Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gaffatejpen
    Medlem
    • 2008-10-27
    • 15

Finns många bra. Några tips?

Comment

• sgtpepper
      Medlem
      • 2000-04-30
      • 5524

Nu har jag bytt min Xperia mot en Iphone, vilken skillnad i gränssnitt! Hejdå Windows Mobile säger jag bara. Enda nackdelen är att Lotus Notes för Iphone för tillfället endast finns i en beta som jag inte har tillgång till, så jag kan inte kolla jobbmailen som jag kunde på Xperian, men förutom det (och att copy-paste inte finns... wtf?!) så är Iphonen väldigt najs måste jag säga.

Frågan är, finns det någon som sitter på en lista över vilka häftiga killer-applikationer man bara måste ha på sin Iphone?

Jag hittade applikationen iTimeSheet som verkar vara perfekt för mig som ofta är ute på flera olika uppdrag och som är förbannat dålig på att tidrapportera, nu kan jag åtminstine försöka hålla reda på min tid på ett enklare sätt!

Förresten, finns det någon Xvid-spelare till Iphone? Jag vill kunna kolla på TV-serier och filmer som jag tankat ned, hur gör jag det utan att behöva konvertera och koda om dom till något Quicktime-format? Till Windows Mobile finns ju coreplayer t.ex (har jag för mig den hette).

Comment

• Bire
        Medlem
        • 1999-12-22
        • 6030

Ifart är ju grymt kul om inte annat, rekommenderas varmt.
        www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

Comment

• Dryden
          Medlem
          • 2002-08-03
          • 12245

- Vecka.nu har en applikation. Gratis.
          - Wikipanion används flitigt i min lur, också det gratis om jag inte minns fel.
          - Hitta.se - gratis.
          - Shazam, musiktracker som matchar ditt inspelade klipp och ger dig svar på tal med låt, album, årtal och all onödig fakta om låten ifråga.
          - Nördigt, men My Football. 15 spänn, men ger dig liveuppdateringar med bara någon minuts fördröjning på de allra flesta större ligorna runt om i världen.

För film rekommenderar jag Handbrake som konverterar till en hel drös med format, inklusive iPhone och PS3 (som jag själv nyttjar). Finns gratis om jag inte missminner mig till både PC och Mac.

Förövrigt väntar även jag på copy&paste, forward av SMS samt bättre multitasking än idag.
          resebloggen # twitter # instagram

Comment

• JoakimE
            Medlem
            • 2000-02-12
            • 1190

Originally posted by sgtpepper
            Nu har jag bytt min Xperia mot en Iphone, vilken skillnad i gränssnitt! Hejdå Windows Mobile säger jag bara. Enda nackdelen är att Lotus Notes för Iphone för tillfället endast finns i en beta som jag inte har tillgång till, så jag kan inte kolla jobbmailen som jag kunde på Xperian, men förutom det (och att copy-paste inte finns... wtf?!) så är Iphonen väldigt najs måste jag säga.
            Gjorde samma som dig i december, vilken skillnad! Sorgligt bara, Xperian hade varit en grym telefon om den bara hade haft något annat, mer användbart och responsivt än WinMobile, tragiskt..!

ewenson.se - själlöst

Comment

• Bire
              Medlem
              • 1999-12-22
              • 6030

Originally posted by Dryden
              För film rekommenderar jag Handbrake som konverterar till en hel drös med format, inklusive iPhone och PS3 (som jag själv nyttjar). Finns gratis om jag inte missminner mig till både PC och Mac.
              Funkar säkert bra, men VisualHub regerar med tanke på att den kan limma ihop 2 film-filer till en + optimera till både Iphonen & Apple-Tv'n

Comment

• wally_91
                Medlem
                • 2006-02-24
                • 488

Jag gick in i dag till en Telia butik för att köpa en iPhone 16GB Svart men den var slut i hela Stockholm! Det fanns endast 12 ex kvar i en butik på söder (götgatan).

En trevlig nyhet var att i morgon kommer Telia släppa en ny tjänst för webbsurfning. Jag vet inte riktigt om jag ska kalla det "tjänst" men istället för den gamla som kostade 199 kr/månad (har jag för mig) för obegränsad(?) nerladdning ska två tjänster ersätta den. En för 99 kr/mån och en för 199 kr/mån. Det var ungefär det hon sa i butiken i dag iaf. Hon visste inte så mycket mer än det.

Just a heads up...
                links.guida.nu - Länksamling - samla dina länkar (2008)

Comment

• sgtpepper
                  Medlem
                  • 2000-04-30
                  • 5524

Originally posted by JoakimE
                  Gjorde samma som dig i december, vilken skillnad! Sorgligt bara, Xperian hade varit en grym telefon om den bara hade haft något annat, mer användbart och responsivt än WinMobile, tragiskt..!
                  Vi har ett gäng olika smartphones på jobbet och egentligen var det tänkt att min jobbarkompis skulle ta iPhonen, men han ville hellre ha Xperian så jag bytte med honom. Vilken sucker . Jag har aldrig varit mobiltelefonintresserad och kan egentligen inte bry mig mindre om telefoner, men nu upptäcker jag att jag sitter som ett barn på julafton och lattjar med den här otroligt balla gadgeten.

Även om det finns konstigheter; som inbyggt och ej utbytbart batteri och minneskort, inget copy-paste och en fascistisk programkontroll som tvingar en att knäcka firmwaret för att kunna installera egna program, så är den ju helt underbar!

Dryden, tack för tipsen! Testar Shazam nu och den är ju grym! Laddar ner och testar Handbrake också, jag måste ha in alla avsnitt av min favoritserie It's Always Sunny In Philadelphia på telefonen, så att jag kan ta upp dom så fort jag vill se något roligt .

Bire: VisualHub finns bara till Mac va?

Comment

• Dryden
                    Medlem
                    • 2002-08-03
                    • 12245

Originally posted by wally_91
                    En trevlig nyhet var att i morgon kommer Telia släppa en ny tjänst för webbsurfning. Jag vet inte riktigt om jag ska kalla det "tjänst" men istället för den gamla som kostade 199 kr/månad (har jag för mig) för obegränsad(?) nerladdning ska två tjänster ersätta den. En för 99 kr/mån och en för 199 kr/mån. Det var ungefär det hon sa i butiken i dag iaf. Hon visste inte så mycket mer än det.
                    Kör du fastpristjänsten för 199:-/månad idag så kommer det inte bli någon mer förändring än namnet.

Jag läste på MacWorld idag att Svensk Fastighetsförmedling kommit med en app för deras uteliggande objekt. Har dragit in den för test, alltid kan det väl döda någon tråkigt minut någonstans i brist på socialt sällskap eller annat bihang.

Comment

• Bire
                      Medlem
                      • 1999-12-22
                      • 6030

sgtp: Har noll koll på pc-världen sen idioterna släppte Vista så.. Google? .-)

Comment

• sgtpepper
                        Medlem
                        • 2000-04-30
                        • 5524

Originally posted by Bire
                        sgtp: Har noll koll på pc-världen sen idioterna släppte Vista så.. Google? .-)
                        Hehe, fair enough . Jag kollade och det verkar som den enbart finns till Mac, något jag tyvärr inte har. Handbrake fanns dock till bägge plattformarna och funkar bra, jag har redan konverterat en drös tv-avsnitt.

Comment

• Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

Jag vill passa på att gratinera er som köpte en iPhone innan igår fredag - priserna har... ehum, justeras "en aning" (i alla fall i Telias butiker, övriga ÅF har jag ingen koll på). 8Gb gick från 4895:- till 5495:- och 16Gb gick från 5695:- till 6495:-. iPhone 8Gb med refillpaketering gick från 5495:- till 5995:-. Faktum är att iPhonen aldrig har gått ner i pris (i Telias butiker), enbart upp. Inte nog med det så minskades abonnemangssubventionerna rejält tidigare i höstas så ska man jämföra priser från juli och nu så skiljer det, vid en förlängning/tecknade av abonnemang, ännu mer. Kattpiss säger jag.

Det som däremot är bra är ju att det nu, som redan skrivits för några inlägg sedan, kommit en annan datatrafikplan. Mobilsurf Alltid kostar 99:-/månad. Då får man förvisso ett lägre trafiktak (500 meg) och inte tillgång till Homerun (vilket i och för sig bara är bök och stök i iPhonen). Dessutom står det att det inte gäller "fildelning" och "ip-telefonisamtal". Hur man definierar fildelning återstår att se, det ska jag gräva lite i imorgon tänkte jag (jag menar, jag jobbar på stället - vi får aldrig reda på sådant ). Vid inget hinder så byter jag nog direkt, en hundring är alltid en hundring.

Det ska väl tilläggas att det inte enbart är iPhonen som prisjusterats åt "fel" håll, en stor hög olika modeller av andra märken har också höjts en hel del nu i dagarna.

Comment

• colione
                            Forumtekniker
                            • 2001-06-13
                            • 3386

sgtpepper, ahr du jailbreakad lur finns dels MPlayer portad, plus en till spelare som heter PwnPlayer.
                            Min alldeles egna directory listing.

Comment

• sgtpepper
                              Medlem
                              • 2000-04-30
                              • 5524

Originally posted by colione
                              sgtpepper, ahr du jailbreakad lur finns dels MPlayer portad, plus en till spelare som heter PwnPlayer.
                              Jepp, jag har jailbreakat den (självklart ). Jag testade en iPhone-variant av VLC men filmerna hackade, den använder väl MPlayer i botten? Ska testa PwnPlayer också. Fast det funkar ju rätt bra att koda om filmerna med Handbrake och köra dom.

Comment

• Gislaved
                                Medlem
                                • 2004-11-13
                                • 1480

sgtpepper: Om du har kört telefonen länge kan ofta hackandet avhjälpas med en omstart. Speciellt med en jailbreakad telefon har jag märkt att den kan få lite minnesproblem när den har varit igång länge.
                                Utan en punkt hade den här meningen aldrig tagit slut

Webbradion - podcast för webbutvecklare | Blogg | Jobb

Comment

Working...