21 097,5m Göteborgsvarvet 2005
154 svar · 8 458 visningar · startad av Brimba · sida 8 av 8
Frågan, av Brimba
Då var det dags igen? Vad har ni för mål med varvet 2005? Vad har ni för träningsplan? För min egen del känner jag mig otroligt lockad av att få till en bra löpning och bättre tider än tidigare år. Mitt tidigare mål har varit 1.30 men med tanke på att jag inte har nått det så kommer jag sätta 1.35 som mål. Jag skall försöka träna lätt hela sommaren och hösten för att köra lite hårdare och längre
Läs frågan i sin helhet →filippo skrev:
Jo jag men jag är så jäkla förbannad på mitt varv så jag gör inget utlägg mer än att det gick 17 min sämre än förra året.
2005: 1:31:47
2006: 1:48:25 (varav 6 min utanför och i en bajamaja vid 12km) x( :bla (n)Till nästa år så ska jag även träna minst 6 pass / vecka! I vinter blev det inte alls mycket.....
..... och gå på toa innan också? :P
Det sker alltid, men det är inte alltid det hjälper.
Det kan vara en sportdryck vid 4km som vänder ut och in på allt.....
Jaja, nu har man fått sitta där med ;)
Dryden skrev:
http://www.gt.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=583755
Dryden - 16053
Filippo - 1258
Rätt intressant att följa bröderna Ryden i "Racetime" på den där sidan: :)
Vid första vätskekontrollen, efter 4km, så tog jag bara en liten klunk eftersom vattnet var alldeles för kallt. Hade jag svept en mugg där så hade min mage krampat ihop någon kilometer senare. Blev väldigt försiktigt med vätskan (både sportdryck och vatten) under hela loppet sen, vilket kan ha bidragit till att benen slocknade efter andra bron. Det var bara vid sista kontrollen, vid ~19km, som jag svepte i mig en mugg sportdryck. Då fick det nästan bära eller brista. ;)
Web-Tor: Mycket intressant. Tre minuters försprång efter första fem, sedan krymper det till en halvminut efter Göta Älvbron för att vid 20km bara vara en enda ynka jäkla sekund. Sedan tror jag nog att min bror la in en slutspurt sista kilometern, för plötsligt gick han i mål med 20 sekunders försprång. Vilket i och för sig fortfarande är "ingenting" utslaget på 21km. Typ, en sekund per kilometer utan att räkna allt för hårt. ;)
Web-Tor, du sprang med andra ord inte i år. För mycket barnpassande som uppladdning? :)
Dryden skrev:
Web-Tor, du sprang med andra ord inte i år. För mycket barnpassande som uppladdning?
Nä, det räcker med EM-loppet för min del. ;)
Fast jag måste erkänna att en timmes barnvagnspromenad om dagen gör susen för konditionen. (y)
Web-Tor skrev:
Nä, det räcker med EM-loppet för min del. ;)
Fast jag måste erkänna att en timmes barnvagnspromenad om dagen gör susen för konditionen. (y)
Det kan jag tänkta mig. :)
EM-loppet har jag aldrig gjort, det kanske är dags då? Är eventuellt där nere i krokarna då. Har också planer på St Eriksloppet i Stockholm i september, som tydligen ska vara en rätt lättsprungen halvmara.
Då var bilderna från varvet uppe! Läs mer på photomotion.se.
Dryden skrev:
Det kan jag tänkta mig. :)
EM-loppet har jag aldrig gjort, det kanske är dags då? Är eventuellt där nere i krokarna då. Har också planer på St Eriksloppet i Stockholm i september, som tydligen ska vara en rätt lättsprungen halvmara.
EM-loppet är dagen innan EM invigs så jag kan tänka mig att det är mycket folk = kul!!!
Sedan springer man ju exakt samma bana som EM-maran avgörs på en vecka senare + att start och mål inne på Ullevi är riktigt mäktigt. :)
Jag sprang
Pga av dotterns konfirmation så blev det inget varv förra året men iår så stod man där igen. Hade haft stora bekymmer med pollen hela veckan innan och var osäker om jag skulle deltaga eller ej. Bestämde mig på torsdagen att det skulle kunna gå.
Har haft lite för lite distansträning men desto mer intervaller än tidigare så förväntningarna var inte så höga.
Med hjälp av bricanyl så stod jag pall och det kändes bra i luftvägarna så hoppet höjdes innan start när jag stod och hängde på startrepet i grp 5. Startade i bra tempo, under 5 min/km de första 5 km och höll koll på pulsen så resten av loppet sprang jag mot pulsklockan, försökte att hålla 170 slag så gott det gick.
Kanonväder för löpning gjorde att jag kunde hoppa över två vätskestationer men vid 16-17km så började höger vad att värka men eftersom det inte var långt kvar så fick det gå. Tiden började rinna iväg för att komma under 1.50 och det började bli trångt mot slutet och under sista tunneln och upp på bron över DH-leden fick man nästan armbåga sig fram. Efter bron släppte det och försöken att öka tempot in mot mål grusades av vaden som nu värkte ordentligt, bävade för sista bron in mot Slottskogsvallen men till min förtjusning så var den borta och tog ut stegen in mot mål.
Ont i benen men pigg för övrigt, tiden blev till slut 1.53.55 och det är rekord med nästan 2 min sen 2004.
Så man har haft lite svårt att gå i början på veckan men nu har det släppt.
Ser redan fram emot 2007 då 1.50 skall slås helstmed råge ;)
JaktJanne, det kan inte ha varit många minuter mellan oss vid målgången. Om du stod längst fram i startgrupp 5 så kan det mycket väl vara så eftersom jag var en bit bak och inte kom iväg förrän efter någon minut eller nåt. :)
Sista bron innan Slottskogen var borta redan förra året, till min stora glädje. Men det var aningen knöligt över DH-leden där jag känner igen din beskrivning. Likaså strax innan Älvsborgsbron, där man springer in på den smala gångvägen och även upp för gångvägen på själva bron. Men det kanske är svårt att komma runt de flaskhalsarna.
Kul att det gick vägen för dig, trots pollen. (y)
Och vi kanske är i samma grupp nästa år då. ;)
Håller med att även vid Älvsborgsbron att det var trångt. Undrar när du gick förbi mig? Det måste du gjort eftersom du var 5 min snabbare.
Det var rätt bra att stå längst fram, det var fri väg så att säga.
Ja, jag lär nog ha gjort det. Svårt att säga, eftersom jag stumnade nåt så förbaskat efter Göta Älv-bron. Om man går på race-time på länken jag skickade tidigare så gick jag om dig strax efter tio km men jag gissar att det var senare, kanske kring avenyn, trots att det kändes som att jag bara blev omsprungen där.
Lustigt sammanträffande. Jag, brorsan och en frilanskollega till mig stod och snackade på fredagen på mässan. Det visade sig tillslut att vi fått sluttider inom 25 sekunders marginal, från 1:48:20, filippos 1:48:25 till mina 1:48:45. :)
Längst fram i startgruppen är grymt viktigt om man vill komma iväg snabbt. Det var troligtvis så jag satte min tid år 2000. Det är ju fritt fram den första kilometern, lätt. Har säkert en minut att vinna där, om inte mer så nästa år blir det bättre placering innan start. Och då måste man ha pissat en stund innan. ;)
Jag fick mitt diplom idag och det var intressant läsning, framförallt då jag inte sett mina mellantider förut. Mina första fem km var de näst långsammaste. Mellan 10-15km höll jag nästan prick 5min/km och fick tiden 25:01, vilket jag tycker är ruskigt bra för då var det också Göta Älvbron där. Nu blev jag än mer nöjd! :)