Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Originally posted by Zaiman
    Ni som har IPhone hur mycket data "surfar" ni upp per månad?
    Jag kör Telias Mobilsurf Alltid, vars trafikgräns de höjde till 1 gig/månad för ett tag sedan. I lördags återfick jag min normala hastighet efter att ha knäckt taket tidigare i veckan, men då har jag haft den som mobilt bredband, lyssnat på strömmad radio i iPhonen till och från jobbet och använt den rätt flitigt under juli månad så det var inte så konstigt. Och faktiskt, det går att surfa även med strypt hastighet även om man får tid att tänka på annat under tiden som sidorna laddas.

Mobilsurf Alltid borde du klara dig på tror jag, om du inte har mobila bredbandsambitiner mot en laptop exempelvis.
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Zaiman
      Forumvärd
      • 2001-12-06
      • 2439

Det blev "Telia Mobil Prata på med Mobilsurf - 29 kr/mån året ut därefter 98 kr/mån"

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Comment

• Dryden
        Medlem
        • 2002-08-03
        • 12245

Vad säger ni annars? Bror har en 3G och den är hur seg som helst med iOS4. Avvakta en uppdatering (eftersom Apple är medvetna om problemet) eller sonika nedgradera direkt?

Comment

• muskot
          Medlem
          • 2002-01-13
          • 7705

Enkelt. Är telefonen oanvändbart seg så är det ju bara att nedgradera. Även om en fix kommer så lär det ju dröja en stund innan så sker.

Pinsamt av Apple att släppa 4.0 med så pass många problem...

/R
          Detta kan vara värt att testa innan man nedgraderar:
          http://www.neowin.net/news/sluggish-...e-have-the-fix
          Last edited by muskot; 2010-08-04, 12:18.
          Break a rule!

Comment

• Dryden
            Medlem
            • 2002-08-03
            • 12245

Bra tips där, tackar!

Annat fenomen som uppstått i och med iOS4:
            Ofta när jag får nya mail och trycker på mail-appen så startar den direkt i ett av mina mailkonton, och det behöver inte vara det jag senast använde. Då ställer den sig alltså i inkorgen där. Händer ofta, om inte rent av varje gång. Öppnar jag dock mailen utan att det kommit mail så står jag i vyn Brevlådor. Märkligt.

Comment

• StefanBergfeldt
              Medlem
              • 2004-09-24
              • 752

Mailen kanske ställer sig i den inkorg där du har fått nya mail?

Jag använder (trots att jag inte trodde att jag skulle det) "Alla inkorgar", och min mail startar alltid där.
              webbdesign | skoj | filmrecensioner | sportnyheter | tekniknyheter | besikta bilen | köpa kattunge

Comment

• Dryden
                Medlem
                • 2002-08-03
                • 12245

Originally posted by StefanBergfeldt
                Mailen kanske ställer sig i den inkorg där du har fått nya mail?
                Nej, det gör den inte. Det är det som är så märkligt.

Alla inkorgar i all ära, men i mitt fall känns det mest rörigt.

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

...och ju mer jag tänker på det, desto mer förvånande är det; att iPhonen inte har en vettig lock-screen med kalender, mail och att-göra-lista. Ett mysterium. Till och med min iPaq från 2002 hade ju det. I bländande gråskala.

Comment

• Poteta
                    Medlem
                    • 2005-05-13
                    • 3014

Jag har ett annat irriterande problem gällande mail.
                    Jag står alltid i "Alla inkorgar" eftersom jag bara har 3 mailkonton. Mitt irriterande problem är att när jag har fått mail och öppnar programmet så laggar telefonen fast i ca: 10 sek eftersom det envisas med att uppdatera sig så fort man öppnar det. Det tar kanske 1-2 sek innan den fastnar och då har man precis hunnit trycka på öppnaknappen (eller Ta bort) och då hänger sig skiten. Är det någon mer än jag som har märkt det?
                    Det hände inte i tidigare OS men då fanns ju inte "Alla inkorgar" heller.
                    Mitt företag

Comment

• Mr. N.
                      Moderator
                      • 2002-09-23
                      • 3794

Min iPhone 3G är så seg och jobbig att använda att jag numera drar mig för att göra någonting med den. Hälften av gångerna jag försöker starta applikationer (inklusive Apples egna, SMS, adressboken, etc) kraschar dom. Igår köpte jag en bil-till-USB-adapter för att ladda telefonen i bil, tji fick jag, för telefonen vägrar ladda om den inte känner av ström på datastiften (proprietär teknik är fantastisk).

Apple har gett mig en ordentlig golden shower och jag har nu börjat titta på en sydkoreansk lösning på mitt problem...
                      Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                      Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• muskot
                        Medlem
                        • 2002-01-13
                        • 7705

Originally posted by Dryden
                        ...och ju mer jag tänker på det, desto mer förvånande är det; att iPhonen inte har en vettig lock-screen med kalender, mail och att-göra-lista. Ett mysterium. Till och med min iPaq från 2002 hade ju det. I bländande gråskala.
                        Misstänker dock att bättring kommer att ske:

Rich Dellinger might not be a name you instantly recognize, but he is the dude credited with bringing about the unintrusive banner notification system that forms part of webOS' widespread appeal. And, as of today, he's also in the employ of one Steve Jobs. The new Senior UI Designer at Apple, Inc looks to have made his way through Palm's exit doors in the immediate aftermath of the HP takeover announcement, and joins Matias Duarte on the list of significant talent departures from the webOS design team. We expect Rich will be getting his teeth stuck into the iPhone's admittedly tired and obtrusive notifications, and hopefully sprinkling some of that webOS fairy dust into the next iteration of Apple's iOS. Let's be honest, who here hasn't dreamt of an iPre? [Thanks, Tal]
                        Break a rule!

Comment

• Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

Jag upptäckte en märklig sak ikväll, när jag skulle testa Spotlight-inställningarna på brorsans 3G med senaste 4.0.1. Under Inställningar - Allmänt har jag på min 3GS Spotlight som val, där jag kan ställa in vad den ska indexera men det valet fanns inte på 3G:n. Fler som har samma problem?

Poteta: nej, inte märkt alls men så använder jag förvisso inte Alla inkorgar heller.

muskot: Ja, för i ärlighetens namn slipper jag gärna jailbreak då man i dagsläget inte vinner sådär jättemycket på det i och med iOS4 (med reservation för att jag har helt åt skogen fel).

Comment

• muskot
                            Medlem
                            • 2002-01-13
                            • 7705

Enligt instruktionerna på Neowin ligger Spotlight-inställningarna under Settings > General > Home button > Spotlight Search. Så är det inte på min 3GS heller, men det kanske av någon skum anledning är så på 3G?
                            Break a rule!

Comment

• @nders
                              Moderator
                              Marsvin
                              • 2000-06-30
                              • 26914

Jag har från tid till annan stora problem att svara i min telefon. När jag drar i reglaget för svara så antingen hoppar den bara tillbaka till början, eller så händer ingenting, som att den inte märker att jag är där med fingret.

Vid normal användning, när jag drar i reglaget som sitter på samma ställe har jag aldrig haft något problem.

Det är i stort sett bara när folk ringer och svarar på mina blocket-annonser som detta händer - har det något samband månntro?

Någon av er som har samma problem?
                              Jag kör iOS 4.0 på en 3GS med invisible shield - men jag har svårt att tänka mig att skärmskyddet skulle påverka detta.

mvh
                              @aviddevguy

Comment

• muskot
                                Medlem
                                • 2002-01-13
                                • 7705

Originally posted by @nders
                                Någon av er som har samma problem?
                                Det har hänt mig också några gånger. Har dock aldrig misslyckats helt med att svara, efter ett antal försök ger den med sig. Men det är löjligt irriterande, även om det inte hänt särskilt ofta.

Har också en 3GS (utan skydd) och om jag inte minns helt galet så hände det även innan iOS 4.
                                Break a rule!

Comment

Working...