Det verkar bli ett rejält rabalder om det här om man får läsa kvällspressen. Min fråga: Jag har inte sett bilderna. Någon som har en länk till ett ställe där man kan se de så man kan få en uppfattning om vad som startat det hela?
De s.k. "Muhammed-kariktatyrerna"
Collapse
X
-
De s.k. "Muhammed-kariktatyrerna"
Tags: None -
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-bloggComment
-
Vi har tryckfrihet i europa och både jesus, buddha och gud har fått samma behandlingar i tidningar förut utan sånahära reaktioner, det finns t.om. en tidning om jesus som heter Jesus Krists & Co. och i första avsnittet framställdes han som homosexuell våldtäktsman. Att det ska vara så mycket gnäll om lilla fjant-muhammed...
Helsingin Sanomat har sagt att om dom muslimska länderna inte slutar inistera att regeringen ska ta aktion emot jyllands-posten så kommer dom att posta bilderna också i stöd för pressfriheten. Andra länder och tidningar som har postat bilderna i stöd för J-P:
Spain: ABC and El Periódico.
Italy: La Stampa
Switzerland: Blick, La Tribune
Germany: Die Welt (first page)
France: Le SoirComment
-
...och så välkomnar vi de muslimska länderna in i vår värld, där man faktiskt får skriva, säga och tänka vad man vill, utan att bli halshuggen.
För övrigt var den här bilden jävligt klockren: http://www.coxandforkum.com/archives/000768.htmlComment
-
Här är serien jag nämde:
Och ett bra citat om religion i allmänhet:
Ideally, respect should be earned, not granted through fear. What has religion done to earn respect? Nothing, which is why religion usually seeks to demand respect through implied thread of retribution. Much like the behaviour of a youth gang member.Comment
-
Problemet är väl inte tryckfriheten utan just att detta tolkas som ett påhopp mot deras heligaste. Man behöver ju inte jävlas med folk med flit bara för att bevisa att man har "rätten" på sin sida.Originally posted by oelbal...och så välkomnar vi de muslimska länderna in i vår värld, där man faktiskt får skriva, säga och tänka vad man vill, utan att bli halshuggen.
Comment
-
Tycker jag är rent nonsens. Men den inriktningen hadde vi aldrig fått Monty Pythons Life of Brian som drev med kristendomen. Eller serien Father Ted för den delen!
Up yours Muhammed, gillar inte dig eller din religion och tänker förolämpa islam så mycket jag vill. Förolämpar kristendomen stup i kvarten och islam förtjänar ingen särbehandling.Comment
-
Vilken för övrigt blev totalcensurerad i Norge, och därför inte fick visas, just på grund av att den var hädande.Originally posted by Kapten HaddockTycker jag är rent nonsens. Men den inriktningen hadde vi aldrig fått Monty Pythons Life of Brian som drev med kristendomen.Comment
-
Med risk för verbala represalier, min åsikt.
/red. Nu har ju tydligen Loopia lite problem med sin server dock, verkar det som.
/red2. Och där kom den upp igen.Last edited by OveRRidE; 2006-02-02, 15:29.http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta huggComment
-
Du tog i stort sett orden ur min mun OveRRide.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-bloggComment
Oderland
Collapse
Comment