Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sgtpepper
    Medlem
    • 2000-04-30
    • 5524

Så, nu är min iPhone uppgraderad till 3.0, jailbreakad och operatörslåset ultrasn0wat. Trevligt!

Litet tips, om ni jailbreakar med redsn0w och installerar både Icy och Cydia, se till att starta Cydia först, innan ni startar Icy för annars kan man få lite problem.

Comment

• Söderlund
      Medlem
      • 2003-07-28
      • 788

Har sökt lite i denna tråd men inte hittat mitt problem...
      Jag har installerat iTunes på två datorer.
      På den ena så har jag lagt till ett antal spellistor, samma listor finns inte på dator nr. 2.
      På dator nr. 2 har jag gjort ett köp i iTunes Store.

När jag synkade mitt köp med telefonen så försvann alla spellistor på telefonen.
      Nu vill jag på nått sätt para ihop dessa två.

Hur tusan gör jag det?
      Jag måste väl på nått sätt kunna få tillbaka mina filer och spellistor från telefonen till datorn vid en ev. ominstallation.

Mvh

Comment

• swede
        Medlem
        • 2004-02-21
        • 227

Har för mig att en iPhone bara kan vara parad mot en dator (iTunes installation) i taget.
        Parar man ihop den med en annan iTunes så tappar den all musik och sådant...

Men om du har köpt en applikation via iTunes så borde du kunna ladda ned den till din första iTunes genom samma iTMS konto och sedan para din iPone med den igen.
        Lite rörig mening, men du förstår säkert
        Last edited by swede; 2009-06-27, 10:50. Reason: Meningsbyggnad
        Det är av misstagen man lär sig,
        om inte av andras så av egna..

Comment

• Bire
          Medlem
          • 1999-12-22
          • 6030

Det går på nått vis att ha samma iTunesbilbliotek på multipla datorer, men jag tvivlar på att du kan synca din iPhone mot mer än en dator.
          www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

Comment

• Poffe
            Medlem
            • 2002-04-13
            • 2935

Är det bara jag som fått betydligt bättre batteritid på telefonen efter uppdateringen till 3.0? Nästan dubbelt så bra, eller hälften så dålig kanske i detta fall
            TWIsM
            Get Simpsonized!

Comment

• Vide
              Medlem
              • 1999-12-05
              • 6094

Min blev lite varmare än vanligt vid grov användning... men kollar man runt lite så verkar det vara ett vanligt förkommande "problem".
              Lite musik: VideGeiger.com och iTunes

Comment

• Mr. N.
                Moderator
                • 2002-09-23
                • 3794

När du säger det så kanske min också känns varmare än vanligt.
                En annan grej som jag har märkt är att översättningarna till svenska har fallit bort på vissa ställen, de olika delarna av Appstore har engelska namn och namnlistan i adressboken heter nu Contacts.
                Appstore verkar ju förövrigt vara rätt speciellt konstruerad, direkt efter uppdatering till 3.0 så såg Appstore annorlunda ut. Längst till höger där menyvalet för Uppdateringar satt förut fanns istället tre prickar, precis som i iPoden där några extraval ligger, och precis som i iPoden gick det även att möblera om alternativen, anledningen var det nya alternativet för att lösa in rabattkoder och liknande (jag testade aldrig, så jag vet inte riktigt). Jag bytte helt sonika ut Featured (eller I blickfånget ) mot Uppdateringar och var nöjd så. Men det dröjde inte lång stund innan Apple hotfixade Appstore så menyerna återgick till sitt gamla utseende. Alltså verkar Appstore, eller i alla fall menyalternativen, serveras av Apple och kan bytas ut och förändras när de känner för det, Appstore beter sig lite som en specialformaterad webbsida, som iTunes store på dator.
                Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• Gein
                  Medlem
                  • 2000-09-07
                  • 4849

Telia och Tre börjar sälja iPhone 3G S den 31 juli.
                  The future is today, worry about it tomorrow

Comment

• Dryden
                    Medlem
                    • 2002-08-03
                    • 12245

Fan, man är ju en aning iPhone-sugen faktiskt. Har inte rört en iPhone på två månader vilket känns värdelöst.
                    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• legis
                      Medlem
                      • 2004-07-21
                      • 4440

Ett litet tips. Håll koll på fixen för följande problem. Man kan få rootaccess och köra kod remote via ett vanligt SMS.

http://gråimport.se

Comment

• Okkido
                        Medlem
                        • 2000-05-12
                        • 4460

Originally posted by legis
                        Ett litet tips. Håll koll på fixen för följande problem. Man kan få rootaccess och köra kod remote via ett vanligt SMS.

http://infoworld.com/d/mobilize/appl...ity-iphone-934
                        Vad förvånande att ditt enda inlägg i tråden handlar om något negativt med en Apple-produkt. Slår aldrig fel.

Comment

• legis
                          Medlem
                          • 2004-07-21
                          • 4440

Originally posted by Okkido
                          Vad förvånande att ditt enda inlägg i tråden handlar om något negativt med en Apple-produkt. Slår aldrig fel.
                          Negativt? Varför skulle det vara negativt? Det är en heads-up som iaf jag kommer att hålla koll på och tänkte att det nog kan intressera fler. Jag har både en iphone och touch själv (plus en nano och en shuffle). Det är nog mer din negativa attityd som lyser igenom.
                          http://gråimport.se

Comment

• Dryden
                            Medlem
                            • 2002-08-03
                            • 12245

Då har Telia presenterat sina priser men enbart med begränsade abonnemang än så länge. Mobil Prata på för 29 spänn per månad (och 0,29:-/min till alla nät) plus förhöjd månadsavgift på 150 spänn. Sedan har de en otroligt tacksam bundling med "Mobilsurf Extra" som de tar 199 spänn för (5Gb trafik). Man (eller i alla fall jag) tycker ju att man kanske skulle få den tjänsten till specialpris när man ändå tecknar ett tvåårsabb hos dem. Men icke. "Abonnemang inkl Mobilsurf Extra" innebär sonika 29 spänn för abonnemanget, 150 för telefonen och 199 för mobilsurfet.

Nåväl. De kanske tänker om, om exempelvis Telenor fortsätter med sin fria mobilsurfskampanj även på 3G[S]n. Förhoppningsvis blir det så, plus att 3 kommer med något intressant paket med datatrafikbundling.

Comment

• Gein
                              Medlem
                              • 2000-09-07
                              • 4849

En käftsmäll från Telia helt enkelt som tänker kortsiktigt (genom att försöka suga ur så mycket som möjligt ur de desperataste kunderna).
                              The future is today, worry about it tomorrow

Comment

• Dryden
                                Medlem
                                • 2002-08-03
                                • 12245

Ja, tanken var ju faktiskt att förlänga Teliaabonnemanget (trots att jag inte jobbar kvar, kors i taket) men jag tänker vara kall. Datatrafiken är viktig och några 199 spänn per månad tänker jag inte betala om jag tecknar ett tvåårsabonnemang. Synd att man bor där man bor och åker där man åker, annars hade man ju sneglat på andra operatörer.

Comment

Working...