Någon som vet vad som händer med 99kronor.com ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • legis
    Medlem
    • 2004-07-21
    • 4440

Säg till banken att inte betala ut till det företaget.
    http://gråimport.se

Comment

• Klura
      Medlem
      • 2004-07-16
      • 121

Ja och om inte det funkar, spärra kortet och fixa ett nytt.
      Kör Scania, bli glad

Comment

• bassebhu
        Moderator
        • 2001-11-20
        • 4028

[citat=legis]Säg till banken att inte betala ut till det företaget. [/citat]ok, kontaktar min bank..
        bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
        eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

• Niceone
          Medlem
          • 2001-11-11
          • 26

Lugn och fin, så dramatisk behöver du troligtvis inte vara att du spärrar kortet. Om du kollar så står det att ditt kort har förfallit så troligtvis så drar de inte nått.

[citat]Expiration: 2003 12 *** Expired Card Please Update. ***[/citat]

Sedan har du ju även en länk till 2Checkout.com som sköter debiteringen dit du kan protestera att dragningen av pengar inte är godkänd av dig!
          [citat]If you would like to report a problem or concern, please click here:[/citat]

Skamligt av dem att inte säga till 2Checkout att sluta dra pengar men tror iallafall att 2Checkout är seriösa så det ska vara lugnt att protestera till dem så kommer de inte dra nått!

/Niceone

Comment

• joel_sundkvist
            Medlem
            • 2003-02-25
            • 426

Trots att jag avslutat mitt konto för ett par månader sedan fick jag ändå en mail om att pengar skall dras av 2checkout.com för en förlängning av avtalet...

Har mailat Fredrik privat, [email protected] samt 2checout.com utan svar... Vad göra?

Pengarna drogs aldrig eftersom jag flyttade alla mina pengar till ett annat konto tillfälligt. Summan ($13) är inte det värsta, det är principen. Hur svårt kan det vara för 99kronor att meddela 2checkout att jag inte längre är kund?

Fasen vad irriterad jag blir. Nu är det snart dags att ringa Sverker...
            http://www.joelsundkvist.com
            http://www.klassiskgitarr.com

"Den som liknar en gitarr vid en kvinna har aldrig sovit med en gitarr eller haft en kvinna i knät"...

Andres Segovia

Comment

• Decibel
              Medlem
              • 2003-01-02
              • 734

[citat=joel_sundkvist]Trots att jag avslutat mitt konto för ett par månader sedan fick jag ändå en mail om att pengar skall dras av 2checkout.com för en förlängning av avtalet...

Har mailat Fredrik privat, [email protected] samt 2checout.com utan svar... Vad göra?

Pengarna drogs aldrig eftersom jag flyttade alla mina pengar till ett annat konto tillfälligt. Summan ($13) är inte det värsta, det är principen. Hur svårt kan det vara för 99kronor att meddela 2checkout att jag inte längre är kund?

Fasen vad irriterad jag blir. Nu är det snart dags att ringa Sverker... [/citat]

Sverker är för light.

Om Du inte är kund längre, och dom försöker debitera dig för en tjänst du inte beställt/har längre så vetefasen om det är försök till bedrägeri, alternativt bedrägeri om dom lyckas.
              Jag skulle föreslå polisanmälan på ovanstående samt höra av sig till 2checkout. Kan kanske tolkas som trolöshet eller bedrägligt beteénde också, beror på humöret hos polisen.

Comment

• joel_sundkvist
                Medlem
                • 2003-02-25
                • 426

Har lagt in en Customer Ticket hos 2checkout.com. Väntar på svar.

Idag fick jag den andra påminnelsen att de försökt dra pengar från mitt konto:

[citat]
                "Hello Sundqvist Joel,

Your recurring order for 99Kronor.com Webhotell is failing to bill to the credit card on file.

Reason: 530 - Do Not Honor
                Notification # : 2
                Order Number : XXXXX-XXXXXXXXXXX
                Card Number : XXXX XXXX XXXX
                Amount : $13.00
                Company : 99Kronor.com Webhotell
                URL : www.99kronor.com
                Email : [email protected]

"..."
                Thank You,

2Checkout.com & 99Kronor.com Webhotell
                [/CITAT]

Kan de verkligen tvångsfakurera på detta vis?

"Den som liknar en gitarr vid en kvinna har aldrig sovit med en gitarr eller haft en kvinna i knät"...

Andres Segovia

Comment

• joel_sundkvist
                  Medlem
                  • 2003-02-25
                  • 426

Fick just svar:

[CITAT]Dear Joel
                  --
                  I apologize for the delay in response to your inquiry.

At your request I have canceled the recurring billing. You will receive
                  no additional charges.

Please feel free to reopen this ticket if you need any additional assistance.

Thank you,
                  Nathan
                  2CO Customer Care
                  [/CITAT]

SKönt att detta är ur världen... Undrar om Fredrik och de andra på 99kronor över huvudtaget bryr sig ett dugg om sitt rykte?? Tveksamt!!!

Andres Segovia

Comment

• Tengblad
                    Medlem
                    • 1999-12-11
                    • 6590

Fan håller dom på så här är det verkligen dags att någon tar i med hårdhanskarna, så här får det inte gå till.
                    /Mvh Tengblad - "A computer is only as smart as the person using it"
                    Eyesx | MrFilm | WordPress Sverige

Comment

• fredriksk
                      Medlem
                      • 2001-05-15
                      • 210

jag har också gått i "fällan" (?)

Jag köpte plats på webhotellet för en månad sedan (missade att läsa tråden här först naturligtvis).

Mitt konto lades upp med automatik och fungerar faktiskt. Dock har jag mailat dem om att de måste lägga upp min domän i deras DNS så mailkonton börjar funka. Har skickat tre mail och inte fått svar =(

Nu är jag naturligtvis väldigt orolig... har jag kastat 400spänn i sjön? Kommer de att lägga ner verksamheten snart??? Vad händer?
                      "Open Source programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life." (M. Sinz, CBM Inc.)
                      "I like sex" (Fredrik)

Comment

• @nders
                        Moderator
                        Marsvin
                        • 2000-06-30
                        • 26914

Vad händer när man ringer till dem? Inget svar, eller finns inte numret, eller vad?
                        @aviddevguy

Comment

• bansagi
                          Medlem
                          • 2004-04-01
                          • 84

[citat=@nders]Vad händer när man ringer till dem? Inget svar, eller finns inte numret, eller vad? [/citat]

08-664 61 22 har upphört. Även deras fax 08 - 665 19 99 har upphört. Utan hänvisning, för att förvåna ännu mer.

Comment

• Storen
                            Medlem
                            • 2004-05-27
                            • 176

[citat=bansagi][citat=@nders]Vad händer när man ringer till dem? Inget svar, eller finns inte numret, eller vad? [/citat]

08-664 61 22 har upphört. Även deras fax 08 - 665 19 99 har upphört. Utan hänvisning, för att förvåna ännu mer. [/citat]

Ja, nu handlar detta inte bara om ett webbhotell om jag förstår det rätt, utan om rent bedrägeri!

Menar ni verkligen att beställningarna fortfarande tas emot!

Gå till polisen.. Anmälan!
                            Gå till media... Publicitet!

*skäms*
                            Daniel Johansson
                            DJC Solutions

Comment

• PsyDonia
                              Medlem
                              • 2003-05-25
                              • 935

99kr fredrik som verkade så seriös i början.
                              Men skenet bedrar.
                              99kr/år funkar inte den saken är ju klar.
                              // PsyDonia

Comment

• fredriksk
                                Medlem
                                • 2001-05-15
                                • 210

ja, min beställning gick igenom så sent som för 3 veckor sedan... trist att man inte kollade webforum innan man beställde. Dock var support sidan igång på deras hemsida så allt såg ok ut.

20040926 togs "frågor" sidan ur bruk på deras hemsida och nu står det så här:

"20040926 99Kronor.com håller på att omstruktureras. Vi hoppas ha allt färdigt inom kort. "

... så man trodde ju det hände grejjor på 99kronor.... Såg ingen anledning då till att inte beställa. nu känner jag mig hyfsat blåst på 400spänn...

=(
                                "Open Source programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life." (M. Sinz, CBM Inc.)
                                "I like sex" (Fredrik)

Comment

Working...