Warning: Trying to access array offset on null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Officiella iPhone-tråden! - webForum

Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Originally posted by sgtpepper
    Det är ju välkänt att inga tredjepartsappar får köra som bakgrundsprocesser, så det är ju ingen nyhet.
    Förvisso sant, men ändå synd att den inte fick samma integrering som iPod nu när Apple ändå verkar börja släppa igenom applikationer som kan köras i bakgrunden.

Men fan vad jag irriterar mig på att iPhonen får tuppjuck när den hoppar mellan bra/dålig täckning och 3G/EDGE-täckning. Efter träningspasset igår satt jag i bilen och försökte författa ett SMS. På vägen från anläggningen in till stan, 13km bilväg med halvtaskig täckning på sina håll, hängde sig iPhonen fyra gånger a 30-50 sekunder per gång.

Jag kan inte komma på att jag hade samma problem med 3G:n förra året, framförallt inte när det kommit några uppdateringar. Hoppas innerligt att så blir fallet för inte ska den hänga sig varje gång den hoppar mellan nät. Riktigt - RIKTIGT - irriterande.

.
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• muskot
      Medlem
      • 2002-01-13
      • 7705

Originally posted by Dryden
      Jag kan inte komma på att jag hade samma problem med 3G:n förra året, framförallt inte när det kommit några uppdateringar. Hoppas innerligt att så blir fallet för inte ska den hänga sig varje gång den hoppar mellan nät. Riktigt - RIKTIGT - irriterande.
      Ingen aning om det avhjälper dina problem, men iPhone OS 3.1 finns ute nu.
      Break a rule!

Comment

• Dryden
        Medlem
        • 2002-08-03
        • 12245

Japp, tankad och installerad och mycket lägligt har jag ett träningspass utanför stan i morgon kväll. Jag ska ladda hela dagen.

Comment

• Dryden
          Medlem
          • 2002-08-03
          • 12245

Jag testade ikväll att göra precis som i tisdags, att SMS:a på precis samma sträcka och telefonen flöt på utan problem och dessutom upplevde jag snäppet bättre täckning också. 3.1 verkar, så här långt, ha gjort susen i ovan nämnda fall.

Comment

• bassebhu
            Moderator
            • 2001-11-20
            • 4028

Är lite för sugen på en iPhone 3G S för mitt eget bästa... Tre har ett erbjudande som lockar lite. 499kr/mån och gratis telefon, 10 GB surf men 24 mån bindning.

Jag har vanliga 3G idag med telia och har typ 4 månader kvar, men borde kunna lösa ut det för typ 200 spänn eftersom jag betalar 49kr/mån fast.

1)
            Är tre tillräckligt bra? Kommer jag t.ex. kunna surfa och ringa om jag är ute och åker tåg i Norrland?

2)
            Kan jag sälja min nuvarande 3G eller måste jag låsa upp den hos telia (eller jailbreaka)? Ungefär hur mycket kan jag få för den tror ni?

3)
            Är det dumt att binda sig i 24mån hos tre? Om det kommer ut en ny häftig lur om 1 år, kan jag byta in 3G Sn då?

Jag är nöjd med telia förutom datatrafiken. Jag har nu pyttelilla 0.5GB/mån och vill jag uppgradera till 5GB blir det typ 130kr mer i månaden, vilket känns helt absurt och fortfarande häften av vad tre erbjuder. De sänker dessutom bara till 200kb/s när man nått taket. Telia till obrukliga 56kb/s eller nåt.

Ja, vad tycker ni? Det är ju även ett alternativ att ta tre med 18mån och 399kr/mån och betala lite mer för telefonen i stället.
            bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
            eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

• Gein
              Medlem
              • 2000-09-07
              • 4849

För er som är sugna på att programmera till iPhone så kan jag varmt rekommendera iPhone Application Development från Stanford University. Föreläsningar från i våras finnas att hämta hem via iTunes U. Själv har jag precis börjat lära mig Cocoa Touch och Objective-C
              The future is today, worry about it tomorrow

Comment

• Fredde Mannen
                Medlem
                • 2001-11-18
                • 3498

Originally posted by Gein
                För er som är sugna på att programmera till iPhone så kan jag varmt rekommendera iPhone Application Development från Stanford University. Föreläsningar från i våras finnas att hämta hem via iTunes U. Själv har jag precis börjat lära mig Cocoa Touch och Objective-C
                Enda tråkiga med utveckla för Iphone är väl att man måste ha en Mac? Om det inte har ändrats på det dvs.
                För lata svin är marken alltid frusen..

Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
                1. Muffling screams of frustration
                2. Covering evidence of your ineptitude
                3. Crying into.

Ubuntu forums
                Umbraco é nice.
                Jag försöker åtminstone..

Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

...och jag cyklar vidare med RunKeeper! Jag gillar den appen och den tjänsten mer och mer. Inte för att jag hittar nya funktioner utan bara för att den är överens med sig själv. 293möh ena gången man tränar är också 293möh nästa gång man tränar. Allt annat än vad Nokian och dess SportsTracker kunde åstadkomma.

Sign up for Runkeeper's free online social fitness community and running app to connect with friends to train and track your workouts.

Comment

• Gein
                    Medlem
                    • 2000-09-07
                    • 4849

Originally posted by Fredde Mannen
                    Enda tråkiga med utveckla för Iphone är väl att man måste ha en Mac? Om det inte har ändrats på det dvs.
                    Ja, det har jag inte ens reflekterat över men så kan det säkert vara.
                    The future is today, worry about it tomorrow

Comment

• Peeer
                      Medlem
                      • 2002-03-29
                      • 5362

Nu har även jag trillat ner i iPhone-träsket. Precis som vanligt när det gäller mig och Apple-prylar får jag en katastrofalt dålig inledning. Telefonjäveln totalkraschade när jag skulle uppgradera till 3.1. Det dök upp ett felmeddelande i itunes och sen var telefonen fast i någon form av "jag är ansluten till itunes"-läge. 1 timme senare lyckades jag hitta någon guide för att sätta telefonen i recovery mode. Min förra apple-produkt (ibook g4) fastnade i "kernel panic" när jag uppgraderade den...

Nåja, nu är telefonen igång och jag har lite frågor när det gäller internetaccess. Jag antar att när man har en wifi-symbol så går all internettrafik via just wlan? Har märkt att den där wifi-symbolen mer eller mindre alltid syns (så länge jag är inom täckningsområdet), borde det inte sluka en massa batteri att alltid vara ansluten till wlanet? Går det att ändra så den bara är ansluten när någon trafik ska skickas?

Går det att ställa in mail-klienten så att den trådar mailen (som gmail)? Eller har google någon bra gmail-klient till iphone? Har nu en genväg till websiten, men det vore trevligare med en separat applikation istället.
                      -

Comment

• bassebhu
                        Moderator
                        • 2001-11-20
                        • 4028

Originally posted by Peeer
                        Nåja, nu är telefonen igång och jag har lite frågor när det gäller internetaccess. Jag antar att när man har en wifi-symbol så går all internettrafik via just wlan? Har märkt att den där wifi-symbolen mer eller mindre alltid syns (så länge jag är inom täckningsområdet), borde det inte sluka en massa batteri att alltid vara ansluten till wlanet? Går det att ändra så den bara är ansluten när någon trafik ska skickas?

Går det att ställa in mail-klienten så att den trådar mailen (som gmail)? Eller har google någon bra gmail-klient till iphone? Har nu en genväg till websiten, men det vore trevligare med en separat applikation istället.
                        Yepp, när wifi-symbolen syns går allt genom det. Wifi drar nog extra batteri och jag har det bara på när det behövs. Samma med 3G och bluetooth faktiskt Platstjänster har jag börjat att alltid ha på dock hehe. Jag har däremot hört att det antingen är 3GS eller i och med 3.0 som wifi ska dra mindre ström och som du säger bara aktiveras när wifi används.

Jag tror inte att mail kan tråda. Jag saknar att man som i os x-mail få samtliga kontons mail i samma inbox. Nu måste jag gå in och ut ur 7 mailboxar för att kolla =/
                        bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                        eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

• Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

Tänk om...

Comment

• Phorpher
                            Medlem
                            • 2000-02-08
                            • 2059

Originally posted by Dryden
                            Ja tack. Det där skulle inte vara helt dåligt!

Comment

• Dryden
                              Medlem
                              • 2002-08-03
                              • 12245

Jag skulle må väldigt bra då, eftersom push-synk med Google-kalendern nu fungerar nästan fulländat. Ge mig!

Comment

• Mr. N.
                                Moderator
                                • 2002-09-23
                                • 3794

I tisdags fixade Google äntligen stöd för pushmail genom Google Sync, jag har använt Google Sync för att hålla kalender och kontakter synkroniserade mellan telefonen och mitt Googlekonto sedan tjänsten lanserades i början av året men då varit tvungen att hämta Gmail med IMAP med 15-minutersintervaller. Men nu pushas alltså även mail över Google Sync, för de som sedan tidigare använt det för kontakter och kalender är det bara att aktivera även mail, sen kan man antingen avaktivera eller radera sitt IMAP-konto på telefonen. För mig tog det några minuter innan mail började pushas men nu funkar det helt utan problem.
                                Om mailsynkningen: http://gmailblog.blogspot.com/2009/0...d-windows.html
                                För att aktivera synkning: http://gmailblog.blogspot.com/2009/0...ndar-with.html
                                Ytterligare info: http://www.google.com/mobile/product...html#p=default

Observera! Se till att du har dina kontakter sparade någonstans, för synkningen kommer att ersätta din adressbok i telefonen. Om du har Mac och sedan tidigare synkat över dina kontakter till adressboken kan du exportera dessa och sedan importera dem i adressboken i Gmail.
                                Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                                Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

Working...