Har samma problem emellanåt men oftast får jag inte det på iPhonen utan i Thunderbird på Macen. Följer det där ärendet med spänning.
Officiella iPhone-tråden!
Collapse
X
-
-
Min 3GS misslyckas med att ringa lite allt som oftast.
Jag tror det är sedan den fick 4.1
Det som händer är att det inte går att ringa, och den säger samtal misslyckades. Det borde finnas täckning osv. och klickar man på försök igen så funkar det. (se bilden)
Och den har helt klart inte alltid gjort så här, utan det är på sistone, jag kan inte svära på att det är sedan 4.1, men det känns så.
Det är naturligtvis inte alla samtal utan vissa, men ganska många, kanske ett på tio eller så.
Känns det här igen, eller är det bara min telefon som helt ballat ur på egen hand?
/pebiAttached FilesComment
-
Det som jag märker dock är att vissa samtal inte går fram och det händer både på min och tjejens. Plötsligt får man ett SMS om att någon försökt att ringa, trots att luren legat på bordet hemma eller bara när man är ute och åker där täckningen normalt sett är mycket god. Kan dock inte direkt peka på när det började, eftersom den SMS-tjänsten från Telia kom först i somras.Comment
-
Det händer mig med Tele2 allt som oftast, stundvis börjar man nästan tvivla på ens egna mentala tillstånd när man står och håller i telefonen och får SMS om missade samtal som inträffat samma minut, och det gäller oavsett telefon som användsDet som jag märker dock är att vissa samtal inte går fram och det händer både på min och tjejens. Plötsligt får man ett SMS om att någon försökt att ringa, trots att luren legat på bordet hemma eller bara när man är ute och åker där täckningen normalt sett är mycket god. Kan dock inte direkt peka på när det började, eftersom den SMS-tjänsten från Telia kom först i somras.
Comment
-
Samma här, frugan gnäller på att jag inte svarar och jag bedyrar min oskuld.Det som jag märker dock är att vissa samtal inte går fram och det händer både på min och tjejens. Plötsligt får man ett SMS om att någon försökt att ringa, trots att luren legat på bordet hemma eller bara när man är ute och åker där täckningen normalt sett är mycket god. Kan dock inte direkt peka på när det började, eftersom den SMS-tjänsten från Telia kom först i somras.
Efter samtal med Telias support verkar det som att de har haft problem både igår och idag men det skulle vara åtgärdat idag.
Nu när jag testar så fungerar både mail och MMS, hoppas det var ett "globalt" fel och inte min telefon.Comment
-
Det grävdes av en Skanova-fiber i Bromma igår, antagligen därför ni har haft problem att ta emot samtal igår, jag tror majoriteten av problemet var löst vid 22 igår.Comment
-
Jag har iofs problemen även vid andra tillfällen. Häromdagen bröts ett samtal jag hade och nrä personen försökte ringa upp mig senare gick inga signaler fram, däremot fick jag ett SMS några minuter senare om att personen försökt att ringa mig.Comment
-
Märkligt fenomen. Köpte ett noname-headset, trådat och med mic, häromdagen där micen inte fungerade. Ingen hörde mig när jag pratade genom den så jag lämnade tillbaka och fick pengarna åter. Igår fick jag så ett annat (begagnat) headset, AKG K-370 som också har mic och när jag nu gjorde ett samtal nyss så fungerar inte micen på det heller. Har jag missat något inställning eller är min iPhone helt knäpp i huvudet?
Comment
-
Står det att dem ska funka med iPhone då?Märkligt fenomen. Köpte ett noname-headset, trådat och med mic, häromdagen där micen inte fungerade. Ingen hörde mig när jag pratade genom den så jag lämnade tillbaka och fick pengarna åter. Igår fick jag så ett annat (begagnat) headset, AKG K-370 som också har mic och när jag nu gjorde ett samtal nyss så fungerar inte micen på det heller. Har jag missat något inställning eller är min iPhone helt knäpp i huvudet?
På min 3G slutade micken också att fungera och det funkade bara ibland om man skruvade lite på kontakten. Min teori var att det hade kommit ner massa ludd och smuts i gången, för 3,5-kontakten till iPhone är väl en specialare med tre kontakter i stället för två, där den yttersta är för mick och controller. Jag vet inte hur det ligger till egentligen, det här är bara mina egna gissningar!
bassebhu - din kompis bland kompisar
Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:
Rapportera till bassebhuComment
-
Nej jag har ju inga garantier mer än säljaren själv, som hävdar att det fungerade på hans iPhone. Och det litar jag på i det här fallet.
Men visst, mitt 3,5mm-uttag på iPhonen ser ju kanske inte helt purfärskt ut så det kan mycket väl bero på det. Ska testa i tjejens iPhone sen och se om det är samma fenomen där.
Comment
-
Jag TROR att man endast får push via Exchange-inställningarna, inte annars, då går den på uppdateringsintervallerna istället. Jag kör Exchange i alla fall sedan möjligheten kom att ha flera Exchange-konton, för att enkelt kunna synka kontakter/kalender också.Comment
-
Nu det senaste har vissa av mina mail börjat strula. Jag får ett pling som talar om att jag har fått mail men när jag öppnar mailet ser det ut som på bilagan. När jag klickar på "Hämta återstående 0 byte" händer inget. Väl hemma kan jag öppna mailet i datorn och läsa det som vanligt men inte i telefonen.
Det verkar hända slumpmässigt och inte särskilt ofta men när det väl händer är det riktigt irriterande. Kan det vara Telia man ska kontakta tro?Attached FilesComment
Oderland
Collapse

Comment