Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Originally posted by Mr. N.
    Så länge man håller den rätt så.
    Dödsgreppet menar du?
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Compusa
      Moderator
      • 2002-01-14
      • 2952

Har en fråga gällande iPhone och iTunes. Brukar synka min iPhone mot iTunes på min hemmadator och funderar på att även göra samma mot min jobbdator? Är det några problem att synka mot mer än en dator?

Comment

• bassebhu
        Moderator
        • 2001-11-20
        • 4028

Originally posted by Compusa
        Har en fråga gällande iPhone och iTunes. Brukar synka min iPhone mot iTunes på min hemmadator och funderar på att även göra samma mot min jobbdator? Är det några problem att synka mot mer än en dator?
        Jepp, det är problem. Det du får göra är att välja att hantera musik och videor manuellt om du inte redan har gjort det. (Den kommer att radera all musik/video som du har i iPhonen om du kryssar i det nu och du får manuellt dra över de låtar och videor som du vill ha)

Sedan måste du trixa med ID-nummer för iTunesbiblioteket för att tala om att jobbdatorns bibliotek ska ha samma ID som din hemdator. Detta gör du som följer:
        bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
        eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

• Mr. N.
          Moderator
          • 2002-09-23
          • 3794

4.1 verkar faktiskt ha gjort min telefon användbar igen. Nu är den förvisso helt nystartad och nyinstallerad, men just nu känns det faktiskt bra. Det går att skriva saker och i realtid se bokstäverna dyka upp istället för att som förut skriva utan respons på tangentbordet och lagom tills man hunnit skriva klart hela meddelandet se inputfältet uppdateras.
          Återstår också att se om jag faktiskt kan svara när folk ringer också utan att telefonen vägrar låta mig ansluta eller helt enkelt starta om sig (!) vid inkommande samtal.
          Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
          Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• muskot
            Medlem
            • 2002-01-13
            • 7705

Originally posted by muskot
            Noterat en bugg i iOS 4 (även 4.01) som består i att Safari kraschar om man besöker en sajt med ett icke godkänt certifikat samtidigt som man har automatisk komplettering av formulär aktiverat i telefonen.
            Buggen var kvar även i 4.0.2 men verkar vara åtgärdad i 4.1. Äntligen!
            Break a rule!

Comment

• Compusa
              Moderator
              • 2002-01-14
              • 2952

Känns som att man äntligen vågar uppdatera sin 3G.

Comment

• Web-Tor
                Medlem
                Smurf
                • 2000-11-03
                • 11794

En fråga: Ibland när det ringer så har jag en "slide" och ibland är det två knappar - Svara och Avböj. Varför är det så?
                /Tor
                Jag och mina bilder.

Comment

• Mr. N.
                  Moderator
                  • 2002-09-23
                  • 3794

Jag har för mig att sliden är när telefonen är låst, men när den är aktiv så får man knapparna.
                  Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                  Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• @nders
                    Moderator
                    Marsvin
                    • 2000-06-30
                    • 26914

Jag har för mig att Mr.N. har rätt.
                    @aviddevguy

Comment

• Web-Tor
                      Medlem
                      Smurf
                      • 2000-11-03
                      • 11794

Tack, det låter logiskt.
                      /Tor
                      Jag och mina bilder.

Comment

• peppar
                        Medlem
                        • 2001-12-22
                        • 822

Min 3GS har fått fnatt helt efter uppdatering till ios4.*. Jag har läst att många andra ha likadana problem, speciellt utanför Sverige.
                        Telefonen bootar om rätt vad det är, och hyffsat ofta också. Men den är upplåst efter uppstarten, och jag behöver inte knappa in pinkod, så den gör inte en full omstart.

Att ha telefonen ligga i laddaren är näst intill omöjligt. Den startar om var femte minut och det känns inte som batteriet någonsin är fulladdat. Jag hade telefonen låg hela kvällen och natten igår i laddaren, 14 timmar senare så rycker jag sladden och batteriindikatorn visa två tredjedelar laddat batteri.

Det är inge vidare att ta emot samtal eller ringa när man vet att man har max 6 minuter på sig att prata klart...

Någon annan på WF som har det problemet med sin 3GS?
                        Last edited by peppar; 2010-09-11, 08:31.
                        -"What if there is no tomorrow? There was´nt one today!"

//alltid p*

Comment

• Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

Nej, inga sådana problem med min 3GS alls.

Förövrigt, för Telia-kunder i storstäderna:
                          resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Web-Tor
                            Medlem
                            Smurf
                            • 2000-11-03
                            • 11794

Originally posted by Web-Tor
                            Jag saknar en bra app för att få aktuell trafikinformation (olyckor, vägarbeten). Finns det någon sådan?
                            Jag såg att det har kommit en trafik-app men tyvärr verkar den inte funka (jag får inte upp någon information om störningar).
                            /Tor
                            Jag och mina bilder.

Comment

• muskot
                              Medlem
                              • 2002-01-13
                              • 7705

Originally posted by muskot
                              Kanske en ny policy? Enligt tråden på 99.se så tar ju LAN-master emot engelska iPhone på garanti.

Originally posted by MacWorld
                              Under lördagen lät EU-kommissionären Joaquín Almunia meddela att man lägger ner två utredningar gällande iPhone. Detta efter att Apple gjort de ändringar som kommissionen efterlyst.

Det första fallet handlade om kunder som köpt sin iPhone i ett annat EES-land. Om mobilen gick sönder krävde Apple att reparationen skulle utföras i det land där den såldes. Men nu går det alltså bra att lämna in den hos närmaste auktoriserade serviceställe.
                              Break a rule!

Comment

• Poteta
                                Medlem
                                • 2005-05-13
                                • 3014

Jag håller på att bli galen...
                                Ibland (oftast!) kan jag inte skicka e-post. Jag får ett meddelande där det står "En kopia har lämnats i din utlåda. Mottagaren "[email protected]" accepterades inte av servern." Jag vet att adressen är rätt.
                                Jag har fått för mig att det hände efter att jag synkroniserade telefonen med Outlook efter att jag bytte till Windows 7.
                                Enligt Binero har jag rätt inställningar i e-postprogrammet. Någon som har en idé om vad det kan vara?
                                (Rätt som det är ligger inte det misslyckade mailet kvar i utlådan och jag ser att det har skickats...)
                                Mitt företag

Comment

Working...