Någon som vet vad som händer med 99kronor.com ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lazat
    Medlem
    • 2001-03-21
    • 313

vet ej hur mycket du vill betala men normalpris för 100MB är 125 kr / månad hos oss för ovanstående.
    Webbhotell, Domännamn, Servrar
    http://www.wk.se

Comment

• einarpehrson
      Medlem
      • 2004-09-01
      • 1

Jag beställde webbhotellstjänster av 99kronor för 1½ månad sedan. Sen dess har kontrollpanel, ftp och även den temporära webbadressen fungerat alldeles utmärkt. Dock har min domän (pehrson.nu) inte kommit igång (jag registrerade den själv vi Nunames). Enligt Nunames ligger det till så här:

[CITAT]It seems that the name servers listed for, pehrson.nu, are not configured as authoritative. Please contact your DNS provider.[/CITAT]

Så vitt jag kan utläsa av inläggen i denna tråd har tjänsten börjat fungera igen för en del, och vissa har även fått svar från supporten. (Det har inte jag, trots upprepade försök).

Är det någon som har lyckats lösa ett liknande problem med 99kronor, eller har någon något tips om hur man kan gå till väga?

Det lutar starkt åt att jag ändå kommer att byta webbhotell, men jag vill gärna få klarhet i varför det inte fungerar.

Mvh / Einar

Comment

• MhO
        Medlem
        • 2004-07-23
        • 29

[citat=einarpehrson]Jag beställde webbhotellstjänster av 99kronor för 1½ månad sedan. Sen dess har kontrollpanel, ftp och även den temporära webbadressen fungerat alldeles utmärkt. Dock har min domän (pehrson.nu) inte kommit igång (jag registrerade den själv vi Nunames). Enligt Nunames ligger det till så här:

[CITAT]It seems that the name servers listed for, pehrson.nu, are not configured as authoritative. Please contact your DNS provider.[/CITAT]

Så vitt jag kan utläsa av inläggen i denna tråd har tjänsten börjat fungera igen för en del, och vissa har även fått svar från supporten. (Det har inte jag, trots upprepade försök).

Är det någon som har lyckats lösa ett liknande problem med 99kronor, eller har någon något tips om hur man kan gå till väga?

Det lutar starkt åt att jag ändå kommer att byta webbhotell, men jag vill gärna få klarhet i varför det inte fungerar.

Mvh / Einar [/citat]

99kronor.com har skapat ditt konto så att detta fungerar korrekt men inte lagt in din domän i sin DNS, därför kommer du ej åt kontot via domänen.

Du bör kontakta 99kr och be dem lägga in DNS-inlägg för din domän.

Comment

• Klura
          Medlem
          • 2004-07-16
          • 121

MhO: Verkar vara fler med liknande problem. Kanske du hittar något om du går in och läser på Webbhotells forum
          För kontakt med supporten är nog bara å glömma om dom inte helt plötsligt återuppstår.
          Kör Scania, bli glad

Comment

• salo18
            Medlem
            • 2003-09-03
            • 82

Någon sa 4 DAGARS downtime.
            HERREGUD!
            Det är ju helt otroligt! Hur kan några av er ligga kvar hos dom efter det här?
            Jag har bytt webhotell för att dom har haft 2 timmars downtime.

Comment

• lennon
              Medlem
              • 2000-10-06
              • 81

Nu har min sida, som ligger på 99kronor, slutat fungera. Jag tror jag har tröttnat på deras dåliga service. Nån som har något tips på ett webhotell där man kan använda php och flera databaser, till en inte allt för dyr peng?

Comment

• Freestyler
                Medlem
                • 2000-02-28
                • 1051

lennon >>
                Jag har kört på Neureal i några år nu. Förvisso inte svenskt men bra pris, bra support och stabila. Är mycket nöjd.
                Assm....

Comment

• fjulll
                  Medlem
                  • 2002-11-21
                  • 32

99kr är nere och krånglar för mig med men tänker inte byta för jag behöver inte ha webbutrymme dygnet runt, bara det finns när jag behöver det(som det nästan alltid finns) så är jag nöjd.. det är billigt och det räcker för mig

Comment

• Brantis
                    Moderator
                    • 2001-12-20
                    • 1211

Jag tror jag ska registrera ett konto där, mest för att se hur det egentligen ligger till.
                    Jag återkommer med vilket domännamn jag kommer använda.

< Kunnskap är mackt > < Blogg >

Tidigast redigerad av Brantis. 2001-12-20 klockan 21:01

Comment

• Klura
                      Medlem
                      • 2004-07-16
                      • 121

Borde finnas bättre saker att lägga 300 spänn på tycker jag.
                      Kör Scania, bli glad

Comment

• bassebhu
                        Moderator
                        • 2001-11-20
                        • 4028

jag har försökt att maila deras support-mail 2 gånger med uppsägning nu, med mail delivery failed som resultat. kommer de å kräver en på pengar när perioden har gått ut så plingar jag sverker på stubben!
                        bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                        eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

• kultingen
                          Medlem
                          • 2004-09-11
                          • 1

Har haft dom ett år nu jag med och känner att jag bara måste bort från dom snabbt som f*n...
                          Om jag tappar domännamnet (www.rodastjarnan.com) så är det inte direkt någon höjdare...

Så nu undrar jag:
                          Kan jag på något sätt skaffa ett nytt webhotell och föra över domännamnet på något sätt? Kontot har inte gått ut ännu men borde göra det alldeles strax.
                          Finns det någon chans att nameghost kommer igång igen eller är det kört?

Är det någon som har en besöksadress? Jag får bara fram en box (suprise suprise)... Eller nummer till någon anställd skulle också uppskattas.

Comment

• Klura
                            Medlem
                            • 2004-07-16
                            • 121

Kultingen:
                            HÄR hittar du massor att läsa om ditt problem
                            Kör Scania, bli glad

Comment

• Storen
                              Medlem
                              • 2004-05-27
                              • 176

[citat=kultingen]Har haft dom ett år nu jag med och känner att jag bara måste bort från dom snabbt som f*n...
                              Om jag tappar domännamnet (www.rodastjarnan.com) så är det inte direkt någon höjdare...

Så nu undrar jag:
                              Kan jag på något sätt skaffa ett nytt webhotell och föra över domännamnet på något sätt? Kontot har inte gått ut ännu men borde göra det alldeles strax.
                              Finns det någon chans att nameghost kommer igång igen eller är det kört?

Är det någon som har en besöksadress? Jag får bara fram en box (suprise suprise)... Eller nummer till någon anställd skulle också uppskattas. [/citat]

Har du ingen kontrollpanel till .com-domänen? Att byta till annat webbhotell bör du kunna göra oavsett om kontot gäller eller ej.
                              Daniel Johansson
                              DJC Solutions

Comment

• Axel
                                Medlem
                                • 2000-08-09
                                • 1194

Gött. Databasen med medlemsregister på 211 personer nånting är borta idag. Dessutom lite forumsinlägg och massa gästboksinlägg. Senaste backupen var för ett par tre veckor sen tror jag. Yihaa!
                                Axel Veibäck - AxelWeb

Comment

Working...