godkänt Matte A, och jag har varit med på urvalsprov, intervju och idag läkarundersökning. Alla är godkända och klara och nu väntas bara på resultat från drogtest innan jag vet om jag kommer med eller ej, det är alltid värt att försöka, värsta som kan hända är att man får ett nej
          Ja det lät ju bra!
          Då är ju inte hoppet ute

Kommentera

Jag har har också funderat seriöst på att söka in till lokförarutbildningen. Jag har dock inte världens bästa syn. Inte så att jag har speciellt dålig heller . Hittade en till sida där man kan testa sitt färgseende:

http://www.medocular.se/ogonfakta/fa...dhet/test.html

Är det någon här som läser till lokförare som har glasögon och/eller nedsatt syn? Eller måste man ha sk "20/20 syn"?

Kommentera

Jag har linser (-1,25/-1,75). Så länge du har full synskärpa med glasögon eller linser ska det inte vara några problem. Det finns dock en gräns på hur kraftig korrektion man får ha. Har för mig det var -6 eller liknande. Perfekt färgseende måste man däremot ha.

Kommentera

Jag klarade läkarundersökningen med glasögonrecept som dikterar -5,25/-5,5, så som tydal säger så gäller det väl att synen vid korrektion blir bra, samt att färgseendet är perfekt

Annars så har jag klarat av alla delarna nu, väntar bara på svar från SJ, mycket nervöst!

ewenson.se - själlöst

Kommentera

Det är inte så att testerna görs hos ett företag som heter PG-konsult?

Kommentera

Okej. Hade en fråga till.. Känner du till alla orter där lokförarutbildningen finns? Jag bor nämligen i Malmö och det hade varit bra om det fanns något lite närmre.

Kommentera

Fick samtal idag för lite drygt två timmar sedan, jag är antagen och kommer börja den 6e december i Hallsberg!

d3773, de utbildningstillfällena som börjar nu v49, v2 och v10 är alla i Hallsberg.

ewenson.se - själlöst

Kommentera

Grattis, JoakimE! Kör hårt!

Kommentera

Weee, congrats!
                          @aviddevguy

Kommentera

Tackar Och framförallt tack till trådskaparen som gjorde att jag fick upp ögonen för denna utbildning, annars hade man nog missat den helt och hållet!

ewenson.se - själlöst

Kommentera

Nästa ansökningstillfälle kommer i slutet av 2007; vet någon lite mer exakt vilket datum det kan röra sig om? Hur är kvaliteten på KY-utbildningarna? Finns det anledning att undvika någon av dem?
                              Last edited by Muzzafarath; 2007-10-12, 17:26.
                              Bonden ska med svett och möda alla tusen djävlar föda.

Kommentera

JoakimE skrev:
                                Fick samtal idag för lite drygt två timmar sedan, jag är antagen och kommer börja den 6e december i Hallsberg!

d3773, de utbildningstillfällena som börjar nu v49, v2 och v10 är alla i Hallsberg.
                                Fasen
                                Jag har inte hört något från dom
                                När skickade du in din anmälan?

Kommentera

Working...
                                X