Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Jag testade streckkodsläsaren idag på Siba och Elgiganten och kan konstatera att den fungerade utmärkt. Må så vara att den var lite vimsig med att hitta själva streckkoden (tog flera sekunder ibland ) men den fungerade ypperligt.
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• @nders
      Moderator
      Marsvin
      • 2000-06-30
      • 26914

Argh! Ibland hatar jag verkligen min iphone. Finns det verkligen inget sätt att enkelt markera flera/alla kontakter för att skicka SMS? Här har man lagt typ 5 minuter på att lägga till kontakter med plus-tecknet, en och en, när man råkar komma åt "avbryt" som ligger precis ovanför plusset. Bara att börja om med hela skiten!

Jag håller på att ladda min gamla telefon för att flytta över sim-kortet dit så jag kan skicka sms till alla mina kontakter.

Finns det någon app med enkel multi-select så jag kan skicka sms som inte tar en halvtimme att skriva bara pga att jag måste kladda dit en kontakt i taget?
      @aviddevguy

Comment

• Peeer
        Medlem
        • 2002-03-29
        • 5362

Någon annan som har problem med att telefonen hänger sig titt som tätt? Den fryser till ett par sekunder (~5-10) då och då. Både inne i applikationer och ute vid huvudmenyn
        -

Comment

• Poteta
          Medlem
          • 2005-05-13
          • 3014

Originally posted by Peeer
          Någon annan som har problem med att telefonen hänger sig titt som tätt? Den fryser till ett par sekunder (~5-10) då och då. Både inne i applikationer och ute vid huvudmenyn
          Jag har märkt det några enstaka gånger den sista tiden. Kanske 2-3 ggr på en månad.
          Mitt företag

Comment

• Dryden
            Medlem
            • 2002-08-03
            • 12245

Jag märker det rätt ofta men har satt det i samband med att den hoppar mellan 3G och EDGE. Det var värre innan uppdateringen som kom i höstas (tror jag det var). Har ett ställe utanför Östersund där just den här hängningen inträffar, där täckningen dyker från klockren 3G till dålig EGDE och märkte det återkommande på tågresan häromdagen.

Comment

• Peeer
              Medlem
              • 2002-03-29
              • 5362

Hmm, oftast när jag märker det så är jag hemma i lägenheten. Har inte tänkt på huruvida täckningen förändras, men det kanske är möjligt. Fruktansvärt irriterande hur som helst!
              -

Comment

• Dryden
                Medlem
                • 2002-08-03
                • 12245

Ja det är väldigt irriterande.

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

Är det någon som vet om det går att få in Google-kalendrar man prenumerarar på i iPhonen via Exchange/push-lösningen? Jag får inte till det alls.

Comment

• Dryden
                    Medlem
                    • 2002-08-03
                    • 12245

Jag har nu synkat det genom att kryssa den aktuella prenumerationskalendern i iTunes, men risken är väl också då att jag måste starta iCal varje gång jag vill ha eventuella uppdateringar som kan ha skett. Tänkte nämligen försöka undvika det.

Comment

• Mr. N.
                      Moderator
                      • 2002-09-23
                      • 3794

Ja, min kalender pushar fint fram och tillbaka mellan telefonen och Google Calendar, jag följde guiden här:

Man kan välja vilka kalendrar man vill synca, har för mig att man besöker Google Calendar genom Safari i telefonen då.
                      Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                      Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• Dryden
                        Medlem
                        • 2002-08-03
                        • 12245

Men du har ingen synk inställd i iTunes för kalendrarna?

Comment

• Mr. N.
                          Moderator
                          • 2002-09-23
                          • 3794

Inte vad jag minns.
                          Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• Dryden
                            Medlem
                            • 2002-08-03
                            • 12245

Märkligt, för min "huvudkalender" får jag via pushen utan problem. Det är enbart prenumerationerna på andras kalendrar som jag inte får in. Nu finns de i iPhonen men jag funderar på om det är sviterna efter iCal-synket igår kväll. Blir inte riktigt klok på det där.

Comment

• Mr. N.
                              Moderator
                              • 2002-09-23
                              • 3794

Aah, jag tror det är det man ställer in i Safari. Prova att gå till m.google.com/sync?hl=en
                              Om man går till m.google.com/sync när man kör på svenska så får man en felsida nämligen. Du kan dock byta språk längst ner på sidan och om du väljer engelska kommer du till den adressen jag skrev ovan. Där väljer man vilken enhet man vill pilla med samt vilka kalendrar som ska synkas.

Comment

• Dryden
                                Medlem
                                • 2002-08-03
                                • 12245

Alldeles lysande, nu fungerar det! Tackar!

Comment

Working...