Bra, vi ska ut på första LIA:n nu på måndag. Ska bli riktigt roligt. Svårt o plugga till, jag skulle rekomendera några iq-test på nätet. De har bra grejer för att igång hjärnan lite. Hmm btw bor du i Eskilstuna? Det gör jag o pendlar till Hallsberg.
Lokförarutbildning!
Collapse
X
-
Bor i övre nyfors, ca 10 min till stationen. Det tar 1,5h att åka till hallsberg o på morgonen är det två byten, ett i arboga o ett i örebro. Månadskort kostar ca 2600 o 10-resor kostar ca 870 (är inte helt hundra på siffrorna). Sen tar det 1,5h tillbaka fast oftast bara ett byte. Brukar åka 6.45 och vara hemma 18.00. Lite segt ibland.
Comment
-
hmm ok inte helt gratis...funderar på att åka bil..men får man inget extra från csn? nu har jag gjort massa IQ test
gick väl ok tror jag hitta ett med ca70 frågor fick över genomsnitt iaf.. är bara oroli för testet första dagen har ingen lust att kugga
tyckte du det va svårt?? hur går det i skolan då?
Comment
-
Det borde bli dyrare att åka bil till o från Hallsberg, blir ju ändå 23mil fram o tillbaka. Första dagen var massa pappersuppgifter. Lite blandat t.ex. följa instruktioner, räkna enkla uppgifter, känna igen figurer, vika figurer mm. Jag tyckte uppgifterna var enkla o det trodde jag de flesta tyckte, men det var bara jag och en till som klarade oss genom allt(inkl prov 2) till kursen, så det beror nog helt på hur man är som person. Man ska inte stressa, vara logisk mm, står bättre beskrivet på papprena du fick. Lycka till!
Comment
-
ja det kanske det gör tänkte med tid o så
men får du inget extra när du pendlar? väntar på vår o sommar så jag isf kan åka mc
eller så kan vi samåka haha..ok ficke inge mer papper än tid o plats som allt skulle vara på. hur många är ni i klasssen då
tydligen många som inte klara sej nu heller
men det visar sej om två veckor
sen skulle man till linköping under 2dagar vad händer då? är det läkar undersökning då?
Comment
-
får inge extra pengar för att jag pendlar om det var det du menade... om du klarar alla tester första dagen får du tid ca tre timmar (tror jag det var) antingen i hallsberg eller linköping, där får du göra ytterligare tre tester o prata ca tio min med en psykiatriker. samma sak gäller där, utvilad, effektiv o ej stressa
Annars är vi 23 i klassen 17killar o 6tjejer.
Comment
-
Epiq.. trodde man kunde få något extra när man pendla,har du kollat upp det?jag kan ha fel
ok hur många tester är det första dagen?kan man gå vidare även om man inte klarar alla första dagen? var har du din praktik? allt låter jätte kul hoppas bara att man klara det
är klasserna inte större
ja skulle söka till våren men missa sista datumet
är ni lediga idag?
Last edited by cantona77; 2009-02-20, 19:25.Comment
-
Du får inget extra från CSN när du pendlar, 9 tester är det första dagen.ok trodde man kunde få något extra när man pendla,har du kollat upp det?jag kan ha fel
ok hur många tester är det första dagen?kan man gå vidare även om man inte klarar alla första dagen? var har du din praktik? allt låter jätte kul hoppas bara att man klara det
är klasserna inte större
ja skulle söka till våren men missa sista datumet
är ni lediga idag?Comment
-
Merkostnadslån
Man kan låna extra till resorna av CSN.
Comment
-
Hej!!
Nej, du kommer inte vidare om du inte klarar alla testen. Men vissa kan du få göra om. Har för mig att du fick göra om max 2 test, men kan ha fel.
I min klass var vi 25, och det var knappt att de fick ihop så många.Comment
Oderland
Collapse
Comment