wF-träff våren 2005 i Stockholm

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bewern
    Medlem
    • 2002-06-10
    • 515

    #1

    wF-träff våren 2005 i Stockholm

    Jag har förstått att folk har börjat bli sugna på en wF-träff igen. Då kanske det är dags att börja planera någonting.

    Jag har scannat av lite, tips från medlemmar, alltomStockholm ... osv.

    25/5 Ett wF-möte och en Tovel day med Krocket, Boule och Kubb. Inträdeskrav : wF t-shirts eller Tovel day t-shirts. I Observatorielunden eller Humlegården så man har nära till vattenhål.

    1/6 - 6/6 Restaurangernas dag i Kungsträdgården.
    Träffas och pröva olika maträtter eller ölsorter. allt efter behag.


    5/6 Gärdesloppet på Djurgården
    Utställning och tävling med många gamla bilar, motorcyklar, bussar...


    5/6 Gamla vagnars dag
    Djurgårdslinjen visar gamla spårvagnar för nostalgiker.


    15/6 - 19/6 Mayo Boule festival i Kungsträdgården.
    Ställa upp med ett (eller flera) wF-lag och utmana andra boule-lag.
    http://www.mayo.se/

    ?/? 5-kamp på Gröna Lund
    Utmana nya deltagare. Kräva revanch för tidigare förluster. Kräva upprättelse på personer som fuskat. Inte fuskar väl wF-medlemmar?


    Nu börjar det bli dags att fundera på om du vill träffa oss andra. Och på vilket sätt. En boule-turnering? Starta en wF-boulelag och utmana andra? En picknick? 5-kamp på Grönan?

    Helt enkelt: När? Var? Hur? Och varför?
    Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

    Gammalt djungelordspråk.
  • Bire
    Medlem
    • 1999-12-22
    • 6030

    #2
    Restaurangernas dag i Kungsträdgården brukar vara ett mycket trevligt arrangemang, men dock inte mycket för ickemyndiga..
    www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

    Comment

    • m_soderlund
      Medlem
      • 2002-09-18
      • 4733

      #3
      [citat=Bire]Restaurangernas dag i Kungsträdgården brukar vara ett mycket trevligt arrangemang, men dock inte mycket för ickemyndiga.. [/citat]På senaste wF-träffen i Stockholm så startade vi på restaurangernas dag. Trevligt var det!

      Jag preliminäranmäler mig till en träff, och ordnar anmälningslista när det vi får ett specifikt datum!

      Comment

      • bewern
        Medlem
        • 2002-06-10
        • 515

        #4
        [citat=Bire]Restaurangernas dag i Kungsträdgården brukar vara ett mycket trevligt arrangemang, men dock inte mycket för ickemyndiga.. [/citat]
        Varför skulle ickemyndiga inte kunna vara med på det här arrangemanget?

        Vad hindrar dom att äta alkoholfri mat och dricka alkoholfri dricka?
        Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

        Gammalt djungelordspråk.

        Comment

        • Bire
          Medlem
          • 1999-12-22
          • 6030

          #5
          Inget hindrar kidsen att käka o dricka alkoholfritt naturligtvis, men släpps de in överallt? Om de gör det så är ju allt frid & fröjd..
          www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

          Comment

          • Impact
            Medlem
            • 2004-09-03
            • 606

            #6
            [CITAT=bewern]varför?[/CITAT]
            För att ge igen för all must bewern stulit.
            Ordning håller endast den som är för lat för att leta.

            Comment

            • bewern
              Medlem
              • 2002-06-10
              • 515

              #7
              [citat=Bire]Inget hindrar kidsen att käka o dricka alkoholfritt naturligtvis, men släpps de in överallt? Om de gör det så är ju allt frid & fröjd.. [/citat]
              Hela upplägget bygger på att att man hämtar mat och dryck vid stånd och sätter sig ner på valfri plats i Kungsträdgården, vilken inte är avspärrad. Möjligtvis kan det finnas nån grinig vakt vid vinprovningen. Men undviker man det haket kan alla vara med.
              Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

              Gammalt djungelordspråk.

              Comment

              • bewern
                Medlem
                • 2002-06-10
                • 515

                #8
                [citat=Impact][CITAT=bewern]varför?[/CITAT]
                För att ge igen för all must bewern stulit. [/citat]
                Oops.
                Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

                Gammalt djungelordspråk.

                Comment

                • PeW
                  Medlem
                  • 2000-06-20
                  • 6839

                  #9
                  Om man ser det som vartannat år är det dags nu igen för mig. Jag preliminärbokar

                  Comment

                  • :stefan:
                    Moderator
                    • 2000-04-28
                    • 8032

                    #10
                    [citat=PeW]Om man ser det som vartannat år är det dags nu igen för mig. Jag preliminärbokar [/citat]Hm, du har en poäng där...

                    Jag är med om PeW bjuder på öl igen!
                    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                    Comment

                    • Bire
                      Medlem
                      • 1999-12-22
                      • 6030

                      #11
                      Här undviks ingen alkohol!!!
                      www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

                      Comment

                      • PeW
                        Medlem
                        • 2000-06-20
                        • 6839

                        #12
                        [citat=:stefan:][citat=PeW]Om man ser det som vartannat år är det dags nu igen för mig. Jag preliminärbokar [/citat]Hm, du har en poäng där...

                        Jag är med om PeW bjuder på öl igen! [/citat]Nemasproblemas

                        Comment

                        • Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

                          #13
                          I den mån jag kan närvara så är jag självfallet på!
                          resebloggen # twitter # instagram

                          Comment

                          • Impact
                            Medlem
                            • 2004-09-03
                            • 606

                            #14
                            Blir det kärringträff kommer jag. Om ni bara ska sitta och dricka bärs avstår jag.







                            Äh, skit samma jag kommer ändå.
                            Ordning håller endast den som är för lat för att leta.

                            Comment

                            • M.Cheraghi
                              Medlem
                              • 2001-07-27
                              • 3362

                              #15
                              Preliminärbokar mig själv! Spelar ingen roll vad vi gör, så länge jag får slå @nders lite.
                              The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

                              Comment

                              Working...