Någon som vet vad som händer med 99kronor.com ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LOOPIA
    Medlem
    • 2000-09-24
    • 44

[citat=FredrikMH]
    Loopia köper ni upp all hotell som håller på att gå i ras? Jag låg på powerwebs för 1.5 år sedan och vips som det var så låg man hos Loopia med deras priser medans det gamla företaget höll i domänerna... men det är en annan soppa Dessutom gammal och tråkig...
    [/citat]

Vi köper inte upp alla webbhotell som håller på att rasa, men vi brukar försöka hjälpa till så gott vi kan, om vi har möjlighet till detta. Att det uppstod problem med domännamn som tillhörde tidigare kunder till Powerwebs berodde på att Powerwebs inte uppfyllde samtliga punkter i vårt avtal (de gav oss inte fullständig tillgång till samtliga domännamn). Vi lyckades lösa situationen för flertalet av dessa kunder, en del kunder var det dock tyvärr omöjligt att hjälpa. Men som sagt, det är en annan soppa, åter till ämnet

Jonathan Sulo
    Loopia Webbhotell AB

Comment

• Bire
      Medlem
      • 1999-12-22
      • 6030

Är det bara jag som skulle vilja se en diskussion ang LOOPIAS lortiga aktiviteter i en annan tråd än denna?
      www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

Comment

• Mc Fetto
        Avregistrerad
        • 2002-11-26
        • 1920

[citat=Bire]Är det bara jag som skulle vilja se en diskussion ang LOOPIAS lortiga aktiviteter i en annan tråd än denna? [/citat]

Comment

• finagrejor24
          Medlem
          • 2003-12-06
          • 13

Intressant tråd

Spana in när FELEX-99 BAGIS käkar upp sitt tangentbord! :-)

http://www.webforum.nu/showthread.ph...5&pagenumber=2

ps, Kanske därför han inte kan svara på Era frågor :-)

/micke

Comment

• Axel
            Medlem
            • 2000-08-09
            • 1194

Skit också. Jag kunde ju läst den här tråden tidigare och gjort backup på mina grejer. Min 99kr-sida gick inte ner förrän igår eller nåt. Kul kul.
            Axel Veibäck - AxelWeb

Comment

• lennartx3
              Medlem
              • 2004-06-23
              • 2

Redigerat med anledning av webForums regler §2.
              Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Del Pero alternativt forumledarna.

Del Pero
              Moderator, webForum
              Last edited by Del Pero; 2004-06-24, 08:06.

Comment

• Decibel
                Medlem
                • 2003-01-02
                • 734

Och som att du skulle hjälpa "5% av svenska webbhotellsmarknaden" att få igång sitt konto igen helt gratis...

Om du inte gör det gratis så är det ju klockrent brott mot §2 i reglerna.

Snacka om att detta har blitt en reklamtråd, ditt förslag va nästan värre än Loopias...

Comment

• [AMD]Zmaster
                  Medlem
                  • 2002-03-23
                  • 1546

Håller med Decibel!
                  Sen att webbhotellen bjudits in att diskutera är rätt, men istället för att följa regler verkar man strunta i det och se det som en chans att annonsera gratis?
                  Hårdare tag mot detta tycker jag.

Får verkligen hoppas att Nemecek och Linkbaze erbjuder det gratis, annars är det ett ENORMT reklaminlägg.
                  Något jag tvivlar starkt på, eftersom de normalt tar betalt.
                  [email protected]

Comment

• Rufus
                    Medlem
                    • 2004-03-18
                    • 312

[citat=[AMD]Zmaster]Håller med Decibel!
                    Sen att webbhotellen bjudits in att diskutera är rätt, men istället för att följa regler verkar man strunta i det och se det som en chans att annonsera gratis?
                    Hårdare tag mot detta tycker jag.

Får verkligen hoppas att Nemecek och Linkbaze erbjuder det gratis, annars är det ett ENORMT reklaminlägg.
                    Något jag tvivlar starkt på, eftersom de normalt tar betalt. [/citat]Jag känner inte Lennart, så jag vet inte om han gör det gratis.

Jag vet inte vilken sida i mig som ska vinna debatten, den cyniska eller den naiva.

Kan väl säga så här; jag hoppas att Lennart gör det gratis, men jag tror det inte.
                    För tillfället.

Comment

• Bire
                      Medlem
                      • 1999-12-22
                      • 6030

[citat=lennartx3]
                      Jag hoppas ni alla förstår att jag endast har ett intresse att hjälpa beröda med att få igång deras verksamhet igen!!!![/citat]

Kvalificerat skitsnack!

Du har rena ekonomiska intressen i detta, precis som LOOPIA & jag finner ditt inlägg enbart patetiskt!
                      Lura till sig kunder genom att låtsas visa medlidande är fan det värsta jag vet! Du sitter säker & gnuggar dina händer över 99:- olycka & hade du tillstymmelse till stake så skulle du öppet visa din lycka över att dom har bekymmer istället för att skriva årets löjligaste inlägg!

Hoppas inte det finns fler superidioter som ska försöka ragga kunder på detta vis på wF!
                      www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

Comment

• Del Pero
                        Avregistrerad
                        • 2000-02-27
                        • 1797

Webbhotellsägare:
                        Gör er inte besväret att komma med erbjudanden till drabbade kunder hos 99kr eller dylikt. Ni inte bara bryter mot webForums regler utan skämmer också ut er fullständigt.

Åter till ämnet.

Mvh
                        Del Pero
                        moderator Internet & Webbtjänster

Comment

• lennartx3
                          Medlem
                          • 2004-06-23
                          • 2

Sorry!

Vill bara meddela att vi hitills hjälp 5 personer som har konto hos dom, och INTE är kund hos oss, (utan fortfarande har kvar sitt konto på 99kr).

Det finns faktiskt nåt som heter PR, (public relationship).

Och jag tror inte att 5% av marknaden tittar in på detta forum.

Jag ber om ursäkt för att allt missuppfattas och jag har meddelat ansv. på forumet att jag inte längre vill medverka här.

Hoppas att ni godtar min ursäkt och jag menar ifrån mitt hjärta att jag inte hade några andra tankar än ovanstående!

Lycka till med Ert forum!

Mvh Lennart

Comment

• PatrikB
                            Medlem
                            • 2000-03-31
                            • 2713

Drar mitt strå till stacken och rekomenderar ett "lågprishotell" med MYCKET BRA SUPPORT!

Kör en site som har ca 2 500 - 3 000 unika om dagen, inga problem.
                            När man behövt något, något som krånglat har det som längst tagit 12 h innan man fått svar OCH att problemet har åtgärdats.
                            De flesta gångerna tar det bara någon timme.

http://www.sajthotellet.com ... för er som vill ha ett stabilt OCH billigt alternativ

cya,
                            /PatrikB

PS ... jag har inga som helst intressen i sajthotellet, är bara en mycket nöjd kund ... DS

Comment

• Mortaza
                              Medlem
                              • 2004-06-26
                              • 55

sidan funkar nu?

Comment

• mozilla
                                Medlem
                                • 2001-07-17
                                • 1202

Hur gick det? Är ju nyfiken

Har servern kommit upp igen? Vad var det som gick fel? Har ni som drabbats bytt webbhotell/fått kompensation?
                                Blogg om entreprenörskap och webbutveckling | Senaste inlägget: Använda VIM-kommandon i Visual Studio 2010

Comment

Working...