Jag har förstått att folk har börjat bli sugna på en wF-träff igen. Då kanske det är dags att börja planera någonting.
Jag har scannat av lite, tips från medlemmar, alltomStockholm ... osv.
25/5 Ett wF-möte och en Tovel day med Krocket, Boule och Kubb. Inträdeskrav
: wF t-shirts eller Tovel day t-shirts. I Observatorielunden eller Humlegården så man har nära till vattenhål.
1/6 - 6/6 Restaurangernas dag i Kungsträdgården.
Träffas och pröva olika maträtter eller ölsorter. allt efter behag.
5/6 Gärdesloppet på Djurgården
Utställning och tävling med många gamla bilar, motorcyklar, bussar...
5/6 Gamla vagnars dag
Djurgårdslinjen visar gamla spårvagnar för nostalgiker.
15/6 - 19/6 Mayo Boule festival i Kungsträdgården.
Ställa upp med ett (eller flera) wF-lag och utmana andra boule-lag.
http://www.mayo.se/
?/? 5-kamp på Gröna Lund
Utmana nya deltagare. Kräva revanch för tidigare förluster. Kräva upprättelse på personer som fuskat. Inte fuskar väl wF-medlemmar?
Nu börjar det bli dags att fundera på om du vill träffa oss andra. Och på vilket sätt. En boule-turnering? Starta en wF-boulelag och utmana andra? En picknick? 5-kamp på Grönan?
Helt enkelt: När? Var? Hur? Och varför?
Jag har scannat av lite, tips från medlemmar, alltomStockholm ... osv.
25/5 Ett wF-möte och en Tovel day med Krocket, Boule och Kubb. Inträdeskrav
: wF t-shirts eller Tovel day t-shirts. I Observatorielunden eller Humlegården så man har nära till vattenhål.1/6 - 6/6 Restaurangernas dag i Kungsträdgården.
Träffas och pröva olika maträtter eller ölsorter. allt efter behag.
5/6 Gärdesloppet på Djurgården
Utställning och tävling med många gamla bilar, motorcyklar, bussar...
5/6 Gamla vagnars dag
Djurgårdslinjen visar gamla spårvagnar för nostalgiker.
15/6 - 19/6 Mayo Boule festival i Kungsträdgården.
Ställa upp med ett (eller flera) wF-lag och utmana andra boule-lag.
http://www.mayo.se/
?/? 5-kamp på Gröna Lund
Utmana nya deltagare. Kräva revanch för tidigare förluster. Kräva upprättelse på personer som fuskat. Inte fuskar väl wF-medlemmar?
Nu börjar det bli dags att fundera på om du vill träffa oss andra. Och på vilket sätt. En boule-turnering? Starta en wF-boulelag och utmana andra? En picknick? 5-kamp på Grönan?
Helt enkelt: När? Var? Hur? Och varför?

Comment