Någon som vet vad som händer med 99kronor.com ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bire
    Medlem
    • 1999-12-22
    • 6030

[citat=cyprys]Jag antar att det inte bara är jag som anser att hittar man ett webbhotell som är såhär billigt så skulle jag aldrig kunna tänka mig att klaga om något går fel.
    Oavsett om det funkar bra en vecka har man gjort en snålhetsinvestering och ska inte räkna med att de ska fungera lika bra som de seriösa aktörerna på marknaden.

Ungefär som att klaga på att brödet i "90%-rabatt-lådan" på ICA är lite torrt. [/citat]
    Håller till viss del med om att man får skylla sig själv.. Men nån måtta får det väl ändå vara & svar på frågor måste man få hur oseriöst det än är.
    www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

Comment

• liljefelt
      Medlem
      • 2004-06-22
      • 3

Helt sant, jag har själv bytt hotell under morgonen idag,
      men jag tycker fortfarande att det är underligt att dom ska
      komma undan med att stjäla pga att det rör sig om lite pengar.
      Jag tolererar det helt enkelt inte.

Comment

• Storen
        Medlem
        • 2004-05-27
        • 176

Självklart!!
        Ni som kunder till lågprishotell måste ju i alla fall få behålla era grejjer samt få svar på mailen åtminstone.

Seriösa hotell med bra kvalité samt bra support oavsett prisklass är det som är viktigast
        Daniel Johansson
        DJC Solutions

Comment

• m.a
          Medlem
          • 2004-06-20
          • 4

Hej!

...här är några länkar till ett par andra aktuella trådar i detta ämne som jag följer, kan vara bra om man vill hålla sig informerad om vad som händer (även om ingen verkar veta något än...):

...har själv börjat titta efter andra alternativ än 99kronor, vilket är synd - när jag köpte silverpaketet i vintras så varkade det mycket lovande med bra pris, snabba svar på supportfrågor och en lätthanterlig kontrollpanel mm. Det är det som gör att man blir besviken när allt verkar rasa så fort och totalt som nu är fallet...

Last edited by m.a; 2004-06-22, 13:12.

Comment

• LOOPIA
            Medlem
            • 2000-09-24
            • 44

Redigerat med anledning av webForums regler §2.
            Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Del Pero alternativt forumledarna.

Del Pero
            Moderator, webForum
            Last edited by Del Pero; 2004-06-22, 14:14.

Comment

• Bire
              Medlem
              • 1999-12-22
              • 6030

Jonathan: Det där var både snällt & bland det fulaste knep att ragga nya kunder jag sett på länge!

Comment

• K@llen
                Medlem
                • 2003-03-13
                • 2654

Jag skriver upp ytterligare ett webbhotell på listan över sådana jag bör undvika i framtiden. Är jag kund hos ett webbhotell förväntar jag mig inte att genom kohandel helt plötsligt bli kund hos ett helt annat företag. Är jag som kund inte nöjd, då byter jag webbhotell. Men att bli kund hos ett annat företag utan ett eget aktivt handlande anser jag vara oseriösa affärsmetoder.
                Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

Comment

• LOOPIA
                  Medlem
                  • 2000-09-24
                  • 44

Avsikten med det inlägg jag skrev var varken att göra reklam för oss själva eller att bedriva någon form av "kohandel". Vi avsåg enbart att hjälpa de kunder till 99kronor som lider av de störningar som just nu föreligger, genom att försöka få kontakt med personal till 99kronor.

Vi ska dock se till att undvika inlägg som kan tolkas som annonsering, och därmed bryta mot forumets regler, i framtiden.

Mvh
                  Jonathan Sulo
                  Loopia Webbhotell AB

Comment

• Rufus
                    Medlem
                    • 2004-03-18
                    • 312

[citat=LOOPIA]Avsikten med det inlägg jag skrev var varken att göra reklam för oss själva eller att bedriva någon form av "kohandel".[/citat]På vilket sätt är det inte kohandel att vilja överta ett företags kunder, om än med (tveksamt) gott syfte?

Comment

• Web-Tor
                      Medlem
                      Smurf
                      • 2000-11-03
                      • 11794

[citat=LOOPIA ]...genom att försöka få kontakt med personal till 99kronor[/citat]
                      http://www.webforum.nu/private.php?s...ge&userid=5012
                      http://www.webforum.nu/private.php?s...ge&userid=6305
                      /Tor
                      Jag och mina bilder.

Comment

• Bire
                        Medlem
                        • 1999-12-22
                        • 6030

[citat=LOOPIA]Vi ska dock se till att undvika inlägg som kan tolkas som annonsering, och därmed bryta mot forumets regler, i framtiden. [/citat]
                        Tyvärr tror jag att många med mig ser dina inlägg i denna tråd som ren reklam oavsett vad du använder för ord & meningar..

Comment

• Del Pero
                          Avregistrerad
                          • 2000-02-27
                          • 1797

[citat=Rufus]På vilket sätt är det inte kohandel att vilja överta ett företags kunder, om än med (tveksamt) gott syfte? [/citat]

Om än det är en intressant frågeställning så är det inte vad vi diskuterar i denna tråden.

Vänligen, håll er till ämnet.

Mvh /

Comment

• LOOPIA
                            Medlem
                            • 2000-09-24
                            • 44

[citat=Bire][citat=LOOPIA]Vi ska dock se till att undvika inlägg som kan tolkas som annonsering, och därmed bryta mot forumets regler, i framtiden. [/citat]
                            Tyvärr tror jag att många med mig ser dina inlägg i denna tråd som ren reklam oavsett vad du använder för ord & meningar.. [/citat]

Som sagt, liknande inlägg från vår sida kommer definitivt att undvikas i framtiden.

Åter till ämnet.

Mvh
                            Jonathan Sulo
                            Loopia Webbhotell AB

Comment

• Pezzen
                              Medlem
                              • 2001-02-03
                              • 210

[citat=liljefelt][CITAT=Pezzen]jag har dock sett att man kan få minst lika fina saker i USA, om man som jag, inte är så pjoskig på ping och ftphastighet[/CITAT]
                              99krs servrar ligger i usa, så det gör ingen skillnad.
                              [/citat]

Jag är mycket medveten om det faktumet, men jag har prövat ett par andra hotel, baserade i USA, där de har snabbare respons på ftp och http än vad 99kr har. Det är naturligvis en subjektiv åsikt, men de känns så. Dessutom, att de kan erbjuda tjänster, och har kunnat i flera år till samma pris som 99kr i stort sett, då är jag nöjd

Comment

• FredrikMH
                                Medlem
                                • 2004-05-20
                                • 47

Oavsett vilket hotell du ligger på från 1kr-2000kr/mån så kan man inte bara överge supporten låta servrarna krasha och låtsas som att vi aldrig har funnits. Jag har legat på 99kr i ett år och bortsett från lite seg server så har de varit bra. Dock tycker jag att man borde kunna få tillbaka sina filer. Har man ett aktivt forum så kommer man efter om man inte laddar databas backup varje timme

Loopia köper ni upp all hotell som håller på att gå i ras? Jag låg på powerwebs för 1.5 år sedan och vips som det var så låg man hos Loopia med deras priser medans det gamla företaget höll i domänerna... men det är en annan soppa Dessutom gammal och tråkig...

Jag är nästan igång nu. Nya snabba servrar med bra support och denna gången är det inte jätte billigt Behöver iof inte vara bra för det Synd bara att dnsen tar dagar på sig att ändra sig.
                                // Fredrik Eriksson (Twitter)

Comment

Working...