Lokförarutbildning!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Linnean
    Medlem
    • 2008-01-17
    • 18

    #511
    Tjo!
    Jag undrar litegrann om det här med boende i Hallsberg, framför allt då från er som redan går utbildningen.

    Ungefär hur stor del av utbildningen kommer man att tillbringa på praktik, någon annanstans än i just Hallsberg?
    Finns det något vandrarhem utöver Hotell Stinsen?
    Vad kostar en natt på hotellet? (Jag vet att ni innan har haft boendet betalt... Men någon kanske vet ändå?)

    Hm... Det var nog allt just nu.

    Comment

    • kenfy
      Medlem
      • 2007-12-21
      • 13

      #512
      linnean

      Tjo
      jag går där nu...(semester just nu dock och vi betalar vårt boende själva, de flesta av oss fixar boende via hallbo...det är väl ok priser men du får räkna med att dela med någon klasskompis...annars finns det några som har lyckats få tag i andrahands boende i utkanten eller närheten av hallsberg och tar bussen eller cykeln in varje morgon. men ett bättre pris på boendet..hotellet försökte vi få till en deal med till vår sista teoridel, de har nyss bytt ägare och han/hon verkar inte vara så sugen på sj-elever då priset vi fick var drygt 600 kr/natt....

      upplägget för oss har varit 3 v teori, 2 v praktik, 5 v teori, semester, 5 v praktik, 3 v teori (slutprov) och sedan praktik på stationeringsorten resten av utbildningstiden

      hoppas det hjälpte lite, hör av dig om du vill ha hjälp med tel nr till boende o så

      Comment

      • Epiq
        Medlem
        • 2008-05-13
        • 59

        #513
        Onkelborg: vet inte om du hört något än, men jag fick ett brev idag att jag ska på första testet 13 augusti, klarar man det så andra steget någon gång v 35-36. Hoppas vi ses där!

        Comment

        • sNaIjK
          Medlem
          • 2008-07-13
          • 36

          #514
          Originally posted by Epiq
          Onkelborg: vet inte om du hört något än, men jag fick ett brev idag att jag ska på första testet 13 augusti, klarar man det så andra steget någon gång v 35-36. Hoppas vi ses där!

          Nice, var skall du göra första testet någonstans?

          Comment

          • Muzzafarath
            Medlem
            • 2000-04-25
            • 1474

            #515
            Originally posted by sNaIjK
            Jag fick i svar:
            "Eftersom du som sökte till utbildningen har 15,0-16,9 meritpoäng tillhör du den grupp som har fjärde prioritet vid uttagning till de urvalstester som beräknas genomföras i Ängelholm vecka 29-30."


            M.a.o har du inte MVG i det mesta eller VG i snitt och jobbat i 10 år har du inte en suck.

            Vad går dom mer på?
            Nu sa du det själv, arbetslivserfarenhet.
            Bonden ska med svett och möda alla tusen djävlar föda.

            Comment

            • Epiq
              Medlem
              • 2008-05-13
              • 59

              #516
              Originally posted by sNaIjK
              Nice, var skall du göra första testet någonstans?
              I Hallsberg, Stinsenhotellet tror jag det hette. Har sökt KY-utbildningen där.

              Comment

              • sNaIjK
                Medlem
                • 2008-07-13
                • 36

                #517
                Originally posted by Muzzafarath
                Nu sa du det själv, arbetslivserfarenhet.

                Det skrev jag redan 2008-07-13.

                Comment

                • sNaIjK
                  Medlem
                  • 2008-07-13
                  • 36

                  #518
                  Originally posted by Epiq
                  I Hallsberg, Stinsenhotellet tror jag det hette. Har sökt KY-utbildningen där.

                  Okej, lycka till! Skall själv in i hålan Mjölby.

                  Comment

                  • stoffe-2k
                    Medlem
                    • 2000-04-16
                    • 7795

                    #519
                    Nära till metropolen Linköping

                    \ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

                    Comment

                    • Muzzafarath
                      Medlem
                      • 2000-04-25
                      • 1474

                      #520
                      Det skrev jag redan 2008-07-13.
                      Jojo, EFTER att jag hade svarat. Eftersom jag inte är en mindreader (eller en person som kollar igenom alla gamla inlägg efter redigeringar), såg jag inte detta förrän nu. Ditt originalinlägg #506 skrevs 01:28, jag skrev mitt svar 08:34. Ett antal timmar senare, klockan 16:46, insåg du ditt misstag och la till "coh arbetslivserfarenhet". Exakt varför du inte bara nämnde din redigering i #510 är något av ett mysterium
                      Last edited by Muzzafarath; 2008-07-20, 08:35.
                      Bonden ska med svett och möda alla tusen djävlar föda.

                      Comment

                      • Linnean
                        Medlem
                        • 2008-01-17
                        • 18

                        #521
                        Originally posted by kenfy
                        linnean
                        ...de har nyss bytt ägare och han/hon verkar inte vara så sugen på sj-elever då priset vi fick var drygt 600 kr/natt....

                        upplägget för oss har varit 3 v teori, 2 v praktik, 5 v teori, semester, 5 v praktik, 3 v teori (slutprov) och sedan praktik på stationeringsorten resten av utbildningstiden
                        Hej igen! Tack för alla svar!
                        Jäklar vad de tar i, där på Stinsen. Drygt 600 per natt!? Om man tittar på rumsstandarden på hemsidan skulle jag snarare säga halva priset...

                        De där 2 resp. 5 veckorna med praktik som du skriver, är det förlagt i Hallsberg då, eller är de också på stationeringsorten?

                        Än så länge försöker jag rycka i kontakttrådar och se om jag kan bli inneboende någonstans, men funkar inte det så hör jag av mig!

                        Comment

                        • onkelborg
                          Medlem
                          • 2003-07-31
                          • 582

                          #522
                          Originally posted by Epiq
                          Onkelborg: vet inte om du hört något än, men jag fick ett brev idag att jag ska på första testet 13 augusti, klarar man det så andra steget någon gång v 35-36. Hoppas vi ses där!
                          Då måste jag ändå ta å ringa dem, även om jag i brevet hade skrivit att jag ville att de kontaktade mig på annat sätt först pga jobb på annan ort.. Men, men, hoppas att jag får komma på test *håller tummarna*

                          Comment

                          • Epiq
                            Medlem
                            • 2008-05-13
                            • 59

                            #523
                            Originally posted by onkelborg
                            Då måste jag ändå ta å ringa dem, även om jag i brevet hade skrivit att jag ville att de kontaktade mig på annat sätt först pga jobb på annan ort.. Men, men, hoppas att jag får komma på test *håller tummarna*
                            Håller tummarna åt dig oxå
                            Själv bor jag och jobbar i Göteborg så det kommer bli uppgång vid 4-tiden för att kunna vara i Hallsberg kl 9. Kan inte meddela mitt arbete förrens veckan innan heller pga semester. Så de lär inte bli jätteglada. Förhoppningsvis slipper jag jobba kvällskiftet dagen innan annars blir det att komma hem vid 1.00 och gå upp 4.00 ingen bra kombo för att göra testet.
                            *kniper lite extra med tummarna*

                            Comment

                            • onkelborg
                              Medlem
                              • 2003-07-31
                              • 582

                              #524
                              Wii, jodå, jag får komma på test, men det blev jobbigt datum :/ 14 augusti, undrar hur jag ska göra då? Jobbar nu i sommar ca 60-70 mil därifrån, men är nere en vecka innan (3 till 10), hur ska jag göra däremellan..? :/ Kanske kan åka hem då, typ 10 mil hem därifrån.. Hm..

                              Comment

                              • Danny
                                Medlem
                                • 2004-07-04
                                • 8477

                                #525
                                Får man komma med en lite nästan OT-grej här?

                                ...bra, tack! kolla detta:

                                http://www.fotosidan.se/gallery/view...&target=_blank

                                Är det inte snyggt så säg?
                                dannesholk.se

                                Comment

                                Working...