Vet någon hur man säger till Mail i iPhone att inte hämta hem eventuella bilagor?
Officiella iPhone-tråden!
Collapse
X
-
-
K@llen, nej inte på rak arm faktiskt. Har spanat lite i inställningarna men inte hittat något lämpligt. Däremot hämtar den väl inte bilagorna förrän du klickar på dem?
Jag har också ett ankommande dilemma. Nu har tiden fallit sig så illa att mina sköna iPhone-dagar är över. I alla fall för ett tag, eftersom jag blir av med tjänsteluren från och med torsdag. Vad gör man? Köpa en ny i dagsläget känns lite sådär, när man vet vad som eventuellt kanske väntar runt hörnet (sommaren alltså). Tydligen blir ju iPhone 3.0 lite mer än bara en uppdatering i iTunes om man nu ska tro alla de rykten som florerar (bättre WiFi-kretsar som samspelar med blåtanden vilket skulle ge bättre batteritid, bättre kamera (jaja, egentligen känns det som det kvittar) och så vidare).
Hur hade ni gjort?
Comment
-
Avvaktat såvida jag inte snubblat över en bra deal eller om läget skulle vara akut.
Men å andra sidan gick det ju sådär sist jag följde mitt "avvakta-råd" när det gäller Apple. Väntade på nya iMac i ett halvår och köpte sedan den gamla modellen (visserligen till rabatterat pris, men ändå) efter att de nya lanserats.
Break a rule!Comment
-
Svårt val, jag har också en tjänste-iPhone och på de månader jag haft den så har jag kommit att älska den, så skulle jag bli av med den vid jobbyte eller liknande så skulle jag nog faktiskt känna mig tvingad att köpa en ny på direkten, även om det skulle svida lite om det kom en ny förbättrad iPhone till samma pris snart. Men hur stor är sannolikheten att så sker? Alltså att den nya iPhonen kommer inom en snar framtid och att den inte kommer kosta mer?Comment
-
Ja men precis. Är det något som man lärt sig genom åren så är det att det i nio fall av tio inte lönar sig att vänta på något bättre, eftersom det alltid finns bättre saker att invänta även framöver. Det torde sluta med att man aldrig får köpt något.
Dock, 5500:- för en 8Gb är väl kanske inte vad mitt eget finansiella institut tillåter just i skrivande stund så det får bli att köra en Samsung L700 framöver. Den kan i princip ingenting, men då har jag också vetskapen om det. Ringa och skicka SMS. Kanske får det lägre telefonräkningar som följd. Alltid något.
Comment
-
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-bloggComment
-
Alltså, jag har ju hamnat i den prekära situationen att jag måste föra över mina kontakter från iPhonen till min reservmobil (en Samsung L700) på något sätt. Men hur? I min vilda fantasi lyckas jag exportera från iTunes till något som kan likna en adressboksfil som jag sedan kan blåtanda över till L700:an.
Men fungerar det i praktiken och hur exporterar jag kontakterna från iTunes? Någon som har lite bra tips?Comment
-
Äh, som vanligt så barnsligt enket när man väl kommer på det. Om man, som jag, inte synkat kontakterna med datorn innan (MacOSX) så kryssar man bara i iTuens att man ska synka dem med adressboken. Sedan finns de på burken, exportera om vCard och blåtanda över till luren - klart.
Comment
-
Jag bytte operatör här om dagen och jailbreakade därför min iPhone så jag kan använda Yellowsn0w för att låsa upp den.
Hittade en del roliga nya program att leka med nu men tänkte höra med er som haft era lurar jailbeakade ett tag om ni har tips på program som kan vara intressanta?
TWIsM
Get Simpsonized!Comment
-
Finns mycket kul att göra med en jailbreakad lur, jag kör bl.a Cycordia för att spela in video och SwirlyMMS för MMS. Sen är det grymt schysst att man ju kommer åt det underliggande operativet genom att öppna ett terminalfönster -då öppnas mängder med möjligheter som tex att kunna skapa SSH-tunnlar, starta servrar (jag har testat att köra lighttpd och det funkar) och massa annat.Jag bytte operatör här om dagen och jailbreakade därför min iPhone så jag kan använda Yellowsn0w för att låsa upp den.
Hittade en del roliga nya program att leka med nu men tänkte höra med er som haft era lurar jailbeakade ett tag om ni har tips på program som kan vara intressanta?
Ett annat bra verktyg är Backgrounder, som låter dig köra program i bakgrunden, så nu kan man alltid vara inloggad i sina chattar tex! Kör man Reminder på det så får man statusikoner uppe vid batteri-indikatorn när tex nya chattmeddelanden kommer!
Alla program finns tillgängliga via Cydia (Cycordia, SwirlyMMS, Backgrounder och Reminder). SwirlyMMS kostar dock 80 kr efter trialperioden.Comment
-
Tack för tipsen sgtpepper, speciellt Backgrounder
Har även hittat bl.a PdaNet som gör det ruskigt enkelt att surfa på datorn via telefonen
TWIsM
Get Simpsonized!Comment
-
På sistone har jag haft problem med att micen/knappen på hörlurarna inte funkar, folk hör mig inte och jag kan inte byta låt med knappen på sladden. Nu när jag börjat åka kommunalt igen har problemet skapat ännu mer frustration och jag har irriterat dragit ur och stuckit in lurarna i kontakten samt snurrat runt pluggen för att rensa eventuell oxid eller skit på kontaktytorna, med enda resultat att gummiskalet på hörlurspluggen har lossnat från själva pluggen.
Men så läste jag på ett forum om folk som haft samma problem och där bjöds en lösning; man tar ett gem och rätar ut det (eller annan lämplig liten pinne). Sen sticker du ner pinnen i hörlurskontakten och snurrar runt lite. Jag fick ur en gigantisk klump med ludd från min kontakt, vanligt fickludd alltså som hade letat sig in i kontakten och sen blivit inpressat ordentligt av hörlurspluggen.
Nu funkar min mic/knapp helt utan problem.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-bloggComment
Oderland
Collapse
Comment