Någon som vet vad som händer med 99kronor.com ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klura
    Medlem
    • 2004-07-16
    • 121

Råkade ut för ungefär samma grej i våras.
    Två veckors gästboksinlägg försvann.
    Om jag inte minns fel så står det att dom gör dagliga backuper...
    Mitt råd står fast. Byt snarast möjligt. Det kommer aldrig bli någon ordning hos 99kronor igen.
    Kör Scania, bli glad

Comment

• DarkElf
      Medlem
      • 2004-09-16
      • 9

Citat från 99kronors webbsida som kan vara intressant i denna diskussion >=)

[CITAT]Tio gånger så billigt, dubbelt så bra! Allt detta summerar upp till något som våra konkurrenter tror är både ohållbart och ofattbart: En tjänst som kostar en tiondel så mycket som våra konkurrenter med lika många (och ofta fler) funktioner, support-personal där du inte behöver vänta dagar på svar och stabila system som ser till att din sida är uppe dygnet runt för hela världen att nå![/CITAT]

Comment

• Klura
        Medlem
        • 2004-07-16
        • 121

Låter som en vacker dröm...
        Kör Scania, bli glad

Comment

• Joaquin
          Medlem
          • 2003-11-17
          • 304

När jag tecknade avtal hos 99kronor så tog jag även ett domännamn på nameghost.com som de samarbetade med.

Frågan är nu om jag behöver byta leverantör av domännamnet också eller det kan ligga kvar på nameghost. Jag flyttade namnet till de nya servrarna till det nya hotellet, men nu verkar inte nameghost fungera längre och domänen går ut i december tror jag...
          Feel the Force !

Comment

• DarkElf
            Medlem
            • 2004-09-16
            • 9

Trist

Nu kommer man inte in på 99kronor.com's kontrollpanel heller. Jag kan inte administrera mitt konto

får detta fina felmeddelande:

"License File Expired

--------------------------------------------------------------------------------
            cpanel.net
            LTD: 1095712595 NOW: 1096377428"

jaja....hoppas de löser allt snart. jag är mycket missnöjd just nu.

Vill bara lägga till det som står på 99kronors hemsida:
            [CITAT]support-personal där du inte behöver vänta dagar på svar och stabila system som ser till att din sida är uppe dygnet runt för hela världen att nå![/CITAT]

Observera....."stabila system som ser till att din sida är uppe dygnet runt". Jag undrar hur många timmar ett dygn på 99kronor.com är, 4h kanske

Comment

• @nders
              Moderator
              Marsvin
              • 2000-06-30
              • 26914

99kr har ju ett par representanter här på forumet. Var är de nu, när deras svar behövs?

Det är klart, de lär väl ha dragit med pengarna bara.

Ni som har konton på 99kronor; om jag satt i era kalsonger hade jag dragit för länge sedan. Jag hade för flera månader sedan skaffat mig konto på något stabilt hotell med bra service och support.

Jag skulle dessutom överväga ARN om jag var ni.
              @aviddevguy

Comment

• Joaquin
                Medlem
                • 2003-11-17
                • 304

Dragit har man gjort för länge sedan. Jag vill bara få bekräftat att de inte automatiskt förlänger mitt avtal med ytterligare ett år. Har kontaktat 2checkout.com som jobbar åt 99kronor. De har i sin tur kontaktat Fredrik som då skulle kontakta mig (rörigt eller ? ) Inget har i vilket fall hänt. Har kontaktat 2checkout.com igen...
                Feel the Force !

Comment

• Gislaved.net
                  Avregistrerad
                  • 2000-06-15
                  • 1274

[citat]License File Expired[/citat]Det går att kontrollera direkt mot CPanel om licensen är okej. Du behöver IP-numret för den aktuella servern.

http://verify.cpanel.net/ annars kan du kika på http://www.resellerhosting.lt/article8.html för fler tips.

Comment

• Klura
                    Medlem
                    • 2004-07-16
                    • 121

Ge upp dom bums!
                    Kör Scania, bli glad

Comment

• Klura
                      Medlem
                      • 2004-07-16
                      • 121

Joaquin:
                      Jag har oxå lämnat dom, men väntar precis som du på den där bekräftelsen...
                      Jag har haft mailkontakt med Fredrik på hans privata adress, men som sagt... Han har glömt den där raden med bekräftelsen.
                      Kör Scania, bli glad

Comment

• Joaquin
                        Medlem
                        • 2003-11-17
                        • 304

Klura: Meddela gärna om du hör något eller om du kommer på något annat sätt att fixa det.
                        Feel the Force !

Comment

• Klura
                          Medlem
                          • 2004-07-16
                          • 121

Joaquin:
                          Har precis skickat ytterligare ett mail till Fredrik, där jag begär att få en bekräftelse på att allt är avslutat.
                          Hör av mig om jag får svar.
                          Kör Scania, bli glad

Comment

• DarkElf
                            Medlem
                            • 2004-09-16
                            • 9

Nu har det gått för långt

Ok. ingen av 99kronors DNS-servrar med ip 69.31.78.189 och 69.1.78.98 har licens på cpanel vad f*n håller de på med, nu blir jag jä***gt arg. ska man inte ens få administrera sin sida nu längre....

Jag har skaffat ett nytt konto på Gate9 för min nya domän. Men jag känner mig hyffsat blåst av 99kronor.

Måste man kolla att de inte försöker dra pengar från mig också? Jag använde FöreningsSparbankens e-kort som genererar ett unikt engångsnummer, så jag antar att de inte kan ta mer pengar från mig

Och ja, jag tänker anmäla 99kronor till ARN! De ska f*n inte komma undan med detta bluffmakeri. De lovar att de ska ha servrar som är uppe dygnet runt och att de erbjuder support där man endast behöver vänta några dagar......men de håller inte det de utlovar. Och därmed kan jag anmäla dem till ARN.

Comment

• DarkElf
                              Medlem
                              • 2004-09-16
                              • 9

JOAQUIN

[citat=Joaquin]Dragit har man gjort för länge sedan. Jag vill bara få bekräftat att de inte automatiskt förlänger mitt avtal med ytterligare ett år. Har kontaktat 2checkout.com som jobbar åt 99kronor. De har i sin tur kontaktat Fredrik som då skulle kontakta mig (rörigt eller ? ) Inget har i vilket fall hänt. Har kontaktat 2checkout.com igen... [/citat]

Vore kul och höra hur det går! Återkom med svar...

Comment

• bassebhu
                                Moderator
                                • 2001-11-20
                                • 4028

hmm, nu fick jag mail om förlängelse av avtal hos 99kr. trots att jag för länge sedan har skickat mail om uppsägning till alla deras adresser jag kunde hitta! inte fått svar från nån av dem.

what to do? trillade ner i mailboxen idag:
                                [citat] Från: [email protected]
                                Ämne: 99Kronor.com Webhotell Recurring Bill
                                Datum: den 18 november 2004 09.17.33 MET
                                Till: sebastian
                                Svara till: [email protected]

Hello SEBASTIAN,

This is to inform you that your recurring order for 99Kronor.com Webhotell will be billed on 2004-11-22.

Order Number : ...
                                Card Number : ...
                                Expiration: 2003 12 *** Expired Card Please Update. ***
                                Amount : $13.00
                                Company : 99Kronor.com Webhotell
                                URL : www.99kronor.com
                                Email : [email protected]

WARNING: This card will be expired at the time of next billing please update your card information here:
                                ...

If you would like to report a problem or concern, please click here:
                                ..

Thank You,
                                2Checkout.com Inc. & 99Kronor.com Webhotell

[/citat] =/
                                bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                                eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

Working...