Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Vad innehåller mailet? Har själv vare sig råkat ut för, eller ens sett, det.
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Poteta
      Medlem
      • 2005-05-13
      • 3014

Originally posted by Dryden
      Vad innehåller mailet? Har själv vare sig råkat ut för, eller ens sett, det.
      Mailet innehåller enbart text, inget annat.
      Det är egentligen inget problem eftersom jag får samma mail till datorn hemma men ibland är det snyggt att kunna svara kunderna redan samma dag. Som sagt, det inträffar inte särskilt ofta men tillräckligt ofta för att jag ska reagera på det.
      Mitt företag

Comment

• Dryden
        Medlem
        • 2002-08-03
        • 12245

Är det företagskänslig information eller skulle du kunna maila mig en exakt kopia av det inkommande? Vore ju intressant att se om det blir samma för mig.

Comment

• Poteta
          Medlem
          • 2005-05-13
          • 3014

Är det företagskänslig information eller skulle du kunna maila mig en exakt kopia av det inkommande? Vore ju intressant att se om det blir samma för mig.
          Inga hemligheter, det är uppgifter om mitt nya objektiv som ska inhandlas i morgon. Så länge du inte uppger dig som Jörgen och försöker sno mitt 24-105 så är det ok.
          Kan du skicka adressen på PM?

/edit
          Eller är det din msn-adress?
          Mitt företag

Comment

• Dryden
            Medlem
            • 2002-08-03
            • 12245

Originally posted by Poteta
            Inga hemligheter, det är uppgifter om mitt nya objektiv som ska inhandlas i morgon. Så länge du inte uppger dig som Jörgen och försöker sno mitt 24-105 så är det ok.
            Kan du skicka adressen på PM?
            24-105 har jag redan, behöver inte två trots att det är den bästa gluggen jag ägt.

Jag PM:ar.

Comment

• Poteta
              Medlem
              • 2005-05-13
              • 3014

Skickat.
              Mitt företag

Comment

• sgtpepper
                Medlem
                • 2000-04-30
                • 5524

Byta upp mig?

Jag har idag en gammal iPhone 3G som min arbetsgivare betalat.

Den börjar ju kännas rätt seg och nu har vi fått ett "erbjudande" att själva köpa nyare smartphones om vi har lust mot bruttolöneavdrag, bland de vi kan välja finns iPhone 4 16GB inkl något skärmskydd för 6 813kr. Eftersom det betalas med ett bruttolöneavdrag så blir det riktiga priset som belastar mig ca 3 065 kr.

Drygt 3 000 för en iPhone 4 känns ju som ett attraktivt pris, men å andra sidan så innebär det att jag betalar för något som arbetsgivaren annars normalt står för. Så mitt dilemma är om jag ska slå till och betala med egna pengar för ett arbetsverktyg som arbetsgivaren annars står för, enbart för att få en iPhone 4?

Är iPhone 4 så bra att jag ska gå i från mina principer att inte köpa "arbetsverktyg" för egna pengar?

Inga Androidtelefoner fanns med i erbjudandet tyvärr.

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

Av dina två val så känns det enda väldigt enkelt. Att byta från en 3G till en 4 är det enkla valet. Hade jag själv stått med en 3G och inga bindningstider ellet annat bök så känns bytet till en 4:a rätt väg att gå. Det skiljer sig ändå en del mellan dem, prestanda inte minst. Hade det varit en 3GS hade det känts lite mer tveksamt, den känns ändå förhållandevis rapp även med iOS4.

Vad gäller bruttolöneavdraget så vete tusan. Jag håller med dig. Köpa arbetsverktyg för egna pengar? Nja.

Comment

• sgtpepper
                    Medlem
                    • 2000-04-30
                    • 5524

Hade jag själv stått med en 3G och inga bindningstider ellet annat bök så känns bytet till en 4:a rätt väg att gå. Det skiljer sig ändå en del mellan dem, prestanda inte minst. Hade det varit en 3GS hade det känts lite mer tveksamt
                    Jo, det är så jag resonerar också efter att ha klämt på kompisars 3GS och 4r. Hade jag haft en 3GS hade jag inte uppgraderat tror jag, men min 3G är ju hopplöst seg i jämförelse med både 3GS och 4:an. Sen är kameran och filminspelningen verkligen ljusår från vad både 3GS och 4:an presterar

Vad gäller bruttolöneavdraget så vete tusan. Jag håller med dig. Köpa arbetsverktyg för egna pengar? Nja.
                    Precis, det är mer en principfråga. Jag har dock möjlighet att kvittera ut en standardtelefon från jobbet, som i dagsläget är en Xperia X10 Mini, så det är ju inte så att jag är tvingad att lägga egna pengar på en telefon, men jag är inte så sugen på en sån. Det optimala hade ju självklart varit om arbetsgivaren gav mig en iPhone 4 rakt av, men eftersom det inte ser ut att hända på ett tag så tror jag nog att jag kommit fram till att jag betalar själv för att få en 4:a.

Comment

• GunnarD
                      Medlem
                      • 2001-06-03
                      • 4250

X10 mini kör väll "Android OS 1.6" ? Visst gammalt och 2.2 är kul

När det gäller bruttolönavdrag, kolla så att det inte påverkar något annat (bidrag och liknande).

Det var en diskussion i samband med HemPC att det påverkade bidrag och pension eftersom dessa oftast bygger på bruttolönen.
                      So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Comment

• sgtpepper
                        Medlem
                        • 2000-04-30
                        • 5524

Originally posted by GunnarD
                        När det gäller bruttolönavdrag, kolla så att det inte påverkar något annat (bidrag och liknande).

Det var en diskussion i samband med HemPC att det påverkade bidrag och pension eftersom dessa oftast bygger på bruttolönen.
                        Jo, det påverkar ju pensionen, men det är ytterst marginellt.

Comment

• Poffe
                          Medlem
                          • 2002-04-13
                          • 2935

Märkte idag att mina egna etiketter för nummer i kontaktboken har försvinnit från min telefon (4:an med senaste uppdateringarna)

Tidigare, när jag la till dem för nått år sen, så kunde man ju skriva egna etiketter genom att gå in och ändra i kontakten men det verkar inte gå längre. Jag har allt synkat via google och exchange och på googlekontot kan jag ju ha egna etiketter och allt ser bra ut där, men på telefonen syns det inte. Ändrar jag dock en etikett till nått som redan finns i telefonen, t.ex. Mobil eller Arbete, så kommer det direkt upp i telefonen.

Har Apple tagit bort funktionen att ändra till egna etiketter helt enkelt?
                          TWIsM
                          Get Simpsonized!

Comment

• Zaiman
                            Forumvärd
                            • 2001-12-06
                            • 2439

Så har det hänt för första gången! Jag fick problem med Ajfånen
                            Fick inte igång wifi. Stängde av/på wifi, av/på flygplansläge. Men icke!

Omstart var enda lösningen

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Comment

• Dryden
                              Medlem
                              • 2002-08-03
                              • 12245

Fick inte igång = funktionen gick inte igång eller den lyckades inte ansluta?

Comment

• Zaiman
                                Forumvärd
                                • 2001-12-06
                                • 2439

Lyckades inte hitta något nät att ansluta till (hemmanätverket).

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Comment

Working...