De s.k. "Muhammed-kariktatyrerna"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Melea
    Medlem
    • 2003-07-01
    • 2667

En riktigt bra krönika.

Comment

• HiDensity
      Medlem
      • 2005-12-02
      • 1644

Originally posted by Melea
      Verkligen! Det första riktigt klarsynta jag läst!
      http://bodstrom.omfg.se - Bodströmsamhället, Länksamling
      http://piratkriget.omfg.se - Piratkriget, Länksamling

Comment

• kobranturre
        Medlem
        • 2004-05-01
        • 602

BBC, News, BBC News, news online, world, uk, international, foreign, british, online, service

Jag har alltid sett på det hela ur denna synvinkel.
        Antag att jag är en lindansare. Nu är det så att jag vet det och genom att bevisa detta ska jag gå på en lina som befinner sig 300m över marken helt utan skyddsutrustning. Riktigt korkat då jag kunde "bevisa" samma sak med en lina som är spänd 1m över samma mark.
        Diplomati är konsten att be någon att dra åt skogen på ett sånt sätt att han ser fram emot resan.

Comment

• Web-Tor
          Medlem
          Smurf
          • 2000-11-03
          • 11794

Håller med till 100%.

[citat=sgtpepper]Men det var väl alldeles förträffligt! Grattis till dig.[/citat]Tack! Något för dig att tänka på nästa gång du vill provocera de som är hemma 14:00 på en vardag.
          /Tor
          Jag och mina bilder.

Comment

• medialabs
            Medlem
            • 2002-03-10
            • 2704

Här berättar en av de muslimska huvudmännen om innehållet i mappen som han och hans vänner visade upp bland sina trosfränder i mellanöstern.

Och han vill ha en tydligare ursäkt från JP, tydligen räcker det inte med som dem kom med för ett tag sedan.

Comment

• UlfT
              Medlem
              • 2001-05-21
              • 6050

Originally posted by medialabs
              Och han vill ha en tydligare ursäkt från JP, tydligen räcker det inte med som dem kom med för ett tag sedan.

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_11799460.asp
              Han kan ju börja med att be om ursäkt för att han vilseledde sina trosfränder i MÖ:
              Sedan följer en fotostatkopia av en man i grisutstyrsel. Ahmed Akkari säger att bilden var med eftersom en dansk muslim hade fått den sänd till sig anonymt när han hade uttalat sig i medierna. Men bilden har aldrig tidigare varit publicerad i dansk press utan föreställer enligt danska medier den franska EU-kommissionären Jacques Barrot när han i somras var med i en grisgrymtningstävling i Trie-sur-Baise i södra Frankrike.
              Ahmed Akkari tycker att journalisterna fokuserar för mycket på just grisbilden.
              – Den har visats för att påvisa att muslimerna som deltar i debatten får sådana här provokationer.
              "Where has Doctor Alban gone? I shall tell you. We have killed him - you and I. We are his murderers."

—Friedrich Nietzsche

Comment

• sgtpepper
                Medlem
                • 2000-04-30
                • 5524

Originally posted by Web-Tor
                Tack! Något för dig att tänka på nästa gång du vill provocera de som är hemma 14:00 på en vardag.
                Varför det? Jag är också hemma kl 14:40 på vardagar då och då, eftersom jag har möjligheten att jobba hemifrån. Det jag skrev var att de flesta nog är på jobbet och arbetar vid den tidpunkten, var det ett felaktigt antagande av mig?

Comment

• sgtpepper
                  Medlem
                  • 2000-04-30
                  • 5524

Vad är ditt ansvar när du reser runt och visar en bild som du inte känner upphovet till?
                  Ahmed Akkari: – Jag tycker inte vi har gjort något fel. När folk får höra att vi har visat den här bilden, oooh, då blir alla sura. Det är mycket naivt!
                  Man tar sig för pannan, vilken idiot.

kommer en äldre man med en halvdrucken grön Tuborg i handen och pekar mot Ahmed Akkari:
                  – Kom ihåg att han inte talar för alla oss muslimer.
                  Det är han inte ensam om att påpeka.
                  Det enda rätta är att åtala honom och hans imam-polare för uppvigling och landsförräderi och utvisa dom*.

*) ja, han är säkert dansk medborgare yada yada. Men det finns gott om plats på danska Grönland t.ex.
                  Last edited by sgtpepper; 2006-02-11, 15:40.

Comment

• Web-Tor
                    Medlem
                    Smurf
                    • 2000-11-03
                    • 11794

Originally posted by sgtpepper
                    Jag är också hemma kl 14:40 på vardagar då och då, eftersom jag har möjligheten att jobba hemifrån.
                    Men det var väl alldeles förträffligt! Grattis till dig.
                    /Tor
                    Jag och mina bilder.

Comment

• sgtpepper
                      Medlem
                      • 2000-04-30
                      • 5524

Originally posted by Web-Tor
                      Jag är också hemma kl 14:40 på vardagar då och då, eftersom jag har möjligheten att jobba hemifrån.
                      Men det var väl alldeles förträffligt! Grattis till dig.
                      Tack! Något för dig att tänka på nästa gång du vill provocera de som jobbar och betalar skatt.

Comment

• HiDensity
                        Medlem
                        • 2005-12-02
                        • 1644

Det jag skrev var att de flesta nog är på jobbet och arbetar vid den tidpunkten, var det ett felaktigt antagande av mig?
                        Skål på dig! Efterkonstruktionens okrönte mästare!
                        http://bodstrom.omfg.se - Bodströmsamhället, Länksamling
                        http://piratkriget.omfg.se - Piratkriget, Länksamling

Comment

• medialabs
                          Medlem
                          • 2002-03-10
                          • 2704

Originally posted by HiDensity
                          Skål på dig! Efterkonstruktionens okrönte mästare!

Comment

• greggan
                            Medlem
                            • 2004-01-30
                            • 601

oj oj oj vad det spårar ur här.. folk bråkar med varandra om vad folk skriver. känns ju en aning off topic.. men då kan man ju lika gärna fortsätta...

vad var det som var efterkonstruerat med det sgtpepper skrev?
                            /greggan greggan

Comment

• PeW
                              Medlem
                              • 2000-06-20
                              • 6839

Ja det verkar ju som att en del folk har för mycket fritid

Comment

• Mattias Nordin
                                Medlem
                                • 2005-12-01
                                • 1046

[citat]
                                Brände alla hjärtans dag-kort
                                Extremistiska hinduer vandaliserade i söndags en butik i Bombay som sålde alla hjärtans dag-kort. De rafsade ihop en massa kort och satte eld på dem på gatan utanför, rapporterar tidningen Hindustan Times.

Det var ett 30-tal aktivister från det nationalistiska hindupartiet Shiv sena som gick runt i butiker i den indiska storstaden för att slå till mot västligt inflytande.
                                - Vi har i förväg varnat alla affärer för att sälja de här korten. Vi är inte emot kärlek, men vi vill inte att folk ska fira alla hjärtans dag eftersom det är ett västligt påfund, sade en partitalesman till tidningen.
                                Skolor och högskolor i staden varnade ungdomar för att fira alla hjärtans dag av rädsla för oroligheter.
                                Hinduiska grupper har också tidigare gått till aktion mot butiker som säljer kort och annat kopplat till Valentins namnsdag den 14 januari.
                                Inte desto mindre publicerar indisk press artiklar om den kärleksspäckade dagen och gör reklam för romantiska nätter och indiska butiker säljer hjärtformade chokladaskar och gulliga nallar som man kan ge till sin älskade.
                                [/citat]

-Vi är inte emot kärlek...

Tragiskt...

Artikeln kommer från expressen...
                                MVH MATTIAS
                                AKA mattiasnordin
                                Registrerad: 2001-05-23 | Inlägg: 2 062
                                http://mattiasnordin.net/web08/ |

Comment

Working...