Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Grattis!

Själv satte jag mig på väntlistan på ex-jobbet, deras hade tagit slut på tio minuter. Märkligt att man inte fick fler när man sålde 75 enheter vid förra årets release. Jag menar, hypen finns ju och alla lär ju gå åt. Well well, har jag hiskelig tur kanske jag kan bestämma mig i veckan om jag verkligen vill ha den eller inte. I mitt fall blir det nog dock en svart 16Gb med 24-månaders Mobil till Vänner-abonnemang med smula förhöjd avgift.
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Dryden
      Medlem
      • 2002-08-03
      • 12245

Sådär då!

Har kickat igång den och allt rullar precis som det ska. Nästan. På min gamla iPhone3G drog jag ju hem massor av program via mitt iTunes-konto men av någon anledning verkar den inte vilja synka över dessa program nu (trist med tanke på att jag köpte några av programmen).

Synkar de inte över alltså, eller har jag bara missat någon vital del bland inställningarna? Kikar jag exempelvis i "Program" under Bibliotek i iTunes så ligger alla mina apps där, men utan ikoner och med texten "Programmet hittades inte, vill du söka efter det?" när man försöker sig på något.

Comment

• Dryden
        Medlem
        • 2002-08-03
        • 12245

Får inte heller till ringsignalen. Har testat att dra in en vanlig mp3:a på 31 sekunder i iTunes, konverterat till ACC, bytt namn till .m4r och kört den i iTunes igen. Men den synkas aldrig till iPhonen och läggs aldrig under "Ringsignaler".

Comment

• Dryden
          Medlem
          • 2002-08-03
          • 12245

Båda mina problem ovan har "löst sig". Appsen har jag hämtat om och tjänsten på nätet för att konvertera till m4r-formatet hittade jag också tillslut via lite suspekta omvägar.

Är det någon som har en bra och gratis Twitter-app på lager? Tänkte testa Twitter en sväng och se om det är något av värde.

Comment

• voigtann1
            Forumvärd
            • 2001-06-14
            • 8810

Twitterrific har jag för mig inte kostar något, har bara gjort små tester med den men den fungera
            "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Comment

• Fredde Mannen
              Medlem
              • 2001-11-18
              • 3498

Måste bara kolla med er IPhone-ägare, har ni upplevt med telefonen att folk ringer till er, och när ni svarar så är det bara tyst i telefonen. Men ringer ni själv upp, ja då är det inga problem. Då går det att snacka fin fint..

Detta skumma händer lite då och då.. inget speciellt mönster.. vad jag kan uppleva.
              För lata svin är marken alltid frusen..

Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
              1. Muffling screams of frustration
              2. Covering evidence of your ineptitude
              3. Crying into.

Ubuntu forums
              Umbraco é nice.
              Jag försöker åtminstone..

Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

Comment

• Dryden
                Medlem
                • 2002-08-03
                • 12245

Aldrig upplevt, men däremot upplever jag att min 3GS ibland hänger sig under några sekunder. Framförallt när jag skriver SMS. Har förvisso ett antal långa SMS-trådar men man tycker ju att den borde kunna hantera det där.

Jag anslöt just min enhet som modem till Macbooken och, som vanligt, var det inga som helst problem att göra en sådan sak.

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

Originally posted by voigtann1
                  Twitterrific har jag för mig inte kostar något, har bara gjort små tester med den men den fungera
                  Way to go, det fungerar prima!

Problem. iPhonen verkar ibland hamna i osynk vad gäller mina Appstore-applikationer jag tankar hem. Som häromdagen tog jag hem Facebook (direkt från iPhonen) och allt fungerade prima. Nu, nyss, när jag synkat enheten med iTunes är Facebook plötsligt borta. Och då har jag dessutom synkat den några gånger mellan nedtankningen och nu när den försvann. Skumt.

Sedan, efter att ha använt en Nokia E66 som primär mobil sedan maj, så måste jag säga att jag faktiskt saknar en Today-vy med kalender, mail och lite annat sånt. I mitt tycke borde en sådan vy dyka upp när man slidar till vänster istället för Spotlight. Men det är ju jag det.

Comment

• Dryden
                    Medlem
                    • 2002-08-03
                    • 12245

Jag kan förresten meddela att iPhonen suger hyfsat med batteri när man delar internetet över blåtand. Från 82% till 58% på 45 minuters surf.

Sedan hittade jag också en skön gratis-app idag, Smart ToDo där man snabbt och enkelt kan sätta upp en att-göra-lista. Perfekt när man ska iväg och handla. Att jag däremot höll på att glömma gurkan på varubandet vid kassan är en helt annan historia.

Comment

• Gein
                      Medlem
                      • 2000-09-07
                      • 4849

Nu har den automatiska tidsinställningen bungat ur. Verkar som att jag hamnar i fel tidson för klockan står på 06.30 när hon egentligen är 08.30. Jag måste ställa in tiden manuellt för att få rätt tid. Någon annan som har problem?
                      The future is today, worry about it tomorrow

Comment

• Dryden
                        Medlem
                        • 2002-08-03
                        • 12245

Nej, det problemet har inte jag på min.

Comment

• Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

Kan det ha med följande att göra?

Comment

• Gein
                            Medlem
                            • 2000-09-07
                            • 4849

Absolut, där har vi det! Tack för det.
                            The future is today, worry about it tomorrow

Comment

• Dryden
                              Medlem
                              • 2002-08-03
                              • 12245

Sådär då. Dagens lilla nyhet är ju att Facebook 3.0 nu finns att installera. Avinstallera den nuvarande och tanka hem appen igen.

Den stora nyheten är ju för alla premiumanvändare av Spotify - appen är redo för iPhone!

Comment

• Dryden
                                Medlem
                                • 2002-08-03
                                • 12245

Sådärdå. I sann "jag är bakis och fördriver dagen i soffan med iPhonen"-anda så snubblade jag över oerhört litet användbart program för alla oss som på något sätt saknar numpad på datorn. Svaret på våra böner heter NumberKey. Två steg, dels installera på iPhonen (no shit) plus ett litet program att köra in i datorn. Klart! Och det fungerar ypperligt.
                                Attached Files

Comment

Working...