Lokförarutbildning!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Epiq
    Medlem
    • 2008-05-13
    • 59

Bra, vi ska ut på första LIA:n nu på måndag. Ska bli riktigt roligt. Svårt o plugga till, jag skulle rekomendera några iq-test på nätet. De har bra grejer för att igång hjärnan lite. Hmm btw bor du i Eskilstuna? Det gör jag o pendlar till Hallsberg.

Comment

• cantona77
      Medlem
      • 2009-02-12
      • 13

ok ska nog göra det kan vara bra japp bor vid sport hallen.. var bor du? hade oxå tänkt att pendla dit..

Comment

• Epiq
        Medlem
        • 2008-05-13
        • 59

Bor i övre nyfors, ca 10 min till stationen. Det tar 1,5h att åka till hallsberg o på morgonen är det två byten, ett i arboga o ett i örebro. Månadskort kostar ca 2600 o 10-resor kostar ca 870 (är inte helt hundra på siffrorna). Sen tar det 1,5h tillbaka fast oftast bara ett byte. Brukar åka 6.45 och vara hemma 18.00. Lite segt ibland.

Comment

• cantona77
          Medlem
          • 2009-02-12
          • 13

hmm ok inte helt gratis...funderar på att åka bil..men får man inget extra från csn? nu har jag gjort massa IQ test gick väl ok tror jag hitta ett med ca70 frågor fick över genomsnitt iaf.. är bara oroli för testet första dagen har ingen lust att kugga tyckte du det va svårt?? hur går det i skolan då?

Comment

• Epiq
            Medlem
            • 2008-05-13
            • 59

Det borde bli dyrare att åka bil till o från Hallsberg, blir ju ändå 23mil fram o tillbaka. Första dagen var massa pappersuppgifter. Lite blandat t.ex. följa instruktioner, räkna enkla uppgifter, känna igen figurer, vika figurer mm. Jag tyckte uppgifterna var enkla o det trodde jag de flesta tyckte, men det var bara jag och en till som klarade oss genom allt(inkl prov 2) till kursen, så det beror nog helt på hur man är som person. Man ska inte stressa, vara logisk mm, står bättre beskrivet på papprena du fick. Lycka till!

Comment

• cantona77
              Medlem
              • 2009-02-12
              • 13

ja det kanske det gör tänkte med tid o såmen får du inget extra när du pendlar? väntar på vår o sommar så jag isf kan åka mc eller så kan vi samåka haha..ok ficke inge mer papper än tid o plats som allt skulle vara på. hur många är ni i klasssen då tydligen många som inte klara sej nu heller men det visar sej om två veckor sen skulle man till linköping under 2dagar vad händer då? är det läkar undersökning då?

Comment

• Epiq
                Medlem
                • 2008-05-13
                • 59

får inge extra pengar för att jag pendlar om det var det du menade... om du klarar alla tester första dagen får du tid ca tre timmar (tror jag det var) antingen i hallsberg eller linköping, där får du göra ytterligare tre tester o prata ca tio min med en psykiatriker. samma sak gäller där, utvilad, effektiv o ej stressa
                Annars är vi 23 i klassen 17killar o 6tjejer.

Comment

• cantona77
                  Medlem
                  • 2009-02-12
                  • 13

Epiq.. trodde man kunde få något extra när man pendla,har du kollat upp det?jag kan ha fel ok hur många tester är det första dagen?kan man gå vidare även om man inte klarar alla första dagen? var har du din praktik? allt låter jätte kul hoppas bara att man klara det är klasserna inte större ja skulle söka till våren men missa sista datumet är ni lediga idag?
                  Last edited by cantona77; 2009-02-20, 19:25.

Comment

• sNaIjK
                    Medlem
                    • 2008-07-13
                    • 36

Originally posted by cantona77
                    ok trodde man kunde få något extra när man pendla,har du kollat upp det?jag kan ha fel ok hur många tester är det första dagen?kan man gå vidare även om man inte klarar alla första dagen? var har du din praktik? allt låter jätte kul hoppas bara att man klara det är klasserna inte större ja skulle söka till våren men missa sista datumet är ni lediga idag?
                    Du får inget extra från CSN när du pendlar, 9 tester är det första dagen.

Comment

• cantona77
                      Medlem
                      • 2009-02-12
                      • 13

ok där ser man...bara att betala o se glad ut

Comment

• Tony Gezelius
                        Medlem
                        • 2009-02-20
                        • 5

Merkostnadslån

Man kan låna extra till resorna av CSN.

Comment

• cantona77
                          Medlem
                          • 2009-02-12
                          • 13

ok hade för mej att jag läst något om det måste vara det isf...

Comment

• inkalinka
                            Medlem
                            • 2007-12-29
                            • 45

Originally posted by cantona77
                            kan man gå vidare även om man inte klarar alla första dagen? är klasserna inte större
                            Hej!!
                            Nej, du kommer inte vidare om du inte klarar alla testen. Men vissa kan du få göra om. Har för mig att du fick göra om max 2 test, men kan ha fel.
                            I min klass var vi 25, och det var knappt att de fick ihop så många.

Comment

• inkalinka
                              Medlem
                              • 2007-12-29
                              • 45

Första egna!!

Vill bara tillägga att jag körde min första egna tur i torsdags. Ska snart iväg på den tredje.....

Comment

• cantona77
                                Medlem
                                • 2009-02-12
                                • 13

ok ok då får man försöka fixa det fan va kul att få åka själv längta till den dagen om allt går som man hoppas har oxå hört att man kan få göra om några test om man missar med små marginaler tyckte du det va svårt?

Comment

Working...