EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Jymdis
Menade både HDS och Chakotay, jag kan oxå störa mig på Chakotay men väljer att ignorera det. Man behöver inte skapa en otrevlig ton, det kan moderator göra med tillsägelse eller avstängning.
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg ehm
hoppas du inte menar att moderator skapar ovänlig ton..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Jymdis
Nej @nders kan inte vara otrevlig är jag övertygad om ;)
Jag menar att det leder ingen vart att skapa en arg ton och komma med smygpåhopp oavsett vem som postar det. Det är moderator som ska ta emot klagomål och agera. Annars slutar juh wf att fungera...
------------------
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg I en diskussion runt det här - kanske det största som hänt sen kubakrisen / andra världskriget (och kanske kanske irak) så är det nog svårt att hålla känslorna utanför.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggLasp ->
Om vi pratar om terror mot civilbefolkning!
Vad var det i Hiroshima och Nagasaki???
Detta var under ett pågående krig och ett svar på Japans attack mot Pearl Harbor.
Det försvarar inte handlingen med det är en förklaring.
------------------
/Tor
www.tor.nu
EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg kort fråga:
anser ni att massakrar i krig tex My Lai eller om en amerikansk tränad och rustad paramilitärgrupp försöker sätta sig över ett folkvalt styre, är det terrorism eller är det något annat ?
------------------
Det enda man kan säga är att man kan förstå varför människor väljer att göra så
Jaha, så du kan förstå det?
Själv har jag väldiga problem att överhuvudtaget förstå att det som hänt verkligen är verklighet, att förstå hur någon kan planera och utföra ett dåd likt det här ligger utanför min förståelseförmåga.
------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch
[Redigerat av sgtpepper den 12 sep 2001]
EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Självklart, de hatar USA, de vill skada usa där det känns mest, enda sättet de kan skada usa på också. De skiter i människoliv, Religionen går före. De drivs av hat, hat är starkt
Som min farmor sa, som fler borde lyssna på
Det är lätt, väldigt lätt att hata, men det är svårt att älska, det är svårare att älska någon man hatar
------------------
qiiMedlem sedan mars 2001137 inläggJag håller med Erka. Helt och hållet!
------------------
www.overand.net | www.qii.f2s.com
CChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg Web-Tor skriver på sitt högtstående sätt...
Chakotay ->
Ditt försök att skämta om det hela får mig att kräkas. Jag trodde inte att NÅGÅN kunde sjunka så lågt...
Det som avses var inte ett skämt - jag anser att meningen i det gamla talesättet är mycket sann och tänkvärd.
Ett antal presidenter och andra har sannolikt dragigt enormt och onödigt elände över sina underlydande, genom att bete sig aggressivt.
Förmodligen är jag mindre bildad än herrrarna i den här tråden, ty jag känner icke till något talesätt "Dum fan får huvet avhugget så han håller sin stora käft".
Därför upplever jag det som ett grovt, förtäckt hot, och som ett uttryck för det otrevliga beteende som vissa användare av webForum nästintill konsekvent har. :(
EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg ingen som har svarat på frågan
:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#AA542B">anser ni att massakrar i krig tex My Lai eller om en amerikansk tränad och rustad paramilitärgrupp försöker sätta sig över ett folkvalt styre, är det terrorism eller är det något annat ?
------------------
qiiMedlem sedan mars 2001137 inläggExakt. Massakern i My Lai i Vietnam. Generalen beordrade amerikanska soldater att gå in i en helt oskyldig by, mörda och våldta, kvinnor och barn. En hel by blev utplånad.
------------------
www.overand.net | www.qii.f2s.com
EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Hmm det kanske folk drar som krig, men i krig kan man även bete sig som terrorister. Men sydamerika är mer intresannt, någon som vill?
------------------
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggBra att frågan kom på rätt spår igen
Jag ville inte delta eftersom det blev fel nivå på dialogen. Sakfrågan!!!
Alla aktioner som drabbar människor som inte har varit aktiv motpart är väl att betrakta som Civila?
Det gör att vi måste fördöma aktioner varifrån dom än kommer och kallas.
Israel är väl ett land vars politiska aktioner har gått för långt?
Men hur stoppar vi sånt?
Vare sig det kallas "Försvar" Krig eller terrorism.
PS Enligt regelboken kan krig inte uppstå så allt som drabbar tredje man är väl då terrorism??
------------------
GvdsSfdtTddv.
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Bara för att man vill försvara demokratin behöver det inte betyda att man står för något som hänt för länge sen som Vietnam & Hiroshima. Om vi nu ska hålla nivån där kan vi ju titta på våran egna historia... finns mycket avskyvärt som Sverige stått för, men det betyder inte att vi tycker om det våra förfäder pysslat med, eller hur?
Skilj på begreppen nu!
Att USA med stöd från FN m.m. skulle vedergälla attentaten behöver inte alls betyda en bombattack mot civila, sluta måla fan på väggen. En vedergällning kan ta många uttryck.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Pewe
Du svarade inte på frågan, om du kallar det terrorism, det jag frågade. Kan ta colombia idag, kan ta chile för att ta två händelser som ligger hyffsat aktuellt. Det är själva situationen jag pratar om
------------------
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg erka:
Beror på syftet och hur HELA historien ser ut.
Men att dra till med Vietnam & Hiroshima som to.m USA själva anser vara två stora feta och oförlåtliga misstag blir väldigt missriktat i debatten.
------------------
[Redigerat av PeW den 12 sep 2001]
EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg <font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#AA542B">
eller om en amerikansk tränad och rustad paramilitärgrupp försöker sätta sig över ett folkvalt styre, är det terrorism eller är det något annat ? Eller med pengar och vapen försöker orsaka inbördeskrig i ett land
Är detta terrorism ?
------------------
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Hursomhelst berättigar inte USA´s gamla synder en sån här attack mot HELA DET FRIA SAMHÄLLET! Det kunde lika gärna skett i Sverige, vad det anbelangar hotet mot demokratin.
------------------
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
Eller med pengar och vapen försöker orsaka inbördeskrig i ett land
Vad kommer det påståendet ifrån?
Det andra du tog upp kan jag se som en VINKLING ur ett sammanhang, med detta liknar mer påhittad propaganda...!
------------------