Någon som vet vad som händer med 99kronor.com ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sacajawea
    Medlem
    • 2004-06-18
    • 3

Ja, men hallå

Här hittade jag ju efter en lång tids letande....
    Jag är också kund hos 99kronor, på den kraschande servern och är ganska så irriterad - både på dem och mig själv, som inte gjorde någon backup!!

Det jag stör mig mest på är deras ointresse att de faktiskt mister kunder på detta sätt. Jag vet flera som ligger på samma server som nu mera har flyttat pga 99kronor inte hört av sig. Det sista jag fick veta (får av någon anledning inga mail av dem) var att den 13 skickade de ett mail där de skrev att de skulle höra av sig innan dagen var slut.... gorde de det? Nej.

De skiter fullständigt i sina kunder. Jag fattar väl att de har mycket att göra, men höra av sig till sina kunder måste väl vara prioritet ett? Eller bryr de sig inte det minsta?

Som jag skrev i en annan tråd här på forumet, så pekar min domän åt tjotahejti så folk tror att jag har lagt ner min sajt, vilket jag verkligen inte har gjort.

Jag blir så trött och irriterad. Jag har höjt detta webhotell till skyarna, rekommenderat det till alla mina vänner... och så händer detta. PINSAMT!

Sen får jag veta att alla databaser är förlorade... tack så mycket!!! Hela min sajt bygger på databaser... fan, varför gjorde jag ingen backup. Klantarsel är jag i fler sätt än ett.

Comment

• Joaquin
      Medlem
      • 2003-11-17
      • 304

Databaser gått förlorade ?!? Var har du hört det. Min är också mer eller mindre uppbyggd av det. Får jag inte tillbaka den kan jag flytta med en gång, för då är det till att börja om från scratch..
      Feel the Force !

Comment

• Sacajawea
        Medlem
        • 2004-06-18
        • 3

Databaser

Ja, det är vad de som fått upp sina sajter sagt.
        Det finns inga databaser på kontot. Ingen vet när eller ens OM de kommer tillbaka eftersom att 99kronor inte meddelar oss något.

Comment

• aleborg
          Medlem
          • 2001-01-28
          • 2962

[citat=FredrikMH]Jag är ganska säker på att jag gjorde en räkning på 360kr/gb så antingen har jag totalt läst fel eller har aleborg sänkt priserna efter mitt inlägg. Strunt samma för den egentliga kostnaden för mig är 22.5kr/GB inkl moms. Likaså är jag ganska säker på att paket endast hade 7GB, det var det jag räknade på men det är också ändrat eller som sagt så har jag läst fel 2 gånger vilket jag knappast tror.

Sen kostar paket 3, 200kr inkl moms så då blir det väl:
          200 + (22.5 * 20) = 650kr

Den enda fördelen är väl att servrarna ligger i sverige... Fast jag kladrar inte deras priser för vill man att sidan ska ligga på svenska servrar så är nog aleborg en av de bästa allternativen.

Edit: Klandra inte min matematik
          http://www.google.se/search?q=cache:...borg&hl=sv</a> [/citat]

Vi har haft planer under lång tid att sänka trafikavgifterna och har under veckan som gått, gjort diverse uträkningar. Därför har vi höjt den trafik som ingår samt sänkt priserna på trafiken(18 kr/GB). Den stora prisskillnaden beror på att vi har fått sänkt pris, ju mer trafik vi gör av med desto billigare blir det för oss.
          Personal sökes: http://www.binero.se/omoss/ledigajobb

Comment

• [AMD]Zmaster
            Medlem
            • 2002-03-23
            • 1546

99kr-fredrik inloggad nu, har du nått svar till kritiken som uppstått?
            [email protected]

Comment

• Joaquin
              Medlem
              • 2003-11-17
              • 304

Inte någonting..synd man inte såg det !

Sidan är tillbaka har jag fått reda på. Jag har tillgång till filer och kontrollpanel, men databasen är borta så sidan är obrukbar ändå
              Feel the Force !

Comment

• Okkido
                Medlem
                • 2000-05-12
                • 4460

99kr som brukar vara så snabba med att svara i trådar i detta forum, undra om dem inte vågar eller om dem arbetar för fullt och inte har tid.

Comment

• [AMD]Zmaster
                  Medlem
                  • 2002-03-23
                  • 1546

Han var inne ett hyffsat bra tag..konstigt att vara inne och inte hinna..bara ge en vink iaf..
                  [email protected]

Comment

• Joaquin
                    Medlem
                    • 2003-11-17
                    • 304

Risken finns att visar han nyllet här så kommer han att bli anfallen. Men lite info om vad som händer med databaserna hade ju inte varit fel...
                    Feel the Force !

Comment

• K@llen
                      Medlem
                      • 2003-03-13
                      • 2654

Jag har faktiskt svårt att förstå kritiken i denna tråd. De gör säkert allt de kan för att återställa kraschen så fort som möjligt. Varken 99kronor eller kunderna tjänar ju på avbrottet.

Till er som framför kritik:

Hur kan ni förvänta er hög uppetid och prestanda till den skitsumma ni betalar för tjänsten per år?

Hur kan det komma sig att andra webbhotell tar ungefär samma summa i månaden som 99kronor tar om året?

Med det vill jag inte säga att alla dyra webbhotell är bättre. Men generellt säger priset en del om vad man kan förvänta sig och kräva av en tjänst.
                      Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

Comment

• Skarre
                        Avstängd
                        • 2001-04-17
                        • 2447

[citat=Bire][...] men inte så oväntat.. [/citat]Exakt min tanke.

Comment

• joel_sundkvist
                          Medlem
                          • 2003-02-25
                          • 426

[citat=K@llen]Jag har faktiskt svårt att förstå kritiken i denna tråd. De gör säkert allt de kan för att återställa kraschen så fort som möjligt. Varken 99kronor eller kunderna tjänar ju på avbrottet.

Till er som framför kritik:

Hur kan ni förvänta er hög uppetid och prestanda till den skitsumma ni betalar för tjänsten per år?

Hur kan det komma sig att andra webbhotell tar ungefär samma summa i månaden som 99kronor tar om året?

Med det vill jag inte säga att alla dyra webbhotell är bättre. Men generellt säger priset en del om vad man kan förvänta sig och kräva av en tjänst. [/citat]

Jo visst kan jag hålla med dig!
                          Men bara för att man handlar billigt ska man väl inte behöva finna sig i vad som helst...

Det jag har råkat ut för (som iofs inte tydliggjorts i denna tråd) är deras instabila mailservrar. Under en månads tid har de legat nere typ 5 ggr vilket jag inte tycker man skall tolerera ovasett om man kör Aleborg, 99kronor eller "Snålvalds hosting i Webbhult". Mina mail ska väl inte vara mindre värda bara för att de hostas av "Europas billigaste webbhotell".

Jag har postat detta i deras support och har hittils inte fått ett svar på huruvida jag som kund skall behöva stå ut med detta? Är dessa avbrott något man skall behöva finna sig i bara för att Ni erbjuder lågprishosting? Det enda svaret jag fick var att mailservern fungerade igen och att de bad så mycket om ursäkt.

Om de hade mött mina frågor i stil med: "Hey, vi är bara ett lågprishotell" Gilla läget eller köp nåt dyrare", så hade jag gladeligen accepterat det (och kanske bytt webbhotell).
                          http://www.joelsundkvist.com
                          http://www.klassiskgitarr.com

"Den som liknar en gitarr vid en kvinna har aldrig sovit med en gitarr eller haft en kvinna i knät"...

Andres Segovia

Comment

• Rufus
                            Medlem
                            • 2004-03-18
                            • 312

[citat=Skarre][citat=Bire][...] men inte så oväntat.. [/citat]Exakt min tanke. [/citat]Min också.

Comment

• Pezzen
                              Medlem
                              • 2001-02-03
                              • 210

[citat=Rufus][citat=Skarre][citat=Bire][...] men inte så oväntat.. [/citat]Exakt min tanke. [/citat]Min också. [/citat]

Det beror nog mest på förvåning tror jag, 99kronor har hitintills, i mina ögon överaskat positivt gång efter gång, med hur pass bra service kan erbjuda för 99kr per år, och, som vi nu ser så faller korthus snabbt om man nu ska uttrycka sig så pass bittert. Vi fattiga och/eller snåla satar får väl bara lov att inse att vår våta dröm är över för denna gång.

Som tur är har jag knappt vart drabbad alls de här gången, men trots det så har jag darit fötterna åt mig och kommer inte att betala för ett år till, jag har dock sett att man kan få minst lika fina saker i USA, om man som jag, inte är så pjoskig på ping och ftphastighet, så, hoppas att jag hittar något annat stäler där jag kan passa in

Comment

• FredrikMH
                                Medlem
                                • 2004-05-20
                                • 47

För er som letar efter nya och fortfarande billiga webbhotell, ta en titt på dessa.

http://www.bluehost.com

OJOL77 Store menghadirkan apparel dan aksesoris premium dengan desain eksklusif, nyaman dipakai, dan cocok menemani aktivitas harian pejuang jalanan.

Grow with HostPapa web hosting, domain registration, website builder, email, and more backed by award-winning 24/7 support. Get started for $2.95/mo.

http://www.site5.com/ (Accumulative Bandwidth, "Keep the bandwidth you pay for")

http://www.startlogic.com/
                                http://www.dot5hosting.com

Fråga mig inte vilka som är bra eller dåliga... googla fram det eller något
                                // Fredrik Eriksson (Twitter)

Comment

Working...