Någon som vet vad som händer med 99kronor.com ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klura
    Medlem
    • 2004-07-16
    • 121

Men åt andra sidan så är man ju van att det kan gå både timmar, dagar och månader utan information
    Skål för att jag var klok och bytte till ett annat webhotell
    Kör Scania, bli glad

Comment

• MhO
      Medlem
      • 2004-07-23
      • 29

[citat=PsychoFrog][CITAT]Vadådå, dom har ju bara legat nere minst 4 timmar[/CITAT]

Tyvärr inte riktigt sant...ska vara sedan klockan 13.30 ca idag(måndag).

Så det blir visst "bara" 8 timmar utan information.
      Grattis 99kr [/citat]

Ojoj...börjar bli några timmar då! Felix o Fredrik har det hårt med andra ord.

Verkar som om de har problem med DNS-servrar som är offline:

Dock svarar de på ping-anrop. Har deras webhost dragit ur sladden ur jacket?

Comment

• bois
        Medlem
        • 2004-06-22
        • 1

Med ip-adressen fungerar det, men inte med domännamnet.

Comment

• jowi
          Medlem
          • 2004-07-26
          • 7

Re: Lönlöst

[citat=Klura]Nej jag har inte hittat något här.
          Som kund ska jag inte behöva leta heller.
          Jag har försökt att komma i kontakt med dom under en månads tid på alla mailadresser, via helpdesk och telefonnummer jag kunnat hitta.
          Har varit kund hos dom i drygt ett år och det har fungerat bra tidigare. Men nu har dom helt spårat ur.
          Kan väl inte vara så värst svårt att få ut ett förklarande mail.
          Eller skriva något på driftinfosidan?

Jag har iaf gjort en polisanmälan nu.
          Ärendet är lämnat till bedrägeriroteln (el va det hette) som ska göra en utredning.
          Polisen tar gärna emot fler anmälningar liknande min.
          Alltså.. Jag har beställt ett nytt konto, betalt med kontokort och sen inte fått tillgång till mina uppgifter så att jag kan börja använda tjänsten.

Jag tror iofs inte att dom går in medvetet för att lura folk på pengar. Utan snarare på att dom har tagit sig vatten över huvudet och inte klarar upp situationen. Lätt å bara skita i allt då.
          Men jag kan ju alltid hoppas på att få igen mina pengar och att andra slipper drabbas av deras tarvliga lekstuga. [/citat]

Tycker du handlat hel rätt och bra!
          En liten fråga bara...

Vi bor i Sverige, vi vet hur "bra" vår polis är... Vad tror du kommer hända egentligen? Inte för att vara taskig eller så men jag sätter mina pengar på att du inte får höra något från polisen på 8 månader, och om du hör något så är det avslag eller något sånt i granskningen.

Comment

• Tengblad
            Medlem
            • 1999-12-11
            • 6590

Re: Re: Lönlöst

[citat=jowi][citat=Klura]Nej jag har inte hittat något här.
            Som kund ska jag inte behöva leta heller.
            Jag har försökt att komma i kontakt med dom under en månads tid på alla mailadresser, via helpdesk och telefonnummer jag kunnat hitta.
            Har varit kund hos dom i drygt ett år och det har fungerat bra tidigare. Men nu har dom helt spårat ur.
            Kan väl inte vara så värst svårt att få ut ett förklarande mail.
            Eller skriva något på driftinfosidan?

Jag har iaf gjort en polisanmälan nu.
            Ärendet är lämnat till bedrägeriroteln (el va det hette) som ska göra en utredning.
            Polisen tar gärna emot fler anmälningar liknande min.
            Alltså.. Jag har beställt ett nytt konto, betalt med kontokort och sen inte fått tillgång till mina uppgifter så att jag kan börja använda tjänsten.

Jag tror iofs inte att dom går in medvetet för att lura folk på pengar. Utan snarare på att dom har tagit sig vatten över huvudet och inte klarar upp situationen. Lätt å bara skita i allt då.
            Men jag kan ju alltid hoppas på att få igen mina pengar och att andra slipper drabbas av deras tarvliga lekstuga. [/citat]

Tycker du handlat hel rätt och bra!
            En liten fråga bara...

Vi bor i Sverige, vi vet hur "bra" vår polis är... Vad tror du kommer hända egentligen? Inte för att vara taskig eller så men jag sätter mina pengar på att du inte får höra något från polisen på 8 månader, och om du hör något så är det avslag eller något sånt i granskningen. [/citat]Är det fler drabbade som är smarta och anmäler det hela så blir det mer tryck om det kommer ett gäng anmälningar mot samma företag
            /Mvh Tengblad - "A computer is only as smart as the person using it"
            Eyesx | MrFilm | WordPress Sverige

Comment

• Klura
              Medlem
              • 2004-07-16
              • 121

[CITAT]Är det fler drabbade som är smarta och anmäler det hela så blir det mer tryck om det kommer ett gäng anmälningar mot samma företag [/CITAT]

Precis så är det.
              Särskilt dom som betalt pengar med kortet och sen inte fått nåt för det.
              99kronor skriver bla
              Vi är medvetna om att en del kunder har drabbats av de
              problem vi har haft den senaste tiden, och ber hemskt mycket
              om ursäkt för detta. Nya konton har dock aldrig påverkats, varför
              du ej har fått uppgifter för ditt nya konto kan jag inte svara på, men de skall ha skickats ut.

Om det skulle ha skickats ut så kan man ju undra till vem?
              Jag fick bara fakturan.
              Kör Scania, bli glad

Comment

• MhO
                Medlem
                • 2004-07-23
                • 29

Nu fungerar deras sida!

Vill man ha ett snabbt svar och bor i vår huvudstad kan man ju alltid åka o hälsa på dom på adressen de anger på sin sida

Polisanmälningar är bra, kanske leder till något slags "wake-up-call" vilket gör att de skärper sig!

Comment

• Klura
                  Medlem
                  • 2004-07-16
                  • 121

Och om dom nu mot förmodan skull finnas på den adressen, tror du dom öppnar dörren?
                  Dumt att jag inte kollade för jag åkte förbi där i söndags.
                  Kör Scania, bli glad

Comment

• Guldstrand
                    Medlem
                    • 2004-07-22
                    • 1274

"Billiga" webbhotell har i regel ingen regelbunden/tillgänglig support på sina tjänster m.m.

Dom har bara satt upp en liten server för att tjänna snabba extrapengar. *suck*

Varför inte betala lite mer istället för att sen få tillgång till ett bättre webbhotell med snabbare och mer seriös support.!?

"Sluta jaga dom billigaste priserna, du kommer ändå att bli besviken..."
                    Det jag inte redan vet vill jag gärna lära mig...

Comment

• Rufus
                      Medlem
                      • 2004-03-18
                      • 312

[citat=Guldstrand]Varför inte betala lite mer istället för att sen få tillgång till ett bättre webbhotell med snabbare och mer seriös support. [/citat] Detta har ältats ganska mycket längre bak i tråden, och man kom fram till att tråden inte handlar om det. Denna tråd handlar om 99kronor.com och deras problem och själv vill jag gärna bespara mig att läsa fler korrektiva inlägg mot de som frågar om hjälp. Behandla ämnet, byt det inte.

Med vänliga /

Comment

• Guldstrand
                        Medlem
                        • 2004-07-22
                        • 1274

Jag bytte inte ämnet, jag försökte bara påpeka som det var och är med de flesta "billiga" webbhotell i dag.
                        Det jag inte redan vet vill jag gärna lära mig...

Comment

• jawee
                          Medlem
                          • 2004-07-30
                          • 14

jag har en fråga hur polis anmäler man dom? jag köpte mitt konto för 4 dygn sen, har lagt upp min sida och allt, den fungerar, fast man får använda en ip istället för den domänen jag igentligen skulle få (www.jawee.net) har inte fått svar på mail, och ringt till båda "telefon nr" på sidan. så berätta nu hur och var man polisanmäler dom
                          www.jawee.se

Comment

• PsychoFrog
                            Medlem
                            • 2003-07-27
                            • 18

[CITAT]den domänen jag igentligen skulle få (www.jawee.net) har inte fått svar [/CITAT]
                            Du måste själv registrera domännamnet, det ingår inte i deras priser. (Kanske du redan gjort?)

Telefonnumren har samma telefonsvarare meddelande som vanligt kan jag tro? .."inga störningar att rapportera.."
                            (varit så i ett par månader)

Polisanmäler gör du till din lokala polisstation, via telefon.
                            Upplys polisen om att fler har anmält dom för istort sett samma sak.
                            Bedrägeri är vad anmälan ska rubriceras.
                            :: Ha en underbar och solig dag! //Erik från http://www.psychofrog.se och http://www.manufrog.com ::

Comment

• jawee
                              Medlem
                              • 2004-07-30
                              • 14

jag har registrerat den när jag fixade paketet, ska jag först skicka ett mail till 99kronor och säga att om dom inte har fixat det inom 24 timmar så polisanmäler jag dom lr det är olaga hot ?
                              www.jawee.se

Comment

• bassebhu
                                Moderator
                                • 2001-11-20
                                • 4028

[citat=jawee]jag har registrerat den när jag fixade paketet, ska jag först skicka ett mail till 99kronor och säga att om dom inte har fixat det inom 24 timmar så polisanmäler jag dom lr det är olaga hot ? [/citat]jag föreslår att du sätter dig ner och ta ett glas fanta och läser igenom vad du har beställt och inte har beställt. polisanmälan hade jag lagt som plan B.
                                bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                                eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

Working...