wF-träff våren 2005 i Stockholm

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hypatia
    Medlem
    • 2001-02-20
    • 1325

    #136
    [citat=Impact]Jättetrevligt var det! [/citat] Verifieras!

    Comment

    • Impact
      Medlem
      • 2004-09-03
      • 606

      #137
      Det var faktiskt så trevligt att jag ser fram emot nästa träff.
      Ordning håller endast den som är för lat för att leta.

      Comment

      • bassebhu
        Moderator
        • 2001-11-20
        • 4028

        #138
        [citat=Impact]Det var faktiskt så trevligt att jag ser fram emot nästa träff. [/citat]Du har ganska få kompisar va?
        bassebhu - din kompis bland kompisar

        Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
        eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

        Rapportera till bassebhu

        Comment

        • J. Rönnberg
          Medlem
          • 2005-01-06
          • 620

          #139
          [citat=bewern][citat=J. Rönnberg][citat=Nicrosoft]WOW, den 6/8 ser det ut som att jag skulle kunna hedra er med min närvaro [/citat]

          Den 6/8 är en väldigt bra dag för då fyller undertecknad och vänstertecknad år. Dock är det i dagsläget osäkert och jag kan komma då jag både är dubbelbokad. Dels födelsedag och dels FUF-läger.

          [/citat]
          Då får du boka av alla andra saker. wF-träff går före allt, ALLT. [/citat]

          Kan bli lite svårt att boka av min egen födelse .
          www.johnnyronnberg.se
          “I have a really good reason to be loaded to night… I have been drinking all day.”

          Comment

          • bewern
            Medlem
            • 2002-06-10
            • 515

            #140
            [citat=J. Rönnberg][citat=bewern][citat=J. Rönnberg]
            Den 6/8 är en väldigt bra dag för då fyller undertecknad och vänstertecknad år. Dock är det i dagsläget osäkert och jag kan komma då jag både är dubbelbokad. Dels födelsedag och dels FUF-läger.

            [/citat]
            Då får du boka av alla andra saker. wF-träff går före allt, ALLT. [/citat]

            Kan bli lite svårt att boka av min egen födelse . [/citat]
            Du är inte tillräckligt motiverad. Vill man så kan man.
            Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

            Gammalt djungelordspråk.

            Comment

            • bewern
              Medlem
              • 2002-06-10
              • 515

              #141
              Nu på lördag är det wF:s uteätardag. Vi träffas i Kungsträdgården, vid hörnan Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan (hörnan mot Norrmalmstorg) kl. 13.00.

              För de som inte vet kan jag meddela att Stockholm maratorn pågår samtidigt. Dom passerar Kungsträdgården två gånger, så det går att uppleva lite av folkfest i dubbel bemärkelse.

              Följande är preliminärbokade:
              Impact
              m_soderlund
              J.Rönnberg
              M.Cheragi
              PeW
              bewern

              Kom igen nudå. Några fler vill vi bli.
              Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

              Gammalt djungelordspråk.

              Comment

              • :stefan:
                Moderator
                • 2000-04-28
                • 8032

                #142
                Nej, på lördag är det pubtömning på Boulogner i Skövde.

                6 augusti däremot, då smäller det i femkampen!
                My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                Comment

                • J. Rönnberg
                  Medlem
                  • 2005-01-06
                  • 620

                  #143
                  [citat=bewern]Nu på lördag är det wF:s uteätardag. Vi träffas i Kungsträdgården, vid hörnan Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan (hörnan mot Norrmalmstorg) kl. 13.00.

                  För de som inte vet kan jag meddela att Stockholm maratorn pågår samtidigt. Dom passerar Kungsträdgården två gånger, så det går att uppleva lite av folkfest i dubbel bemärkelse.

                  Följande är preliminärbokade:
                  Impact
                  m_soderlund
                  J.Rönnberg
                  M.Cheragi
                  PeW
                  bewern

                  Kom igen nudå. Några fler vill vi bli. [/citat]

                  Inte några fler utan många fler, gärna några av det kvinnliga könet .
                  www.johnnyronnberg.se
                  “I have a really good reason to be loaded to night… I have been drinking all day.”

                  Comment

                  • Fia
                    Medlem
                    • 2004-04-17
                    • 2083

                    #144
                    [citat=bewern]Nu på lördag är det wF:s uteätardag. Vi träffas i Kungsträdgården, vid hörnan Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan (hörnan mot Norrmalmstorg) kl. 13.00.[/citat]
                    Vilka aktiviteter etc inkluderar en uteätardag?

                    Comment

                    • bassebhu
                      Moderator
                      • 2001-11-20
                      • 4028

                      #145
                      [citat=Fia][citat=bewern]Nu på lördag är det wF:s uteätardag. Vi träffas i Kungsträdgården, vid hörnan Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan (hörnan mot Norrmalmstorg) kl. 13.00.[/citat]
                      Vilka aktiviteter etc inkluderar en uteätardag? [/citat]Ätning! Ute! På dagen!

                      Nejmen, det blir nog en hel del sving också!
                      Om jag kommer så blir det en hel del förluster för alla utom mig.
                      bassebhu - din kompis bland kompisar

                      Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                      eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

                      Rapportera till bassebhu

                      Comment

                      • m_soderlund
                        Medlem
                        • 2002-09-18
                        • 4733

                        #146
                        På lördag är jag fett på!! Nu är jag hemma igen så nu kör jag för fulla muggar!!

                        Comment

                        • bewern
                          Medlem
                          • 2002-06-10
                          • 515

                          #147
                          [citat=Fia][citat=bewern]Nu på lördag är det wF:s uteätardag. Vi träffas i Kungsträdgården, vid hörnan Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan (hörnan mot Norrmalmstorg) kl. 13.00.[/citat]
                          Vilka aktiviteter etc inkluderar en uteätardag? [/citat]
                          Det enda inplanerade hittills är äta valfri mat och dricka valfri dryck. Det var tänkt vara en kravlös dag.

                          /R Javisst ja. Vi skulle ju umgås och ha trevligt också.

                          Vill ni något mer är det bara att rita och berätta.
                          Last edited by bewern; 2005-06-01, 05:42.
                          Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

                          Gammalt djungelordspråk.

                          Comment

                          • Fia
                            Medlem
                            • 2004-04-17
                            • 2083

                            #148
                            Men, betyder "uteätardag" att man tar med sig matlåda och filt för picknick i det gröna, eller går man ut på nån restaurang? Och sen är det alltså nån typ av öldrickning på pub och tävlingar? (Om jag tolkat bassebhu rätt.)

                            Comment

                            • bewern
                              Medlem
                              • 2002-06-10
                              • 515

                              #149
                              [citat=Fia]Men, betyder "uteätardag" att man tar med sig matlåda och filt för picknick i det gröna, eller går man ut på nån restaurang? Och sen är det alltså nån typ av öldrickning på pub och tävlingar? (Om jag tolkat bassebhu rätt.) [/citat]
                              Stockholm har "Restaurangernas dag" 1/6 - 6/6, som numera heter "smaka på Stockholm" i Kungsträdgården. Det innebär att ett stort antal restauranger har smällt upp massor av kiosker och säljer matportioner och läsk/öl/vin. Helt enkelt ett smakprov på vad de olika restaurangerna normalt har att erbjuda. Du kan se det som ett marknadsföringsjippo. All ätning sker alltså under bar himmel = uteätardag.

                              Då kan man gå omkring och köpa lite här och lite där, och provsmaka lite.

                              Större delen av Kungsträdgården består under de här dagarna av försäljningskiosker och masstor av bord och bänkar där man kan sitta och äta. Det finns även en stor scen med underhållning under stora delar av dan.

                              Tanken med denna "uteätardag" är att man träffas och kan välja mat och dryck ur ett stort utbud och slipper tjafsa om vilken typ av mat man vill äta.

                              Länk till hemsida: http://www.smakapastockholm.se/ så du kan läsa på.

                              Du kan strunta i bassebhus kommentarer. Han skämtar bara.
                              Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

                              Gammalt djungelordspråk.

                              Comment

                              • bassebhu
                                Moderator
                                • 2001-11-20
                                • 4028

                                #150
                                Fia: Du kan strunta i bäverns kommentarer. Han skämtar bara om att jag skämtar.

                                Ska jag komma ska det vara öl och tävling!
                                bassebhu - din kompis bland kompisar

                                Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                                eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

                                Rapportera till bassebhu

                                Comment

                                Working...