Jag har också sökt in, tyvärr så har jag inte rätt kreterier vad gäller kraven på Matte Eng och svenska.
Är det helt kört då eller finns det chans att komma till intervju ändå?
Enda betyget jag har är ett godkänt Matte A, och jag har varit med på urvalsprov, intervju och idag läkarundersökning. Alla är godkända och klara och nu väntas bara på resultat från drogtest innan jag vet om jag kommer med eller ej, det är alltid värt att försöka, värsta som kan hända är att man får ett nej
Enda betyget jag har är ett godkänt Matte A, och jag har varit med på urvalsprov, intervju och idag läkarundersökning. Alla är godkända och klara och nu väntas bara på resultat från drogtest innan jag vet om jag kommer med eller ej, det är alltid värt att försöka, värsta som kan hända är att man får ett nej
Jag har har också funderat seriöst på att söka in till lokförarutbildningen. Jag har dock inte världens bästa syn. Inte så att jag har speciellt dålig heller . Hittade en till sida där man kan testa sitt färgseende:
Jag har linser (-1,25/-1,75). Så länge du har full synskärpa med glasögon eller linser ska det inte vara några problem. Det finns dock en gräns på hur kraftig korrektion man får ha. Har för mig det var -6 eller liknande. Perfekt färgseende måste man däremot ha.
Jag klarade läkarundersökningen med glasögonrecept som dikterar -5,25/-5,5, så som tydal säger så gäller det väl att synen vid korrektion blir bra, samt att färgseendet är perfekt
Annars så har jag klarat av alla delarna nu, väntar bara på svar från SJ, mycket nervöst!
Okej. Hade en fråga till.. Känner du till alla orter där lokförarutbildningen finns? Jag bor nämligen i Malmö och det hade varit bra om det fanns något lite närmre.
Nästa ansökningstillfälle kommer i slutet av 2007; vet någon lite mer exakt vilket datum det kan röra sig om? Hur är kvaliteten på KY-utbildningarna? Finns det anledning att undvika någon av dem?
Kommentera