Meddelande

Minska
No announcement yet.

Lokförarutbildning!

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pivo73 skrev:
    Är det någon som vet vilka förmåner en SJ anställd har, privatresekort kan man köpa, men har man något mer (hyra stuga etc)?
    Och varför tar SJ in så många nya till lokförareutbildningen? Är det många som går i pension eller andra bolag som tar över förarna eller kanske är det så att SJ är rädda för att lönerna skall rusa iväg pga att läget gynnar facket i avtalsförhandlingarna?????
    Det är stor brist på lokförare, till följd att tågen ibland helt enkelt saknar förare och resor uteblir. Det har stått ganska mycket om det i tidningarna senaste åren. Dom hade ju stora sparkrav för några år sedan, kan tänka mig att det i kombination med en åldrande personalstyrka när 40-talisterna ska fasas ut ligger i grund. SJ har ju själva sagt att dom ska rekrytera 1000 personer under 2008, trevligt!
    Att rädda ett liv är att rädda en hel värld!
    Mvh Ronny "KoTTeN" Andersson

Kommentera

• Sådär, då har man vart ute på första praktikdagen också, större delen av vårt gäng har haft bangårdskännedom idag, men vi i Linköping fick lite annat, vi har bangårdskännedommen på onsdag och har istället idag åkt runt i lite tåg, och dessutom kört en kortis! Imorn blir det Gävle!

ewenson.se - själlöst

Kommentera

• Hej på er killar och tjejer, ska åka på första testet nu på onsdag i mjölby, lite typs kanske från er skulle göra mig mindre nervös.

Kommentera

• Haha, jag undrar hur många nya medlemmar wF har fått bara för att folk har googlat 'lokförarutbildning' och hittat hit..?
          My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

• :stefan: skrev:
            Haha, jag undrar hur många nya medlemmar wF har fått bara för att folk har googlat 'lokförarutbildning' och hittat hit..?
            Ja, jag är ju en av dem. Tycker det är kul att detta forum finns, och hoppas på att fler söker på "lokförarutbildning" och blir medlemmar! Alla är ju välkomna!

Kommentera

• Till alla er som ska göra tester, så läs igenom hela denna "tråd", för det finns mycket tips och mer noga info om hur vissa tester är!

Tips från mig är att komma utvilad till testen, ät/drick c-vitamin sen kan man ev träna på att räkna matematiska uppgifter så fort man kan samt lite dataspel för att vänja sig vid att ragaera snabbt och vänja sig vid en dataskärm! Lycka till till alla!

Kommentera

• JoakimE skrev:
                Sådär, då har man vart ute på första praktikdagen också, större delen av vårt gäng har haft bangårdskännedom idag, men vi i Linköping fick lite annat, vi har bangårdskännedommen på onsdag och har istället idag åkt runt i lite tåg, och dessutom kört en kortis! Imorn blir det Gävle!
                Det blev ganska tomt utan er här på hotellet.

Vi hade vår första "riktiga" dag idag.
                Fick SÄO-pärmen bl.a.
                Spännande...

Vi var även ute en sväng med en x40
                Satan vad sugen man blev.
                Lycko er som är ute på praktik nu.

Men allvarligt...
                När ni är tillbaka får vi se till att ta en öl eller nåt. Såhär kan vi inte hålla på. Haha...

Lycka till på praktiken

Kommentera

• Maggiie skrev:
                  Ja, jag är ju en av dem.
                  jag också

Kommentera

• Tips från mig är att komma utvilad till testen, ät/drick c-vitamin sen kan man ev träna på att räkna matematiska uppgifter så fort man kan samt lite dataspel för att vänja sig vid att ragaera snabbt och vänja sig vid en dataskärm! Lycka till till alla!
                    Testet känns så ovisst, en del säger att det är hur simpelt som helst och endast en "pappskalle" misslyckas, andra säger att det är riktigt svårt... jämför med illustrerad vetenskaps IQ-test eller testerna hos officer.nu och jämför gärna.

Kommentera

• :stefan: skrev:
                      Haha, jag undrar hur många nya medlemmar wF har fått bara för att folk har googlat 'lokförarutbildning' och hittat hit..?
                      Vi får väl snart öppna underforumet "Rallaren"
                      Att rädda ett liv är att rädda en hel värld!
                      Mvh Ronny "KoTTeN" Andersson

Kommentera

• whippedboy skrev:
                        Testet känns så ovisst, en del säger att det är hur simpelt som helst och endast en "pappskalle" misslyckas, andra säger att det är riktigt svårt... jämför med illustrerad vetenskaps IQ-test eller testerna hos officer.nu och jämför gärna.
                        Det är samma saker som mäts som hos officer.nu, plus en massa personlighetstest. Har man just de egenskaper som krävs så är det ju inte svårt. Men det är färre än hälften som klarar testerna.

Kommentera

• Det är samma saker som mäts som hos officer.nu, plus en massa personlighetstest. Har man just de egenskaper som krävs så är det ju inte svårt. Men det är färre än hälften som klarar testerna.
                          Ok... men jag tycker inte testerna på officer.nu var så himla lätta... beror ju såklart på HUR BRA man ska klara dem. Det där med sifferminne var riktigt knepigt!

Kommentera

• Du bör klara dem minst som snittet, men gärna några test bättre.

Sifferminne är bra som lokförare. Gruppera ihop siffrorna tre och tre så blir det lättare.

Kommentera

• Har precis gjort testet på officer.nu och det gick inte så bra, strax under det normala.

Kommentera

• Andra dagen avklarad nu, har fått ut min Säo, träffat på en annan webforumare och gått runt på området.
                                Bonden ska med svett och möda alla tusen djävlar föda.

Kommentera

Working...
                                X