Vet inte om dessa frågor passar in här men provar..
Jag går lokförarutbildning just nu och undrar hur det är att arbeta på traindrivers? Svara gärna hur du upplevde det som ny och hur det är som mer erfaren förare.. Jag tror att det skulle passa mig men är lite nervös över att man (enligt rykten) blir "utsparkad" i verkligheten direkt med ganska lite hjälp på vägen. Och hur upplever du arbetsschemat?
Man kommer igång snabbt. Själv tycker jag om att det inte är utbildning i all evighet, här är det lite mer anpassat till att man känner att man är bekväm med det man håller på med och har lärt sig det man behöver kunna. Den som behöver mer tid får mer tid, och den som lär sig snabbt får mindre tid.
Och ja, man blir utsparkad i verkligheten ganska snabbt, men själv tycker jag det är ganska skönt. Jag vill köra tåg, inte sitta i skolbänken.. Om man tar det lite lugnt så löser sig allting, bara man känner att man har koll på vad man gör.
Sen är man ledig lite längre när man väl är ledig
Nackdelar:
Man jobbar (oftast) mycket när man väl jobbar, och det är ganska snabba vändningar ibland.
Vill du ha mer information så föreslår jag att du försöker få tag på någon som jobbar där och ringer och pratar med dem
Kommentera