Någon som vet vad som händer med 99kronor.com ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tengblad
    Medlem
    • 1999-12-11
    • 6590

[citat=fredriksk]ja, min beställning gick igenom så sent som för 3 veckor sedan... trist att man inte kollade webforum innan man beställde. Dock var support sidan igång på deras hemsida så allt såg ok ut.

20040926 togs "frågor" sidan ur bruk på deras hemsida och nu står det så här:

"20040926 99Kronor.com håller på att omstruktureras. Vi hoppas ha allt färdigt inom kort. "

... så man trodde ju det hände grejjor på 99kronor.... Såg ingen anledning då till att inte beställa. nu känner jag mig hyfsat blåst på 400spänn...

=( [/citat]Anmäl!
    /Mvh Tengblad - "A computer is only as smart as the person using it"
    Eyesx | MrFilm | WordPress Sverige

Comment

• snowman65
      Medlem
      • 2004-06-02
      • 5

99 kronor på svarta listan

:-( deras IP nr har satts på svarta listan så nu kan man inte skicka email längre till dom som använder spamlistor...

instämmer med tidigare inlägg - dags och fly detta företag...

det var bra så länge som det fungerade ..

ett svar jag fick "Your host 69.50.191.x was found in DNS blacklist at sbl-xbl.spamhaus.org"

naturligvis får man inget svar på email heller :-( supporten är borta med vinden...

/Snowman

Comment

• snowman65
        Medlem
        • 2004-06-02
        • 5

99kronor och POP3 hur gör man ?

försöker rädda mail som man har kvar är det någon som har satt upp en POP3 mot 99kronor och som kan ge lite info (servernamn m.m) så man kan hämta email till min lokala HD..

tacksam för info

Snowman

Comment

• Catez
          Medlem
          • 2004-12-05
          • 3

[citat=joel_sundkvist]Fick just svar:

[CITAT]Dear Joel
          --
          I apologize for the delay in response to your inquiry.

At your request I have canceled the recurring billing. You will receive
          no additional charges.

Please feel free to reopen this ticket if you need any additional assistance.

Thank you,
          Nathan
          2CO Customer Care
          [/CITAT]

SKönt att detta är ur världen... Undrar om Fredrik och de andra på 99kronor över huvudtaget bryr sig ett dugg om sitt rykte?? Tveksamt!!! [/citat]

Nu har jag råkat ut för exakt samma sak... 2checkout skickade en förvarning om betalning för några dagar sedan, jag svarade direkt att jag inte går med på betalningen, men idag kommer likförbannat ett besked från dem om att pengarna kommer att dras imorgon. Nu har jag återigen mailat både 2checkout och 99kronor om att jag INTE är intresserad av att fortsätta vara kund (försökt få tag på dem sedan augusti, självklart inget svar).

Har tömt kontot som de ska försöka dra från imorgon och kontaktat banken för säkerhets skull... Men vad 17 gör man nu?? Ska jag behöva byta kort för att få annat kortnummer...

Och vilka ska man anmäla 99kronor till? ARN, och nåt mer?

Comment

• Klura
            Medlem
            • 2004-07-16
            • 121

Du ska göra en anmälan till Polisen.
            Det är bara att ringa och göra den per telefon.
            Det är bedrägeriroteln som får anmälan sen.
            Jag anmälde dom i somras och fick tillbaka mina pengar.
            Kör Scania, bli glad

Comment

• petla81406
              Medlem
              • 2004-05-09
              • 356

[citat=joel_sundkvist]Fick just svar:

[CITAT]Dear Joel
              --
              I apologize for the delay in response to your inquiry.

At your request I have canceled the recurring billing. You will receive
              no additional charges.

Please feel free to reopen this ticket if you need any additional assistance.

Thank you,
              Nathan
              2CO Customer Care
              [/CITAT]

SKönt att detta är ur världen... Undrar om Fredrik och de andra på 99kronor över huvudtaget bryr sig ett dugg om sitt rykte?? Tveksamt!!! [/citat]

åh det där har jag också varit tvungen till att göra, Men man blir så glad när 2Co verkligen hjälper än när hotellen är jobbiga. Hurra för 2Co som bryr sig om deras kunder kunder.

Comment

• fredriksk
                Medlem
                • 2001-05-15
                • 210

drar upp tråden på tapeten igen, så att säga..

Någon som har ny info om 99kronor.com?

Deras support svarar fortfarande inte på mail.... vad händer?
                "Open Source programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life." (M. Sinz, CBM Inc.)
                "I like sex" (Fredrik)

Comment

• Klura
                  Medlem
                  • 2004-07-16
                  • 121

Det verkar som att några får svar iaf
                  Busbra Forum
                  Forum Manufrog
                  Kör Scania, bli glad

Comment

• spejsklark
                    Medlem
                    • 2003-03-16
                    • 112

Fick det där samma om recurring bill. Trots att jag flyttade alltihop tidigt i höstas, och mailade många gånger till support och bestall@99kronor. Nu mailade jag även 2CO, men har inte fått svar ännu. Jag har bytt bank så de kan inte dra pengar iaf. Ställde även frågan varför de inte tar bort ALLA betalningar gällande 99kronor. Får se om de svarar på det.
                    För övrigt så har telefonnumret på 99kronors hemsida upphört utan hänvisning.
                    Skaffa Firefox!

Comment

• plupp
                      Medlem
                      • 2005-01-31
                      • 1

Hej, vill uppmana alla som har med 99kronor.com att dra sig ur, polisanmäla samt RINGA till 2Checkout.com, de finns i USA på nummer 001-877-294-0273. Hon som svarade sa att de inte hade hört några klagomål från några av 99kronor.com´s kunder, utan menar att de har 98% nöjda kunder!

Men när hon fick veta att jag inte fått den vara jag betalt för satte hon tillbaka pengarna som dragits från mitt konto!! Gör nu sammalunda och helst polisanmälan mot 99kronor.com!!!

MVH/Plupp

Fler missnöjda:

http://www.webmasternetwork.se/f13t3245.html

http://infontology.typepad.com/infon...g_fr_spkf.html
                      Last edited by plupp; 2005-05-12, 11:44.

Comment

• Axel
                        Medlem
                        • 2000-08-09
                        • 1194

Gaah. Jag har fått recurring bill, klagat hos 2Checkout på två sätt och flyttat mina pengar från kontot. Ett telefonsamtal till USA skulle ju nästan gå lös på samma kostnad som fakturan är på, så jag hoppas att det löser sig ändå. När ska 2Checkout fatta att 99kronor inte är seriösa, och varför är de så jäkla slöa på att svara?
                        Axel Veibäck - AxelWeb

Comment

• Klura
                          Medlem
                          • 2004-07-16
                          • 121

Konstigt att de inte hört att det hade flera missnöjda kunder?
                          Jag vet massor av folk som gått via 2Checkout för att få tillbaka sina pengar. Men dom kanske är jättemånga som jobbar där(?)

Var det inte en artikel om 99 kronor i Internetworld i aprilnummret?
                          Jag har bara hört talas om den, inte läst själv.
                          Kör Scania, bli glad

Comment

• Nickemannen
                            Moderator
                            • 2000-08-20
                            • 3524

Det står också om dom på idg.se att dom är ett riktigt kasst webhotell.

Comment

• bassebhu
                              Moderator
                              • 2001-11-20
                              • 4028

[citat=Axel]Gaah. Jag har fått recurring bill, klagat hos 2Checkout på två sätt och flyttat mina pengar från kontot. Ett telefonsamtal till USA skulle ju nästan gå lös på samma kostnad som fakturan är på, så jag hoppas att det löser sig ändå. När ska 2Checkout fatta att 99kronor inte är seriösa, och varför är de så jäkla slöa på att svara? [/citat]Ring från typ skype om ni behöver ringa. 18 öre minuten.
                              bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                              eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

• Tengblad
                                Medlem
                                • 1999-12-11
                                • 6590

Någon som polisanmält och kommit någonvart?
                                Last edited by Tengblad; 2005-05-12, 11:20.
                                /Mvh Tengblad - "A computer is only as smart as the person using it"
                                Eyesx | MrFilm | WordPress Sverige

Comment

Working...