Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Originally posted by muskot
    Håller med Mr. N., vill Telia framstå som seriösa kan de inte skylla på verkstad eller tillverkare. Det är ju lättare för ett företag som Telia att ligga på Apple.
    Vi i butik har ingen som helst direktkontakt med Apple, endast Anovo har det vilket gör processen en aning bökigare. Naturligtvis ska inte kund behöva bli lidande för detta, men så ser det ut för oss som jobbar i butik. Vi har inte ens personalrabatt på iPhone, bara en sådan grej.

Originally posted by muskot, 1457270
    Inte för att det är till någon hjälp, men detta är ju en stor anledning till varför man "ska" köra operativsystemet på engelska.
    Det verkar ha varit så "enkelt" att kund bara testat sina USB-portar fram på datorn för nu när han gick hem och testade portarma back så fungerade det ypperligt. Skumt, det har ju fungerat smärtfritt fram tills i veckan.

Förövrigt - välkomna Telenor, in i en trevlig match.
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• muskot
      Medlem
      • 2002-01-13
      • 7705

Originally posted by Dryden
      Vi i butik har ingen som helst direktkontakt med Apple, endast Anovo har det vilket gör processen en aning bökigare. Naturligtvis ska inte kund behöva bli lidande för detta, men så ser det ut för oss som jobbar i butik. Vi har inte ens personalrabatt på iPhone, bara en sådan grej.
      Samma sak med mitt tidigare exempel, där fanns en serviceverkstad mellan LG och Dustin Home. Men det ska inte spela någon roll för kunden.

Menar inte att skylla på de som jobbar i Telias butiker, eftersom de antagligen inte har rätt att besluta om sådant själva. De i butikerna som har hand om reklamationer bör ju ha mandat att göra "rätt" jämtemot kund oavsett vad tillverkare eller serviceverkstad anser.
      Break a rule!

Comment

• Dryden
        Medlem
        • 2002-08-03
        • 12245

De i butikerna som har hand om reklamationer bör ju ha mandat att göra "rätt" jämtemot kund oavsett vad tillverkare eller serviceverkstad anser.
        Det finns ingen på butiksnivå som har mandat att göra det, det är det som är "problemet". Inte ens butikschef, eventuellt kanske regionschef men i ett iPhone-fall förmodligen inte ens det.

Men absolut håller jag med, en sådan långkörare i sträckbänk borde inte vara något kunden får lida för som trots allt pungat ut med rejäla slantar för en telefon som ska fungera. Framförallt ska man inte tolerera att den förvanskas påvägen till och från reparation.

Comment

• Dryden
          Medlem
          • 2002-08-03
          • 12245

Dåså, MMS för iPhone på Appstore. Det är inte någon Telia-app utan Mobispine som släpper sin iSendMMS för 49:-.

Comment

• Phorpher
            Medlem
            • 2000-02-08
            • 2059

En preview av iPhone OS 3.0 kommer på tisdag: http://www.engadget.com/2009/03/12/i...ng-march-17th/

Comment

• Mr. N.
              Moderator
              • 2002-09-23
              • 3794

http://www.tuaw.com/2009/03/17/iphon...ature-roundup/
              Push notifications will be standard in iPhone 3.0. Apple claims that there was a scaling issue when they first announced this feature last year, with thousands of developers clamoring to use it, so it had to be delayed. Developers will be able to build message, sound, and badge alerts into their applications.

iPhone will support cut, copy and paste -- copy text and pictures, then paste them in any application on the device. If you change your mind about the newly pasted data, just shake to display a menu asking if you wish to undo the paste.

In-App purchasing -- developers will have the ability to charge a fee from within the application for more levels in a game, magazine subscriptions, eBooks, etc. This solves the problem of the 20 ebook readers that only allow you to read one book each.

MMS -- you'll be able to use MMS on your iPhone 3G (yes, 1st gen iPhones will not get the fortune of using MMS due to the use of a different cell radio). The new Messages application will be taking the place of the SMS app and will allow you to send voice memos and pictures to your friends.

Peer-to-Peer connectivity -- allows iPhone apps the ability to find other iPhone users over WiFi or Bluetooth. This can be using for anything from gaming to sharing data.

Third-party Accessories -- app developers can now access third-party accessories attached to the iPhone. This could allow for developers to interface with their own accessories to create a truly unique experience on the device. One of the demonstrated uses was a prototype blood glucose meter for the iPhone, from a Johnson & Johnson subsidiary, which is already getting attention from our readers; it's not for sale yet!

Apple will now be allowing applications the ability to get GPS coordinates from Core Location and turn that into software that provides Turn-by-Turn directions for iPhone users. However, due to the terms of use with Google maps, developers will be required to license their own maps for this use (meaning that Turn-by-Turn GPS applications will almost certainly be paid apps). This isn't a problem for vendors like TomTom or Telenav, who already have licenses for their map data.

A landscape keyboard option is now available in all iPhone applications, including the infamous Mail.app.

Voice memos will allow iPhone users the ability to capture audio and then email it, or send it through the Messages application as a multimedia message.

System-wide Spotlight searching is built right into the home screen. To the left of the first home screen, there is a magnifying glass, so by flicking to the left of the first home screen will show this search app. You can search for anything, including mail, music, and notes. There is no word yet on how this will interface with third-party applications.

Stereo Bluetooth audio devices are now supported through the use of A2DP technology.
              Tydligen ska tethering också funka, och det ska då vara upp till operatören.
              Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
              Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• Phorpher
                Medlem
                • 2000-02-08
                • 2059

Ser ut att bli en riktigt trevlig uppdatering!

Comment

• muskot
                  Medlem
                  • 2002-01-13
                  • 7705

Originally posted by Phorpher
                  Ser ut att bli en riktigt trevlig uppdatering!
                  Onekligen. Skumt dock enbart 3G-modellen får MMS, med tanke på att det bevisligen går att göra en MMS-applikation som fungerar på båda modellerna (SwirlyMMS). Men jag har klarat mig utan MMS rätt länge nu så det känns som att jag kommer att överleva även detta.

Det jag hoppas mest på är att de ser över tangentbordet/ordlistan för oss med ÅÄÖ i språket, det fungerar ju inte speciellt bra idagsläget.
                  Break a rule!

Comment

• Poffe
                    Medlem
                    • 2002-04-13
                    • 2935

Det jag hoppas mest på är att de ser över tangentbordet/ordlistan för oss med ÅÄÖ i språket, det fungerar ju inte speciellt bra idagsläget.
                    Såg precis klart eventet och de sa där att de förbättrar språkfunktionerna så det är ju bara att hoppas på att de fixat ett vettigt tangentbord också. I alla fall i landscape - vilket nu stödjs av alla deras progam - för i portrait blir det nog lite tight tror jag.
                    TWIsM
                    Get Simpsonized!

Comment

• muskot
                      Medlem
                      • 2002-01-13
                      • 7705

Originally posted by Poffe
                      Såg precis klart eventet och de sa där att de förbättrar språkfunktionerna så det är ju bara att hoppas på att de fixat ett vettigt tangentbord också. I alla fall i landscape - vilket nu stödjs av alla deras progam - för i portrait blir det nog lite tight tror jag.
                      Det finns ju ett hack för ÅÄÖ-tangentbord och jag tycker att det fungerar okej även i porträtt-läge. Dock gör det hacket min iPhone sjukt instabil, så det är tyvärr oanvändbart. Därför (och för att slippa krångla med hack) vore det bra om Apple kunde fixa detta. Förbättrar man dessutom ordlistan ytterligare kan ju många felskrivningar som beror på små tangenter komma att korrigeras automatiskt.

Eftersom tangentbordet är virtuellt är det ju inget som hindrar att de som tycker att ÅÄÖ blir trångt att använda den "gamla" (dvs. nuvarande) varianten.
                      Break a rule!

Comment

• Mr. N.
                        Moderator
                        • 2002-09-23
                        • 3794

Win!
                        Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                        Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

Har ni inte köpt det här spelet för sju spänn så gör det. Otroligt enerverande vanebildande.
                          This is "Flight Control - iPhone Review" by gamedroid on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.

Comment

• Dryden
                            Medlem
                            • 2002-08-03
                            • 12245

Jag fick ett mail idag angående vad man kan göra med sin iPhone. Det stod...

Originally posted by Mailet
                            Jag kommer att få ett program till den för att attestera fakturor.
                            Jag har googlat lite lätt på det men inte blivit riktigt klok, vad för applikation tror ni att personen avser? Jag har personligen inte hört talas om någon app men jag kan ju å andra sidan ha missat något.

Comment

• Gein
                              Medlem
                              • 2000-09-07
                              • 4849

Någon som vet någonting öht om de nya iPhonarna som ev. kommer i sommar?
                              The future is today, worry about it tomorrow

Comment

• Okkido
                                Medlem
                                • 2000-05-12
                                • 4460

Originally posted by Gein
                                Någon som vet någonting öht om de nya iPhonarna som ev. kommer i sommar?
                                Allt du någonsin kommer få reda på om ev. nya telefoner är rykten. Enbart rykten.

Comment

Working...