Warning: Trying to access array offset on null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Warning: Trying to access array offset on null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Warning: Trying to access array offset on null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Officiella iPhone-tråden! - webForum

Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bassebhu
    Moderator
    • 2001-11-20
    • 4028

Yes, då var den här! iPhone 4 i min hand! Riktigt smutt!
    bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
    eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

• Quid
      Medlem
      • 2000-06-30
      • 4270

Har du lust att testa dödspunkten? Jag vill veta hur den "fungerar" här innan jag bestämmer mig för ett köp eller inte.
      Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
      söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Comment

• bassebhu
        Moderator
        • 2001-11-20
        • 4028

Originally posted by Quid
        Har du lust att testa dödspunkten? Jag vill veta hur den "fungerar" här innan jag bestämmer mig för ett köp eller inte.
        Har redan gjort, men ska göra det riktigt ordentligt närmsta dagarna och återkomma till dig!

Den går ner till en eller två pinnar med dödsgreppet, men jag har inte testat om samtal bryts och sånt än. Troligen inte. Det verkar vara mest uppblåst och värst i USA, men vi har väl starkare nät här som det antyds i artikeln nedan.

Rapportera till bassebhu

Comment

• Quid
          Medlem
          • 2000-06-30
          • 4270

Jag har hittat dessa, en kille som testat vid två olika tillfällen, med olika reslutat:

Så det verkar ju lite blandat, men jag frågar alla som har en iPhone 4 och på några olika forum för att försöka få en uppfattningen om bredden på problemet innan ett eventuellt inköp
          Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
          söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Comment

• Dryden
            Medlem
            • 2002-08-03
            • 12245

Skrufve kör Tre, därav de varierande resultaten.

Jag klämde på en 4:a igår på Teliabutiken där jag jobbat och tryckte till tummen rätt över den erogena zonen och visst, täckningen tappades ner till två pinnar. "Testet" genomfördes inomhus, där det rent allmänt är rätt kass täckning.

Det jag dock inte kan bestämma mig för är om formen på iPhone 4 är bättre eller sämre än 3G(S). Den kändes så kantig, långtifrån min rundade 3GS som ligger så fint i näven. Dock, lite glatt är den ju och det kanske försvinner med den nya formen?
            resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Dryden
              Medlem
              • 2002-08-03
              • 12245

Men jävla skit. Nu uppstod samma fenomen som jag tidigare rapporterat om - när jag lägger till kontakter som jag fått SMS från, dvs att man öppnar SMSt och väljer att lägga till personen den vägen. Återfinns i Spotlight, men inte när jag browsar kontaktboken. Inte heller följer kontakten (som (inte) finns) med när man synkar mot datorn heller, tomt i Adressboken även där.

Comment

• bassebhu
                Moderator
                • 2001-11-20
                • 4028

edit/

Finns det något bra program för att synka födelsedagar från facebook?

Jag körde tidigare FeX på iPhonen och det gav mig en dag fel på samtligas födelsedagar och vad jag har läst nu så funkar det inte till iOS 4. Jag testar nu AddressBookSync för OS X och den har stått och rullat på "Processing Friend Information" i snart en halvtimme och jag har startat om det fyra gånger så det verkar bugga rejält.
                Last edited by bassebhu; 2010-07-31, 13:13.

Rapportera till bassebhu

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

Jag kör AddressbookSync och det fungerar klockrent.

Comment

• K@llen
                    Medlem
                    • 2003-03-13
                    • 2654

Min iPhone 3G blev grymt seg och oanvändbar efter uppgradering till iOS4.

Har letat runt efter lite tutorials för att nedgradera. Många av dem är enbart testade på betaversionen eller på 3Gs.

Någon som testat nedgradera 3G från iOS4.01 till 3.13? Tips på tutorial?
                    Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

Comment

• bassebhu
                      Moderator
                      • 2001-11-20
                      • 4028

Originally posted by K@llen
                      Min iPhone 3G blev grymt seg och oanvändbar efter uppgradering till iOS4.

Har letat runt efter lite tutorials för att nedgradera. Många av dem är enbart testade på betaversionen eller på 3Gs.

Någon som testat nedgradera 3G från iOS4.01 till 3.13? Tips på tutorial?
                      Jag följde den här guiden och det funkade!
                      http://www.wonderhowto.com/how-to-do...-3-1-3-377414/

Använd recboot för att möjliggöra nedgraderingen.

iOS 3.1.3 hittar du t.ex. här:

Jag läste dock ett rykte om att det snart kommer ett nytt iOS 4 för 3G-versionen som ska fungera bättre, men man vet aldrig.

Rapportera till bassebhu

Comment

• K@llen
                        Medlem
                        • 2003-03-13
                        • 2654

Tack bassebhu! Håller tummarna för att det lyckas.
                        Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

Comment

• Okkido
                          Medlem
                          • 2000-05-12
                          • 4460

Kameran är så snabb på 4:an att nästan enbart den gjorde det värt att uppgradera (ja, och att jag tappade bort min gamla under en alkoholrelaterad händelse)

Jag har sämre täckning än tidigare (aka. visar rätt täckning nu) och när jag håller dödgreppet så tappar jag två pinnar.

Testade att prata i en del av ett rum där jag tidigare haft dålig täckning, mycket bättre nu. Men vid dödgrepp så gick det tillbaka till samma dåliga täckning (mottagaren hör inte vad jag säger) som det var tidigare. Inget tappat samtal eller liknande.

FaceTime är lika intressant som det var 2003.

Comment

• Dryden
                            Medlem
                            • 2002-08-03
                            • 12245

Okkido: FaceTime känns väldigt 2003 och jag tror det får lika mycket genomslag nu som det fick då. Trots bättre prylar, bättre nät och allt sånt. Vi här är helt enkelt inte intresserade av videotelefoni, något som jag konstaterat i flera år nu.

Värdelösa skit. På senare tid har iPhonen börjar bete sig minst sagt märkligt när jag kopplar ihop den med Macbooken. Den tar laddning, den syns till en början i iTunes, jag kör en synkning men efter tjugo-trettio sekunder försvinner iPhonen ur listan i vänsterspalten i iTunes för att inte återvända medan iPhonen säger att den "Sykroniserar" (vilket alltså inte sker). iPhoto kan "inte hämta bilder" och då inte heller importera dem.

Wtf.

Red: omstart av iPhone verkar lösa problemet. Men ändå.
                            Last edited by Dryden; 2010-08-02, 18:02.

Comment

• Repiv
                              Medlem
                              • 2007-03-12
                              • 161

Köpte Iphone 3g när den kom ut och var grymt nöjd tills jag för någon vecka sedan tappade den i vattnet!!! nu startar den inte och Telia säger att det inte är någon idè eftersom ingen försäkring eller garanti täcker vattenskador. det kan jag leva med men jag måste komma åt korten jag har tagit är det någon som vet något om hur jag ska gå tillväga? finns det firmor som kan få tag i korten eller något sådant... tacksam för alla svar

Comment

• Dryden
                                Medlem
                                • 2002-08-03
                                • 12245

Så du är missnöjd för att den inte fungerar efter att den badat?

Du har aldrig synkat den med någon dator?

Comment

Working...