Meddelande

Minska
No announcement yet.

www.absolut.nu VS vin & sprit

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ok!

Har läst denna tråd med stort intresse och känslosvall...

Har precis registrerat www.stulen.com
    Så om ett par dagar så har jag nog lagt upp www.absolut.stulen.com

MvH

David

Kommentera

• Som innehåll på absolut.stulen.com tycker jag du skall skriva om hela detta case och hur V&S går på.

Klockren adress att köra en sådan sida på !

//Anders

Kommentera

• [citat=AndersN]Som innehåll på absolut.stulen.com tycker jag du skall skriva om hela detta case och hur V&S går på.

Klockren adress att köra en sådan sida på !

//Anders [/citat]

Tycker jag också vore en bra ide, skriva en sammanfattning samt länken till denna tråd, och så en fett länksamling över alla absolut.någonting som trycker ner V&S.

Räkna med att min adress där sen! (När den väl är klar)
        Att rädda ett liv är att rädda en hel värld!
        Mvh Ronny "KoTTeN" Andersson

Kommentera

• Det verkar som om någon har startat en sida till om ungefär samma sak råkade jag se nyss.

www.absolut-idioti.com

Kommentera

• weeeeeeeeeeee

.
            Personal sökes: http://www.binero.se/omoss/ledigajobb

Kommentera

• Jag hjälper gärna till om det är någon som behöver lite information. Skulle vara kul om alla protestsidor länkade till denna tråd tycker jag...

Mera makt åt småfolket !
              Mvh
              Mattias
              Systems Manager

|| Vin&Sprit VS Mattias Nordin http://www.webforum.nu/showthread.ph...hlight=absolut )

|| http://MattiasNordin.Net/web2005/

Kommentera

• finfint! ni får gärna låna min lilla absolut stulen bild till det hela och jag hjälper gärna till med sidan.

Kommentera

• Länksamling väntar på att fyllas.

På denna sidan : www.absolut.stulen.com
                  finns nu möjlighet att lägga upp era absolutlänkar.

David

Kommentera

• Tydligen har flera råkat ut för samma som Mattias!
                    Absolut citron http://w1.871.telia.com/~u87112409/abso/absolut.htm

Och kolla vad jag fann på denna hemsidan http://www.socker.wastholm.net/artiklar/165

Aktiebolaget Vin och Sprit har registrerat orden "vin" och "sprit" som varumärken. Nu tänker de stämma eventuella andra företag som använder något av dessa ord i sina firmanamn eller i sin marknadsföring.

"Ja, vi har registrerat dem som varumärken eftersom vi har förstått att det finns företag som försöker åka snålskjuts på vårt goda namn", säger Vin och Sprits propagandadirektör O. P. Andersson och nämner som exempel "ett antal företag som importerar olika slags förädlade jordbruksprodukter från bland annat Frankrike, Kalifornien och Skottland".

"Dessutom finns det företag som på ett mycket lömskt sätt inkluderat våra varumärken inuti ord, till exempel i namnet på rengöringsprodukten Svinto och klädmärket Esprit. Sådant kan inte få fortgå ostraffat."

Man undrar vad som kommer härnäst.....

Kommentera

• måste med säga att det är helt sjukt.

förstår inte makterna i Sveriga varför det blir upplopp och
                      stora skandaler i än lilla Sveriga när det som bestämmer beter
                      sig på det här viset.

de sätter upp en jädra massa lagar, många dåliga och då tänker
                      vi skit också, men så fyller de upp med några bra lagar och jippie
                      tänker vi...

MEN nu när vi ska använda våra jippie lagar så skiter de själva
                      i lagarna och kör rakt över. hur trygg känner man sig egentligen
                      i detta landet när inget gäller!

känner för att göra något mycket elakt mot Vin&Sprit, men jag
                      skriver inte det här för jag vill ju ABSOLUT inte bli stämd...

blir kanske stämd för att ha skrivit absolut nu också!!

FYYYY FAAAAAAN!

Kommentera

• ja snart blir det väl olagligt att skriva absolut, istället får man använda sig av ab**lut eller @bs0lut. Ska man skratta eller gråta?
                        Att rädda ett liv är att rädda en hel värld!
                        Mvh Ronny "KoTTeN" Andersson

Kommentera

• jag uppfattar nästan artikeln om att "vin" och "sprit" skulle vara registrerade som varumärken som ett skämt med tanke på att de hackade på "Esprit" och "Svinto". dessutom så tvivlar jag på att de skulle få registrera "vin" och "sprit" som separate ord. "Vin & Sprit AB" är väl inga problem, men annars får de inte göra det.

vad jag finner intressant är att V&S har fått varumärken som "absolut" och "absolut citron" registrerade av PRV. speciellt om det är sant att det finns människor som heter Citron i efternamn. i sådant fall säger nämligen lagen att samtliga personer med efternamnet Citron måste ge sitt godkännande innan en sådan varumärkesregistrering går igenom.
                          vet nämligen företag som haft problem med att registrera sina företagsnamn p.g.a. att folk har hetat samma sak i efternamn.

saxat från PRV:s hemsida:

Du får normalt inte heller registrera:
                          a.) statlig och internationell beteckning eller kommunalt vapen
                          b.) geografiska namn
                          c.) någon annans tidigare sökta eller inarbetade varumärke eller firma.
                          d.) någon annans släktnamn eller någon annans mönster.

om nu detta stämmer så är jag ytterst oroad hur pengar och framgång som företagare kan hjälpa dig att sätta dig över lagen. att få fördelar är väl en sak, men en lag är en lag. dock ska jag ha detta som god ursäkt om jag blir haffad för fortkörning. "kan vin&sprit kan tamefan jag med."

Kommentera

• [citat=wazid]...säger Vin och Sprits propagandadirektör O. P. Andersson ...[/citat]

Är inte O.P Andersson ett spritmärke?

Kommentera

• Gjorde en liten halv-tråkig sajt....

Absolut-titel: kaabsolutvod

Kommentera

• schyssta saker!

kanske borde vi ta upp det hela med sverker olofssons plus eller något annat tv-program / tidning som skulle kunna förstöra vin&sprits rykte?

funderar på att lägga upp en protestlista också..

Kommentera

Working...
                                X