Muhammed-karikatyrerna och islamofobin

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Theon
    Medlem
    • 2002-01-19
    • 1567

Dagens sista bild (jag har hundratals)
    Attached Files
    Den får alltid rätt till slut som tänker rätt från början

Comment

• UlfT
      Medlem
      • 2001-05-21
      • 6050

Bra Theon!

För att fortsätta på samma tema:
      Attached Files
      "Where has Doctor Alban gone? I shall tell you. We have killed him - you and I. We are his murderers."

—Friedrich Nietzsche

Comment

• HiDensity
        Medlem
        • 2005-12-02
        • 1644

Originally posted by UlfT
        Har du lånat den där passagen från Israel-fientliga araber?
        Man behöver inte låna något från nån. Pia hymlar inte med att hon helst av allt vill utvisa alla som är lite mörkhyade eller har konstiga efternamn. För övrigt finns det nog inte många araber som inte är Israelfientliga.. ett resultat av 30+ års ockupation.

Originally posted by sgtpepper
        Vilket land är det som har ett "rasistiskt" parti i regeringen? Danmark? I så fall är frågan vilket parti det är som du betecknar som rasistiskt? Venstre eller Konservative?
        Du vet mycket väl att jag menar Dansk Folkeparti, som ingår i regeringskoalitionen.. även om de inte har några egna ministerplatser i regeringen.

ps. Theon du kan väl dra upp en egen hemsida eller en separat tråd med bilder så slipper vi förstöra den här tråden. ds
        http://bodstrom.omfg.se - Bodströmsamhället, Länksamling
        http://piratkriget.omfg.se - Piratkriget, Länksamling

Comment

• UlfT
          Medlem
          • 2001-05-21
          • 6050

Originally posted by HiDensity
          Man behöver inte låna något från nån. Pia hymlar inte med att hon helst av allt vill utvisa alla som är lite mörkhyade eller har konstiga efternamn.
          Exakt vad har det med min fråga att göra?

För övrigt finns det nog inte många araber som inte är Israelfientliga.. ett resultat av 30+ års ockupation.
          Att palestinier är Israel-fientliga, är måhända förståeligt. Men resten av araberna? Om de nu tycker det är så viktigt att palestinierna får sin egna stat, hade de faktiskt chansen att ge palestinierna detta under tiden 1948-1967.
          "Where has Doctor Alban gone? I shall tell you. We have killed him - you and I. We are his murderers."

—Friedrich Nietzsche

Comment

• sgtpepper
            Medlem
            • 2000-04-30
            • 5524

Du vet mycket väl att jag menar Dansk Folkeparti, som ingår i regeringskoalitionen
            Jag kan väl inte veta vad som rör sig i din skalle? Att kalla Danskt Folkeparti för ett regeringsparti är fel och är ett sätt för dig att försöka smutskasta den danska regeringen.

Att regeringar (tyvärr) behöver ta stöd av konstiga och obehagliga partier som har vågmästarroller är inget nytt, det är samma situation här i Sverige där socialdemokraterna tråkigt nog måste förlita sig på stöd från kommunist-Ohly och bakåtsträvarna i miljöpartiet, något som Göran Persson med stooor sannolikhet beklagar lika mycket som Fogh Rasmussen beklagar att han måste stödja sig på pellejönsarna i Danskt Folkeparti.

Comment

• Theon
              Medlem
              • 2002-01-19
              • 1567

ps. Theon du kan väl dra upp en egen hemsida eller en separat tråd med bilder så slipper vi förstöra den här tråden. ds
              Om du har missat det så är trådrubriken "Muhammed-karikatyrerna och islamofobin".

Relevanta bilder kommer därför antagligen att dyka upp även i fortsättningen.

Banditregimer som tar några karikatyrer som motiv för att bedriva ett cyniskt politiskt maktspel, förtjänar förakt och förakt kan manifesteras alldeles utmärkt genom satir. Karikatyrer är lysande satir!

Islamkramarna har missat poängen i hela detta tragikomiska drama. Karikatyrerna i sig var resultatet av ett ökande missnöje bland danskar, över de extrema islamisternas aktiviteter i Danmark.

Laban & Co, såg möjligheten att lägga ved på brasan och startade en kampanj. När elden inte ville ta sig, samlade de ihop ett antal grövre bilder från andra länder och besökte de riktiga gangstermullorna för att få igång en stor brasa.

Beduinhövdingarna i Iran och Saudiarabien samt deras extremt islamistiska religiösa ledare, var inte sena att inse marknadsföringsvärdet och hetsade i sin tur upp de lättledda massorna till demonstrationer och nidingsdåd.

För att slippa skriva så här mycket varje gång, ska jag nog fortsätta visa bilder som lika bra beskriver vad jag tycker.

Bildeffekt är vad denna trådrubrik handlar om!
              Last edited by Theon; 2006-03-05, 06:13.

Comment

• Theon
                Medlem
                • 2002-01-19
                • 1567

Här kommer en bild till som illustrerar många danskars känsla inför islamisternas aktiviteter. Jag her en gammal god vän i Köpenhamn som jag e-brevväxlar med och ringer ibland. Den blide gammeldansken är mycket upprörd över att källarmoskéerna i staden samlar upp arga unga män och gör dem ännu argare.
                Attached Files

Comment

• Theon
                  Medlem
                  • 2002-01-19
                  • 1567

nätplats med alla karikatyrerna och några situationsbilder

Comment

• PeW
                    Medlem
                    • 2000-06-20
                    • 6839

Originally posted by Theon
                    Beduinhövdingarna i Iran och Saudiarabien samt deras extremt islamistiska religiösa ledare, var inte sena att inse marknadsföringsvärdet och hetsade i sin tur upp de lättledda massorna till demonstrationer och nidingsdåd.
                    Källa? Vilka "massor", vilka "hövdingar"?

Comment

• Theon
                      Medlem
                      • 2002-01-19
                      • 1567

Originally posted by PeW
                      Källa? Vilka "massor", vilka "hövdingar"?
                      Det enda jag säger till dig i denna debatt, är att jag instämmer i sgtpeppers analyser.

Comment

• PeW
                        Medlem
                        • 2000-06-20
                        • 6839

Ojdå, det var värst.

De "analyserna" är ju utömmande

Comment

• Theon
                          Medlem
                          • 2002-01-19
                          • 1567

Absolut! Det har alltid varit även min uppfattning att sgtpepper gör träffsäkra och välbeskrivna analyser av debatten.

Nu handlar tråden om karikatyrernas följder och jag kommer att fortsätta med mina högst personliga analyser av islamisternas reaktioner och konsekvenserna av dessa. Mina källor är i denna tråd, mitt samlade intryck av de stora nyhetsbyråernas hemsidor.

Breaking News, Latest News and Current News from FOXNews.com. Breaking news and video. Latest Current News: U.S., World, Entertainment, Health, Business, Technology, Politics, Sports.

samt naturligtvis;

och

Comment

• PeW
                            Medlem
                            • 2000-06-20
                            • 6839

[citat]Mina källor är i denna tråd, mitt samlade intryck av de stora nyhetsbyråernas hemsidor.[/citat]Tack, det var ju inte så svårt att få fram det till slut.

Comment

• Theon
                              Medlem
                              • 2002-01-19
                              • 1567

Originally posted by PeW
                              [citat]Mina källor är i denna tråd, mitt samlade intryck av de stora nyhetsbyråernas hemsidor.[/citat]Tack, det var ju inte så svårt att få fram det till slut.
                              Inga problem alls.

Behöver du mera information om mina källor så måste jag erkänna att dessa sidor också ger mig god inspiration:

noteringar om islamism, antisemitism och terrorism -- utgivare: Hans C Pettersson -- startad i maj 2005

http://www.memritv.org/Search.asp?ACT=S6

samt naturligtvis http://www.jannah.org/qurantrans/

Mera är det inte, men det räcker för mig.

Comment

• PeW
                                Medlem
                                • 2000-06-20
                                • 6839

Bra..

Då kommer nästa fråga (som du såklart svarar på bara om du vill):

Vad är syftet med ditt (och många andras - som det verkar), "korståg"?

Anledningen till att jag undrar är att det inte verkar särskilt konstruktivt

Comment

Working...