Om man fortfarande har ett halvårs bindning kvar på iPhone 3G så får man vänta ut det innan man kan skaffa iPhone 3G S eller?
När det är mindre än tre månader kvar av en bindningstid hos Telia kan du teckna en förlängning på abonnemanget och därmed plocka ut en ny iPhone. Hos Telenor är det samma princip, men där kan man förlänga redan när det gått 75% av bindningstiden (det vill säga ett halvår på en tvåårsbindning).
Poffe: som vanligt går väl den informationen (om hur upplåsningen går till) ut till kunderna innan medarbetarna i butiken får veta.
När det är mindre än tre månader kvar av en bindningstid hos Telia kan du teckna en förlängning på abonnemanget och därmed plocka ut en ny iPhone. Hos Telenor är det samma princip, men där kan man förlänga redan när det gått 75% av bindningstiden (det vill säga ett halvår på en tvåårsbindning).
Poffe: som vanligt går väl den informationen (om hur upplåsningen går till) ut till kunderna innan medarbetarna i butiken får veta.
Vad tror du att en iPhone 3G S kommer att ligga på om jag förlänger då? Jag betalade 5000 för den jag har nu. Kan jag byta in den eller låsa upp och sälja på nåt sätt?
Byta in lär nog bli en omöjlighet, det blir nog mer att låsa upp den du har idag och kränga den på Blocket.se. Det du kan efterfråga om du köper en S-modell är ju att du får upplåsningen på köpet eftersom du väljer att förlänga abonnemanget och köpa en ny svindyr lur hos dem. Värt ett försök i alla fall.
Mycket trevligt! Hoppas ett jailbreak för 3.0 kommer ut snart!
För min del finns det inte så många anledningar kvar att jailbreaka nu. MMS och internetdelning var det två stora anledningarna för min del. Varför vill du jailbreaka?
Utan en punkt hade den här meningen aldrig tagit slut
För min del är det yellowsn0w jag vill åt med en jailbreak, annars finns det jag vill ha nu. Fast jag väntar nog i alla fall till nästa månad då jag kan låsa upp den helt från Telia.
Om det är nån som kör mobileme i os x och får problem att aktivera sin telefon igen efter 3.0 så testa att aktivera den med ett os x-konto där mobileme inte ligger inlagt. Buggigt, men det funkade för mig.
Kan man synka trådlöst med 3.0? Internetdelning funkade ju strålande!
För min del finns det inte så många anledningar kvar att jailbreaka nu. MMS och internetdelning var det två stora anledningarna för min del. Varför vill du jailbreaka?
Jag måste kunna köra yellowsn0w för att ta bort operatörslåset, jag vill kunna komma åt operativsystemet, jag vill kunna köra program som bakgrundsprocesser mha Backgrounder, jag vill kunna göra saker som Apple av marknadsmässiga skäl inte låter mig göra (som att Skype:a på 3G-nätet).
Utan jailbreak är en iPhone en väldigt trevlig smartphone. Med jailbreak är det den grymmaste lilla minidator/mediacenter/allt-i-ett-grunka som finns att uppbringa
Comment