Någon som vet vad som händer med 99kronor.com ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joel_sundkvist
    Medlem
    • 2003-02-25
    • 426

min sida + mail funkar nu iaf.
    Har inte fått svar på något av mina fyra supportmeddelanden, det äldsta typ tre veckor gammalt...
    http://www.joelsundkvist.com
    http://www.klassiskgitarr.com

"Den som liknar en gitarr vid en kvinna har aldrig sovit med en gitarr eller haft en kvinna i knät"...

Andres Segovia

Comment

• Pedda
      Forumvärd
      • 2000-06-28
      • 4880

Hur gick det med databaserna?
      Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
      ><((((º>

Comment

• joel_sundkvist
        Medlem
        • 2003-02-25
        • 426

[citat=Pedda]Hur gick det med databaserna? [/citat]

Min CMS använder bara en "flatfile"-databas så för mig var det inga problem...
        http://www.joelsundkvist.com
        http://www.klassiskgitarr.com

"Den som liknar en gitarr vid en kvinna har aldrig sovit med en gitarr eller haft en kvinna i knät"...

Andres Segovia

Comment

• Pedda
          Forumvärd
          • 2000-06-28
          • 4880

Ok, skulle vara kul att höra från dom som använde mysql
          Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
          ><((((º>

Comment

• PsychoFrog
            Medlem
            • 2003-07-27
            • 18

Databaserna har inte kommit tillbaka. Och det går inte att skapa nya heller. (error - felmeddelande: CP-Wrap Critcal Error (signal 13 from wrapped program)! This may indicate a corrupt admin binary in /usr/local/cpanel/bin/)

Och ingen vad jag vet har fått några svar från kundtjänsten.
            De har ej heller gått ut med mer info sedan den 15 juni.
            (och alla konton är ej heller uppe/återställda ännu)

Detta vet jag pga min flickvän har sin domän på den server som kraschade pga HDD'n.

ps! De som registrerat nya konton har inte kunnat börja använda dom trots full betalning, och kundtjänsten svarar inte heller.
            :: Ha en underbar och solig dag! //Erik från http://www.psychofrog.se och http://www.manufrog.com ::

Comment

• Storen
              Medlem
              • 2004-05-27
              • 176

Synd om 99kr...Men dom kan ju faktiskt ta bort beställningsmöjligheten..

Dom har nog ett rent h**vete för tillfället, men det fråntar dom i och för sig inte kundansvaret i alla fall...
              Daniel Johansson
              DJC Solutions

Comment

• FredrikMH
                Medlem
                • 2004-05-20
                • 47

[CITAT]
                Kära kunder,

Det HelpDesk-system som vi har använt oss utav det senaste året har haft en del negativa aspekter, vilket inneburit att vi har varit tvungna till att byta till ett nytt. Det gamla systemet klarade helt enkelt inte av att hantera den stora mängd frågor som kommer in varje dag vilket i sin tur har försvårat det för oss att kunna besvara samtliga frågor. Den nya HelpDesken är optimerad för att kunna hantera ett mycket stort antal inkommande mail dagligen och är även lastbalanserad över två servrar så att den aldrig ska gå offline. Vi kommer snart att lägga upp våra nya interaktiva driftsidor under samma system.

Vår nya HelpDesk finns nu på följande adress:

&#20080;&#22495;&#21517;&#23601;&#21040;&#8220;&#29233;&#31859;&#20154;&#8221; &#25105;&#20204;&#26377;&#20960;&#21313;&#19975;&#20010;&#31934;&#21697;&#22495;&#21517;&#65306;aimiren.com

men ni kan även nå den via de gamla adresserna, som vi har omdirigerat.

Ni som har en eller flera olösta frågor liggandes i vår gamla HelpDesk ber vi nu att att skicka in dem på nytt, såvida problemen inte redan har blivit lösta.

Vi har den senaste tiden drabbats av en rad driftstörningar på 3 av våra servrar som många av er har märkt. I samband med att vi har arbetat febrilt på att lösa dessa problem så har vi tappat kontrollen över supportsituationen och vi har även varit mycket dåliga på att informera er kunder kontinuerligt om vad som händer. En ändring för att detta inte ska ske i framtiden har nu gjorts: Vi har ett nytt sorts nyhetsbrevsystem på den nya HelpDesk-sidan där vi vill att ni lägger till er som prenumerant (klicka på "Meddelanden" på sidan). Via det systemet kommer informationen alltid att flöda. Varför det inte har fungerat så bra tidigare har till stor del berott på att vi inte har haft kompletta e-postlistor (te x på grund av att e-postadresser ändras och att vi har haft flera separata register ej sammankopplade med varandra).

Det återstår en del problem som fortfarande skall lösas, men vi arbetar på det för att allt skall vara helt löst så fort som möjligt. Vi har uppmärksammat samtliga problem relaterade till e-post och arbetar för att åtgärda dessa. Upplever du några problem med din e-post ber vi dig att vänta ett par dagar innen du skickar in en ny fråga om detta. Kvarstår problemen efter ett par dagar kan du återkomma med detaljerad information så skall vi undersöka saken.

Vi ber verkligen om ursäkt för problemen som har varit och hoppas att ditt förtroende för oss inte har minskat allt för mycket. Vi har absolut inte, som vissa har antytt, gått i konkurs eller liknande. Tvärtom, vi går framåt med all kraft vi har och förhoppningsvis kommer detta att gå bra.

Vi återkommer när allt har lugnat ner sig en aning med information om eventuella kompensationer för de kunder som har drabbats av driftstörningar.

Varma sommarhälsningar från oss på 99Kronor.com Webhotell
                [/CITAT]
                // Fredrik Eriksson (Twitter)

Comment

• PsyDonia
                  Medlem
                  • 2003-05-25
                  • 935

DEt är väl det här som är felet med att ha servrarna i USA händer det något såkan inte dom som driver hotellet göra ett dugg och måste lite på dom i Det andra landet t.ex. USA.
                  // PsyDonia

Comment

• Storen
                    Medlem
                    • 2004-05-27
                    • 176

Nja, Leverantör som leverantör!
                    Alla borde väl vara måna om sina kunder oavsett geografiskt läge. Själv har jag servrar i USA och än så länge har vi 100% upptid (Juni,Juli). Vi startade mätningen i maj och då hade vi endast 22min nertid p.g.a uppgradering..

Så visst finns det bra leverantörer i amerrka...
                    Daniel Johansson
                    DJC Solutions

Comment

• rahmse
                      Medlem
                      • 2004-07-08
                      • 13

[citat=Storen]Nja, Leverantör som leverantör!
                      Alla borde väl vara måna om sina kunder oavsett geografiskt läge. Själv har jag servrar i USA och än så länge har vi 100% upptid (Juni,Juli). Vi startade mätningen i maj och då hade vi endast 22min nertid p.g.a uppgradering..

Så visst finns det bra leverantörer i amerrka... [/citat]

Får man fråga vad du har för leverantör ?

Comment

• Peeer
                        Medlem
                        • 2002-03-29
                        • 5362

[citat=rahmse][citat=Storen]Nja, Leverantör som leverantör!

Så visst finns det bra leverantörer i amerrka... [/citat]

Får man fråga vad du har för leverantör ? [/citat]*Tippar på http://wopsa.com/*
                        -

Comment

• Storen
                          Medlem
                          • 2004-05-27
                          • 176

Wopsa Webbhotell ligger nära till hands

Vi har ett visst sammarbete och likaså samma leverantör .Vi är ju dock även konkurrenter, men skiljer oss på bl.a. paketinnehåll, tilläggs-tjänster ..mm

Wopsa är i sammanhanget beläget i Landskrona..
                          Daniel Johansson
                          DJC Solutions

Comment

• Peeer
                            Medlem
                            • 2002-03-29
                            • 5362

<ot>[citat=Storen]Wopsa Webbhotell ligger nära till hands [/citat]Mjo.. gör man en trace route på er domän så hamnar man på just wopsa, så jag gissar på att du är en återförsäljare till dem. Rätt? :O

Dessutom så har du exakt samma text på din serverinfo-sida som wopsa har på sin. ctrl + c, ctrl + v
                            </ot>
                            -

Comment

• Storen
                              Medlem
                              • 2004-05-27
                              • 176

Ja, serverinformationen är kopierad med ok från Wopsa! Gjorde detta igår, på grund av att vi faktiskt kör på samma material.

Vill hellre kalla oss sammarbetspartner, med den dialogen oss emellan gynnar detta både oss själva samt våra kunder. Sedan kan vi båda hålla med bra priser i och med detta samarbete. Att du kommer till Wopsa via TraceRoute, förefaller sig naturligt då trafiken går via deras DNSr. Lämpligast att ha en kontaktperson gentemot USA.

Vi är ju båda mindre företag och kan på detta sätt hålla god produktkvalité och hög support gentemot kunderna.
                              Daniel Johansson
                              DJC Solutions

Comment

• Nekobox
                                Medlem
                                • 2004-07-10
                                • 2

Hur är det med 99kronor.com i dagsläget? Är de uppe igen?

Letar billigt webbhotell och skulle just beställa från dem när jag såg den här tråden..

Comment

Working...