Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Repiv
    Medlem
    • 2007-03-12
    • 161

haha precis! haha!
    jo fast då har jag bara synkat musikbiblioteket , måste på nått sätt få tag i filerna i hårddisken på den...hmm klurigt men någon måste veta något

Comment

• Zaiman
      Forumvärd
      • 2001-12-06
      • 2439

Ni som har IPhone hur mycket data "surfar" ni upp per månad?

Funderar på en själv nu. Kopplad till Telia (privat).

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Comment

• muskot
        Medlem
        • 2002-01-13
        • 7705

Har telefonen kopplad till WiFi här hemma och i övrigt har jag aldrig kommit över 500 MB/månad – och då försöker jag inte snåla utan surfar så mycket jag vill. Så jag klarar mig fint med ett billigt datatrafikpaket.
        Break a rule!

Comment

• Web-Tor
          Medlem
          Smurf
          • 2000-11-03
          • 11794

Det mesta jag använt är 300 MB på en månad. Men då har jag inte Spotify och kollar inte på film annat än hemifrån.
          /Tor
          Jag och mina bilder.

Comment

• Zaiman
            Forumvärd
            • 2001-12-06
            • 2439

Originally posted by muskot
            Har telefonen kopplad till WiFi här hemma och i övrigt har jag aldrig kommit över 500 MB/månad – och då försöker jag inte snåla utan surfar så mycket jag vill. Så jag klarar mig fint med ett billigt datatrafikpaket.
            Originally posted by Web-Tor
            Det mesta jag använt är 300 MB på en månad. Men då har jag inte Spotify och kollar inte på film annat än hemifrån.
            Tack.

Då är det bara att vänta på avtalet och sedan leverans.

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Comment

• bloggpengar
              Avstängd
              • 2010-07-31
              • 15

Jag vill ha en Android telefon som påminner så nära som möjligt en iPhone. Är lite såld på iPhone men vill ha det nya i Android för det är opensource. Vem har gjort den bästa iPhone wannabee:n? Samsung, SonyEricsson, Nokia eller någon annan?

Comment

• Quid
                Medlem
                • 2000-06-30
                • 4270

Originally posted by bloggpengar
                Jag vill ha en Android telefon som påminner så nära som möjligt en iPhone. Är lite såld på iPhone men vill ha det nya i Android för det är opensource. Vem har gjort den bästa iPhone wannabee:n? Samsung, SonyEricsson, Nokia eller någon annan?
                Samsung Galaxy S kanske?
                Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
                söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Comment

• muskot
                  Medlem
                  • 2002-01-13
                  • 7705

Originally posted by bloggpengar
                  Ingen vad jag vet, alla kör sitt eget lopp.

HTC Legend är kanske den telefon som ligger närmast rent byggkvalitetsmässigt, den är byggd i aluminium medan övriga Android-telefoner (vad jag vet) uteslutande är byggda i plast.
                  Break a rule!

Comment

• Quid
                    Medlem
                    • 2000-06-30
                    • 4270

bassebhu, har du lust att testa speedtest.net eller bredbandskollen med och utan dödsgreppet?

Comment

• muskot
                      Medlem
                      • 2002-01-13
                      • 7705

Har testat dödsgreppet på min sambos iPhone 4 och även den tappar två pinnar om man verkligen försöker. Håller jag "normalt" med vänster hand (fortfarande på skarvarna) tappar den en pinne.
                      Break a rule!

Comment

• Quid
                        Medlem
                        • 2000-06-30
                        • 4270

Originally posted by muskot
                        Har testat dödsgreppet på min sambos iPhone 4 och även den tappar två pinnar om man verkligen försöker. Håller jag "normalt" med vänster hand (fortfarande på skarvarna) tappar den en pinne.
                        har du lust att testa speedtest.net eller bredbandskollen med och utan dödsgreppet på den?

Jag vill veta om/hur datatrafiken påverkas

Comment

• muskot
                          Medlem
                          • 2002-01-13
                          • 7705

Originally posted by Quid
                          bassebhu, har du lust att testa speedtest.net eller bredbandskollen med och utan dödsgreppet?
                          Bredbandskollen med iPhone 3GS och 4, båda på samma ställe inomhus och med Telia. Varje mätning är bara gjord en gång, så ta siffrorna med en rejäl nypa salt. Första siffran avser nedströms och den andra uppströms.

iPhone 3GS:
                          På skrivbordet: 1.219 Mb/s, 0.268 Mb/s
                          I vänster hand: 2.183 Mb/s, 0.264 Mb/s
                          Dödsgreppet: 0.537 Mb/s, 0.148 Mb/s

iPhone 4:
                          På skrivbordet: 1.471 Mb/s, 0.735 Mb/s
                          I vänster hand: 1.704 Mb/s, 0.738 Mb/s
                          Dödsgreppet: 0.033 Mb/s, 0.174 Mb/s

I vänster hand syftar på så som jag håller telefonen normalt och "dödsgreppet" när jag gör allt vad jag kan för att försämra mottagningen (så skulle en vettig människa aldrig hålla telefonen).
                          Break a rule!

Comment

• MickeA.com
                            Medlem
                            • 2003-02-03
                            • 4528

Lite OT (kanske) men blev häromveckan uppmanad att uppgradera min iPod Touch till iOS4 och fy fan vilket misstag!

Den hänger sig mest hela tiden, har blivit allmänt långsam och när jag sätter den i dockan i mina JLB On-Stagehögtalare står det numera "This accessory is not supported by this model". Den spelar musiken i högtalarna "ibland" men har slutat ladda helt och hållet, något som funkade helt utmärkt med OS3.x... Fy fan Apple, ni kan fara åt helvete! Många gnäller över hur dåliga Windows är och har varit, men det här tar fan priset... Precis som om ens tangentbord slutar fungera efter en mjukvaruuppgradering...

Någon annan som sitter med en iPod/iPhone med dyra tillbehör som också slutat fungera?
                            //Micke Andersson
                            Hemsida | Kontakta
                            ----------------------
                            "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

Comment

• Phorpher
                              Medlem
                              • 2000-02-08
                              • 2059

Jag uppgraderade min iPhone 3G till iOS4 och den blev rejält slö jämfört med 3.1.3 så jag nergraderade igen.

Men det blir nog en 4G när det lugnat sig lite. Sjukt trevligt telefon.

Comment

• MickeA.com
                                Medlem
                                • 2003-02-03
                                • 4528

Nu kan jag inte alls prata om iPhone, eftersom jag har en iPod, men dom enda sakerna jag upptäckt som är nya är flight mode och att man kan ange en bakgrundsbild för ens "dash board".

Ska hugga tag i en nedgradering så snart jag bara kan.. trist att ha tillbehör för flera tusen som slutar att fungera för det här. Någon som läste igenom det nya licensavtalet på 104 sidor som man var tvungen att godkänna innan uppgraderingen? Med Apples ständiga tankegång att hela tiden motarbeta ny teknik och utveckling av saker och ting så kanske iOS4 fungerar okej om ett par år... Men huvudsaken är att produkten har snygg design...eller...
                                //Micke Andersson
                                Hemsida | Kontakta
                                ----------------------
                                "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

Comment

Working...