Lokförarutbildning!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViktorE
    Medlem
    • 2009-01-04
    • 14

Va skoj inkalinka!!

En sak har jag undrat, det står alltid att man ska kunna arbete med människor och annat sånt socialt men varför gör det när man ändå bara får sitta själv i hytten?

Comment

• onkelborg
      Medlem
      • 2003-07-31
      • 582

Lite hinner man väl ändå kommunicera med andra människor? Typ ha ett pepsodentsmile när man överlämnar ett felande tåg till nästa förare..

Comment

• inkalinka
        Medlem
        • 2007-12-29
        • 45

Originally posted by cantona77
        ok ok då får man försöka fixa det fan va kul att få åka själv längta till den dagen om allt går som man hoppas har oxå hört att man kan få göra om några test om man missar med små marginaler tyckte du det va svårt?
        Får nog erkänna att jag inte tyckte det var så svårt. Gjorde en del misstag, men klarade mig ändå....

Comment

• inkalinka
          Medlem
          • 2007-12-29
          • 45

Originally posted by ViktorE
          Va skoj inkalinka!!

En sak har jag undrat, det står alltid att man ska kunna arbete med människor och annat sånt socialt men varför gör det när man ändå bara får sitta själv i hytten?
          Tack!!
          Vi kör bla Y1 och där sitter du med dörren öppen när passagerarna kliver på. Så då ser du och kan prata lite med dem. Sen kör vi en del turer själva utan tågvärd. Och då får jag sälja biljetter. Lite jobbigt nu i början, men det är kul att prata lite oxå.

Sen handlar det väl om att bara vara vänlig och hjälpa till när nån ber om hjälp eller när det händer något.

Comment

• ViktorE
            Medlem
            • 2009-01-04
            • 14

Originally posted by inkalinka
            Tack!!
            Vi kör bla Y1 och där sitter du med dörren öppen när passagerarna kliver på. Så då ser du och kan prata lite med dem. Sen kör vi en del turer själva utan tågvärd. Och då får jag sälja biljetter. Lite jobbigt nu i början, men det är kul att prata lite oxå.

Sen handlar det väl om att bara vara vänlig och hjälpa till när nån ber om hjälp eller när det händer något.
            Okey nu förstå jag lite mer på den punkten

Comment

• JoakimE
              Medlem
              • 2000-02-12
              • 1190

Originally posted by ViktorE
              Va skoj inkalinka!!

Tjae, man handskas väl i och för sig mest med folk via telefoner, men det är ändå vissa fördelar i att kunna tala med folk på rätt sätt, därav det sociala. ;-)

ewenson.se - själlöst

Comment

• ViktorE
                Medlem
                • 2009-01-04
                • 14

Originally posted by JoakimE
                Tjae, man handskas väl i och för sig mest med folk via telefoner, men det är ändå vissa fördelar i att kunna tala med folk på rätt sätt, därav det sociala. ;-)
                Okej då ska det nog inte vara några problem för min del, även om det 5 år kvar innan jag kan börja utbilda mig.

Comment

• cantona77
                  Medlem
                  • 2009-02-12
                  • 13

skrev provet igdag i hallsberg kugga på talserie o ordsynonymer surt som fan men ska söka till hösten igen om den blir av.....

Comment

• Tony Gezelius
                    Medlem
                    • 2009-02-20
                    • 5

Spärrtid

Vet inte hur TCC väljer att göra när någon missar på proven, Banverket har praktiserat en spärrtid på två år mellan provförsök.

Comment

• cantona77
                      Medlem
                      • 2009-02-12
                      • 13

ok vet inte heller men hon tyckte att jag skulle söka igen eftersom jag va tydligen så nära..men det kanske inte blir något till hösten iaf eller så får man se när sj drar igång sin igen..

Comment

• onkelborg
                        Medlem
                        • 2003-07-31
                        • 582

SJ lär nog dröja, de hade ju bara för att det var brist på lokförare, nu är även de lite sugna på att varsla + att det finns arbetslösa lokförare.

Comment

• ViktorE
                          Medlem
                          • 2009-01-04
                          • 14

skrev provet igdag i hallsberg kugga på talserie o ordsynonymer surt som fan men ska söka till hösten igen om den blir av.....
                          Det va surt Men kan du berätta hur provet var uppbyggt?
                          Last edited by ViktorE; 2009-03-05, 17:45.

Comment

• cantona77
                            Medlem
                            • 2009-02-12
                            • 13

det va 9 olika test där många åkte ut efter första.. det va allt från talserier ordsynonymer huvudräkning det mesta som man inte kan plugga till..men ja ska söka igen till hösten om dom har en då oxå..har oxå hört att det dröjer ca tre år tills det börjar se bättre ut om inte längre...men det lär ju vända eftersom ca 50% är över 50år..

Comment

• murbruk
                              Medlem
                              • 2009-01-31
                              • 35

det va 9 olika test där många åkte ut efter första.. det va allt från talserier ordsynonymer huvudräkning det mesta som man inte kan plugga till..men ja ska söka igen till hösten om dom har en då oxå..har oxå hört att det dröjer ca tre år tills det börjar se bättre ut om inte längre...men det lär ju vända eftersom ca 50% är över 50år..
                              Hm... ja man har ju hört en del om de där testerna. Många menar ju att de är så lätta, men ändå så är det väldigt många som kuggas, typ 70-80% av de som gör testerna misslyckas har jag hört...

Sen ser ju inte marknaden så ljus ut just nu, men de vänder säkert.

Lyllos alla er som redan är antagna.

Comment

• onkelborg
                                Medlem
                                • 2003-07-31
                                • 582

Nu så, nu bor jag i Hallsberg (på sätt och vis i alla fall, har fått nycklarna till lägenheten, och står i köket med laptopen just nu.. Köra grejjer blir till helgen dock, och imorgon morgon lämnar jag Hallsberg för att åka norrut några dagar =) )

Comment

Working...