Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lasp
    Medlem
    • 2000-07-29
    • 10197

Nu har jag kollat igenom webbvisningen av iPhone4. Ser mycket bra ut.
    Jag tror att konkurensen från Android har varit bra för utvecklingen.
    Så nu går den gamla för$99 och den nya kommer till$299. Men de blir väl inte ett slutkundspris?

Vill bara lägga in en motlänk

Fast dessa argument är både dåliga och felaktiga !
    Last edited by Lasp; 2010-06-07, 20:54. Reason: Lagt in länk
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Comment

• Phorpher
      Medlem
      • 2000-02-08
      • 2059

Det är priser när man köper dem i USA med AT/T. Sen brukar det väl vara månadskostnad på dem också.

Och priset i Sverige blir ju oftast lite mer än vad som presenteras som pris i USA på keynoten.

Men det är ju en skapligt häftig pryl de fått fram. Brutal skärm och äntligen verkar de satsa på en hyfsad kamera med en backlightsensor. 720p@30fps är trevligt. Bara att hoppas att optiken hänger med.

Och designmässigt tycker jag den är grymt snygg. Nu har jag den vita 3Gn men om jag köper en ny så blir det en svart iPhone 4.

Comment

• Poteta
        Medlem
        • 2005-05-13
        • 3014

Vet någon om man kan stänga av funktionen på mute-knappen? Jag vet inte hur många gånger den har hamnat på tyst i fickan, det börjar bli irriterande nu...
        Mitt företag

Comment

• Phorpher
          Medlem
          • 2000-02-08
          • 2059

Lasp: Angående din "motlänk". Jag såg den för en stund sen och tycker flera av anledningarna var rätt dåliga. Ingenting jag ställer dig till svars för givetvis!

2. "Det är anti-teknologi". Say what!? De tänjer ju på gränserna hela tiden. Visst, de skulle kunna öppna upp ännu mer men det är också det som är Apples styrka. De har full koll på deras plattform. Säger också emot "anledning 3" som hänvisar till att man inte stödjer flash. De driver ju teknikutveckligen framåt genom att välja bort flash och försöka snabba på utvecklingen av HTML5 istället.

Jag orkar inte gå igenom flera men ja, precis som det jag skrivit nu förmodligen är hyfsat partiskt så kändes de nio anledningarna som om de kom från någon som har en androidlur i sin ficka.
          Last edited by Phorpher; 2010-06-07, 21:23.

Comment

• Phorpher
            Medlem
            • 2000-02-08
            • 2059

Originally posted by Poteta
            Vet någon om man kan stänga av funktionen på mute-knappen? Jag vet inte hur många gånger den har hamnat på tyst i fickan, det börjar bli irriterande nu...
            Det går inte såvitt jag vet. Tejp?

Comment

• Dryden
              Medlem
              • 2002-08-03
              • 12245

Originally posted by Lasp
              Inte nog med att E24 utelämnat massa information, de skriver "nio skäl" när originalartikeln hade tio skäl. Det var dessutom tio väldigt ogrundade skäl som i mina ögon är skrivna av en ickeanvändare, som enbart googlat en sväng samt kollat specarna. Även om författaren har en poäng med några av punkterna (headsetet suger ju, batteritiden är ju rätt kass också så sett) så drar helheten ner det och jag själv betecknar det som nonsens. E24 gör ingenting för att förbättra det hela utan rycker allt ur sitt sammanhang. Bra jobbat.

Här hittar ni originalet:
              http://www.telegraph.co.uk/technolog...iPhone-4G.html
              resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Dryden
                Medlem
                • 2002-08-03
                • 12245

Vad beträffar nya iPhone4 så finns det givetvis en hel hög med guldkorn och rent allmänt förbättrad på de allra flesta punkterna. Höljet verkar ju vara mer tåligt än tidigare och designen är faktiskt riktigt vass. En vit iPhone blir ju faktiskt vit nu, grattis till er som gillar det. Dessutom betydligt tunnare än föredettingarna.

LED-blixten kändes lite överraskande (jag kan ha missat något i förhandssnacket) och om man nu ska tro Apple så håller kameran betydligt bättre klass än motsvarigheter och även sådana med fler megapixlar. De anspelade ju lite själva där att megapixelhypen inte gör bättre bilder. Way to go.

Det som känns svalt är en utebliven 64Gb-version, det hade varit helt naturligt och att man sonika skippat 8Gb helt och prisdumpat 16. Sedan har ju nu jänkarna fått sin videotelefoni också, vad det lider (för oss som har bra mobila nätverk utbyggda) bara över wifi till en början. Frågan är dock hur bra just den delen kommer slå på vår marknad, möjligt att det öppnar lite med wifi-delen trots allt då. Vad tror ni, videosamtal. Är det da shit?

Skärmen verkar riktigt vass förövrigt. Ja, iPhone4 är snygg. Riktigt snygg. Men jag är inte motiverad. Jag ska nog låta min 3GS tjäna mig ett tag till (abonnemang till januari), det känns lite overkill att byta för de här finessernas skull. Hade jag dock inte köpt någon iPhone än hade jag utan tvekan ställt mig i kö. Och för oss med 3G eller senare (och även iPod Touch) så kommer nya iOS4 den 21 juni! Bara att hänga på uppgraderingsknappen i iTunes fram tills dess alltså.

Tillägg: LED-bakgrundsbeslysning, IPS-panel och det extra skyddande höljet av "safirkristall" (?) både på fram och baksida är ju faktiskt ett av de starkare skälen till att köpa.

Mer om kvällens release: http://macworld.idg.se/2.1038/1.325996/har-ar-iphone-4
                Last edited by Dryden; 2010-06-07, 21:50.

Comment

• Phorpher
                  Medlem
                  • 2000-02-08
                  • 2059

Originally posted by Dryden
                  ...Vad tror ni, videosamtal. Är det da shit?
                  Videosamtal var ju riktigt "hype:at" redan när man introducerade 3G-näten i Sverige men det slog aldrig. Förvisso har det hänt enormt mycket både med näten och med kamerorna så bildkvaliteten nu och då går ju inte att jämföra. Och Steve Jobs antydde ju att det kommer till mobilnäten också bara de får jobba ihop sig lite mer...

Det är ju grymt bra för t.ex. stumma eller döva personer som kan prata via videosamtal och teckenspråk.

Annars vore det ju fräckt att kunna skicka live-strömmad film till t.ex. sin blogg eller liknande via 3G/WiFi med de nya kamerorna. Har för mig det redan finns som tredjeparts-appar dock.

Comment

• Dryden
                    Medlem
                    • 2002-08-03
                    • 12245

Bambuser finns ju som app idag, där du kan livestreama från bland annat iPhone. Jag vet att lokalblaskan, Östersunds-Posten, gjorde det under studentfredagen som var nu och det var väl med blandat resultat. Cool idé, men kass kvalitet (och brutalt dåligt genomfört) trots att personen rörde sig mitt inne i stan med HSDPA-möjligheter.

Jag har kört videosamtal tillräckligt få gånger för att jag kan räkna tillfällena på mina fingrar (som förnärvarande uppgår till tio stycken), varav kanske hälften via mobil och kvaliteten har den vägen sugit hårt. Hyfsat bra när man kört över Skype dock, med den begränsade möjligheten att man blir fast vid datorn. Kanske är det "da shit" nu då med iOS4 då man kan bli lite mer rörlig, även om jag själv inte är något större fan. Jag tycker tvärtom att det är skönt att slippa se den jag pratar med.

Comment

• Quid
                      Medlem
                      • 2000-06-30
                      • 4270

Originally posted by Dryden
                      Härligt att den skrevs 4 dagar innan Apples presenterade telefonen
                      Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
                      söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Comment

• Dryden
                        Medlem
                        • 2002-08-03
                        • 12245

Originally posted by Quid
                        Härligt att den skrevs 4 dagar innan Apples presenterade telefonen
                        Ja, och lika fantastiskt är det att de använder gamla argument som argument för den nya versionen äve om de är inkorrekta. Som multitasking. Men okej, då kan man ju inte köpa någon ny telefon alls om föregångaren inte hade ditten och datten. Bra att veta.

Comment

• Web-Tor
                          Medlem
                          Smurf
                          • 2000-11-03
                          • 11794

[citat=Dryden]Dessutom betydligt tunnare än föredettingarna.[/citat]Jag undrar om dessa 3 mm kommer att märkas med tanke på att den inte har samma rundade baksida.
                          /Tor
                          Jag och mina bilder.

Comment

• Lasp
                            Medlem
                            • 2000-07-29
                            • 10197

Jag har nu påpekat till E24 via HD att denna länk innehåller ett antal fel.
                            Även om jag numera kör ett par Androider tycker jag att rätt skall vara rätt.
                            Vi kan bara få en bättre värld om inte är tysta när det är felaktigheter som framförs säger Lasp. (och Martin Luther King)

Kanske är denna länk mer balanserad?
                            Livet är kort och Nu!
                            Läs mera!
                            !?

Comment

• Dryden
                              Medlem
                              • 2002-08-03
                              • 12245

Originally posted by Web-Tor
                              [citat=Dryden]Dessutom betydligt tunnare än föredettingarna.[/citat]Jag undrar om dessa 3 mm kommer att märkas med tanke på att den inte har samma rundade baksida.
                              Mycket möjligt.

Lasp, E24 har nästan gjort standard på att ha rippade artiklar i halvformat men bra att du ligger på dem. Fler borde.

Comment

• Mr. N.
                                Moderator
                                • 2002-09-23
                                • 3794

Fick just ett SMS med en glad nyhet för oss med det lilla dataabonnemanget från Telia: trafikgränsen har höjts från 0,5 GB till 1 GB. En mycket trevlig överraskning särskilt nu när sommaren är här och man (i alla fall jag) spenderar mer tid i sommarstugan och kopplar upp sig genom telefonen.
                                Jag har faktiskt flera gånger slagit i taket, mest på grund av vårdslöst Youtubande.
                                Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                                Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

Working...