Dagens sista bild (jag har hundratals)
Muhammed-karikatyrerna och islamofobin
Collapse
X
-
Comment
-
Man behöver inte låna något från nån. Pia hymlar inte med att hon helst av allt vill utvisa alla som är lite mörkhyade eller har konstiga efternamn. För övrigt finns det nog inte många araber som inte är Israelfientliga.. ett resultat av 30+ års ockupation.Originally posted by UlfTHar du lånat den där passagen från Israel-fientliga araber?
Du vet mycket väl att jag menar Dansk Folkeparti, som ingår i regeringskoalitionen.. även om de inte har några egna ministerplatser i regeringen.Originally posted by sgtpepperVilket land är det som har ett "rasistiskt" parti i regeringen? Danmark? I så fall är frågan vilket parti det är som du betecknar som rasistiskt? Venstre eller Konservative?
ps. Theon du kan väl dra upp en egen hemsida eller en separat tråd med bilder så slipper vi förstöra den här tråden. dshttp://bodstrom.omfg.se - Bodströmsamhället, Länksamling
http://piratkriget.omfg.se - Piratkriget, LänksamlingComment
-
Exakt vad har det med min fråga att göra?Originally posted by HiDensityMan behöver inte låna något från nån. Pia hymlar inte med att hon helst av allt vill utvisa alla som är lite mörkhyade eller har konstiga efternamn.
Att palestinier är Israel-fientliga, är måhända förståeligt. Men resten av araberna? Om de nu tycker det är så viktigt att palestinierna får sin egna stat, hade de faktiskt chansen att ge palestinierna detta under tiden 1948-1967.Originally posted by HiDensityFör övrigt finns det nog inte många araber som inte är Israelfientliga.. ett resultat av 30+ års ockupation.Comment
-
Jag kan väl inte veta vad som rör sig i din skalle? Att kalla Danskt Folkeparti för ett regeringsparti är fel och är ett sätt för dig att försöka smutskasta den danska regeringen.Originally posted by HiDensityDu vet mycket väl att jag menar Dansk Folkeparti, som ingår i regeringskoalitionen
Att regeringar (tyvärr) behöver ta stöd av konstiga och obehagliga partier som har vågmästarroller är inget nytt, det är samma situation här i Sverige där socialdemokraterna tråkigt nog måste förlita sig på stöd från kommunist-Ohly och bakåtsträvarna i miljöpartiet, något som Göran Persson med stooor sannolikhet beklagar lika mycket som Fogh Rasmussen beklagar att han måste stödja sig på pellejönsarna i Danskt Folkeparti.Comment
-
Om du har missat det så är trådrubriken "Muhammed-karikatyrerna och islamofobin".Originally posted by HiDensityps. Theon du kan väl dra upp en egen hemsida eller en separat tråd med bilder så slipper vi förstöra den här tråden. ds
Relevanta bilder kommer därför antagligen att dyka upp även i fortsättningen.
Banditregimer som tar några karikatyrer som motiv för att bedriva ett cyniskt politiskt maktspel, förtjänar förakt och förakt kan manifesteras alldeles utmärkt genom satir. Karikatyrer är lysande satir!
Islamkramarna har missat poängen i hela detta tragikomiska drama. Karikatyrerna i sig var resultatet av ett ökande missnöje bland danskar, över de extrema islamisternas aktiviteter i Danmark.
Laban & Co, såg möjligheten att lägga ved på brasan och startade en kampanj. När elden inte ville ta sig, samlade de ihop ett antal grövre bilder från andra länder och besökte de riktiga gangstermullorna för att få igång en stor brasa.
Beduinhövdingarna i Iran och Saudiarabien samt deras extremt islamistiska religiösa ledare, var inte sena att inse marknadsföringsvärdet och hetsade i sin tur upp de lättledda massorna till demonstrationer och nidingsdåd.
För att slippa skriva så här mycket varje gång, ska jag nog fortsätta visa bilder som lika bra beskriver vad jag tycker.
Bildeffekt är vad denna trådrubrik handlar om!Last edited by Theon; 2006-03-05, 06:13.Den får alltid rätt till slut som tänker rätt från börjanComment
-
Här kommer en bild till som illustrerar många danskars känsla inför islamisternas aktiviteter. Jag her en gammal god vän i Köpenhamn som jag e-brevväxlar med och ringer ibland. Den blide gammeldansken är mycket upprörd över att källarmoskéerna i staden samlar upp arga unga män och gör dem ännu argare.Attached FilesDen får alltid rätt till slut som tänker rätt från börjanComment
-
nätplats med alla karikatyrerna och några situationsbilderDen får alltid rätt till slut som tänker rätt från börjanComment
-
Källa? Vilka "massor", vilka "hövdingar"?Originally posted by TheonBeduinhövdingarna i Iran och Saudiarabien samt deras extremt islamistiska religiösa ledare, var inte sena att inse marknadsföringsvärdet och hetsade i sin tur upp de lättledda massorna till demonstrationer och nidingsdåd.Comment
-
Absolut! Det har alltid varit även min uppfattning att sgtpepper gör träffsäkra och välbeskrivna analyser av debatten.
Nu handlar tråden om karikatyrernas följder och jag kommer att fortsätta med mina högst personliga analyser av islamisternas reaktioner och konsekvenserna av dessa. Mina källor är i denna tråd, mitt samlade intryck av de stora nyhetsbyråernas hemsidor.
Breaking News, Latest News and Current News from FOXNews.com. Breaking news and video. Latest Current News: U.S., World, Entertainment, Health, Business, Technology, Politics, Sports.
samt naturligtvis;
och
Den får alltid rätt till slut som tänker rätt från börjanComment
-
Inga problem alls.Originally posted by PeW[citat]Mina källor är i denna tråd, mitt samlade intryck av de stora nyhetsbyråernas hemsidor.[/citat]Tack, det var ju inte så svårt att få fram det till slut.
Behöver du mera information om mina källor så måste jag erkänna att dessa sidor också ger mig god inspiration:
noteringar om islamism, antisemitism och terrorism -- utgivare: Hans C Pettersson -- startad i maj 2005
http://www.memritv.org/Search.asp?ACT=S6
samt naturligtvis http://www.jannah.org/qurantrans/
Mera är det inte, men det räcker för mig.Den får alltid rätt till slut som tänker rätt från börjanComment
Oderland
Collapse
Comment