Meddelande

Minska
No announcement yet.

Lokförarutbildning!

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är det för fel på elteknik då? har jag läst i fyra år typ
    dannesholk.se

Kommentera

• whippedboy skrev:
      Men du gjorde väl SJ:s tester i sthlm? På Freys hotel?
      När hade Green Cargo sin uttagning? Hur vet du de siffrorna?
      Jo det är ju ganska mycket matematik, men tack och lov så är jag rätt bra på just det!
      Jag bor ju i hallsberg och har en del kontakter inom både sj ,greencargo och banverket. så jag får veta saker lite nu å då

Kommentera

• JoakimE skrev:
        Matten har nog med att göra att det är en hel del matematiska uträkningar i delen "Elteknik" på utbildningen, helt enkelt. Just denna "Elteknik" är väl det minst omtyckta ämnet på kursen nu också!
        Men, får ni inte andvända miniräknare??

Kommentera

• Jag bor ju i hallsberg och har en del kontakter inom både sj ,greencargo och banverket. så jag får veta saker lite nu å då
          Jasså, låter intressant... har de också interna utbildningar som SJ?
          Tell me... PM går bra!

Kommentera

• whippedboy skrev:
            Jasså, låter intressant... har de också interna utbildningar som SJ?
            Tell me... PM går bra!
            Japp det står även på deras sida.
            Men du kom väl in på SJ:s eller?
            Eller du kanske hellre föredrar gods?

Kommentera

• Japp det står även på deras sida.
              Men du kom väl in på SJ:s eller?
              Eller du kanske hellre föredrar gods?
              Nja jag har klarat testerna och ska på intervju, men inget är klart...

Green cargo skriver att de ska starta en egen utbildning snart, men ännu kan man inte söka nåt väl..?

Kommentera

• magnusp skrev:
                Men, får ni inte andvända miniräknare??
                Visst får vi det, men ändå, det är fortfarande inte roligt för det!

ewenson.se - själlöst

Kommentera

• Jag har säkert missat något nu, men har Green Cargo en egen utbildning? När jag varit inne på deras sida tidigare har jag inte läst något om det.. Är det något nytt?
                  Last edited by Maggiie; 2008-02-02, 19:47.

Kommentera

• Jag har säkert missat något nu, men har Green Gargo en egen utbildning? När jag varit inne på deras sida tidigare har jag inte läst något om det.. Är det något nytt?
                    Nja det de skriver på sin hemsida är att de kommer att starta en egen utbildning inom kort... men visst har du redan blivit antagen? Var det för SJ eller en vanlig KY-utbildning du hade sökt?

Kommentera

• Ah, jo läste nyss på deras hemsida om det! Det var nytt för mig, jag började ju söka i höstas, så då fann det ingen utbildninge via dem.

Jo, jag börjar nu den 11e i Mjölby, KY-utbildning Tillsammans med bla "inkalinka" härifrån.

Så jag är ju klar för start!
                      Last edited by Maggiie; 2008-02-02, 19:45.

Kommentera

• tydal skrev:
                        När jag började lokförarutbildningen för sju år sen var det 25% tjejer (7 st) på kursen. I Västerås där jag jobbar finns det 56 lokförare och av dem är 8 tjejer.
                        Jag har fått reda på att vi blir en 1/3 tjejer nu på Mjölby-utbildningen. Det tyckte jag var en rätt stor ökning, det verkar bli fler och fler kvinnliga lokförare.

Kommentera

• Maggiie skrev:
                          Jag har fått reda på att vi blir en 1/3 tjejer nu på Mjölby-utbildningen. Det tyckte jag var en rätt stor ökning, det verkar bli fler och fler kvinnliga lokförare.
                          Kul!! Har funderat på hur många vi blev...Ses!

Kommentera

• inkalinka skrev:
                            Kul!! Har funderat på hur många vi blev...Ses!
                            Ja, det är ju bara en vecka kvar nu nästan.. börjar pirra i magen (eller ja, det har det ju gjort hela tiden men nu är det på RIKTIGT)

Kommentera

• Urvalstest

Någon som vet hur det funkar...om man skulle misslyckas på första urvalstestet......kan man söka igen och göra om det? Eller ska man lägga lokföraryrket på hyllan då?
                              Last edited by Dalarna :-); 2008-02-03, 17:43.

Kommentera

• Hallsberg eller Mjölby??

Vad är det som skiljer utbildningarna åt.....Hallsbergs utbildning är ju på 55 veckor och Mjölbys är bara på 40 veckor...???

Kommentera

Working...
                                X