Phorpher skrev:
Vad tycker du de som var emot förslaget ska göra? Låta bli att göra avdrag?
Om man är principiellt emot något så borde man väl för tusan alltid vara det. Inte bara när det passar.
105 svar · 5 308 visningar · startad av Webber2003 · sida 6 av 6
Stod en artikel i dag om att regeringen skulle fatta beslut om hushållsnära tjänster <http://www.dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007\05\30\9988> Någon som vet vad beslutet blev?
Läs frågan i sin helhet →Phorpher skrev:
Vad tycker du de som var emot förslaget ska göra? Låta bli att göra avdrag?
Om man är principiellt emot något så borde man väl för tusan alltid vara det. Inte bara när det passar.
legis skrev:
Det är ju en fantastiskt fin demokrati vi lever i, i sådant fall. Om man bara får utnyttja subventioneringar under förutsättning att man var för subventioneringen från första början - annars får man skit.
Jag tycker alliansen borde vara fantastiskt nöjda med att GP faktiskt utnyttjar subventionerna. Han kanske har insett att det var en bra idé trots allt? Har ni aldrig ändrat åsikt?
Phorpher skrev:
Det är ju en fantastiskt fin demokrati vi lever i, i sådant fall. Om man bara får utnyttja subventioneringar under förutsättning att man var för subventioneringen från första början - annars får man skit.
Jag tycker alliansen borde vara fantastiskt nöjda med att GP faktiskt utnyttjar subventionerna. Han kanske har insett att det var en bra idé trots allt? Har ni aldrig ändrat åsikt?
Denna rappakaljan kan du inte ens tro på själv.
legis skrev:
Denna rappakaljan kan du inte ens tro på själv.
Till skillnad från dig försöker jag i vilket fall argumentera för min sak...
Vem vet - GP kanske var för subventioner? Han representerade ett helt parti och det är ingenting som säger att de inte hade olika uppfattningar i frågan.
såg var vet jag inte, men att IT-Tjänster kan komma att subventioneras.. så nu kan en PC-tekniker tjäna lite extrapengar sidaom precis som städerskorna ..
Phorpher skrev:
Till skillnad från dig försöker jag i vilket fall argumentera för min sak...
Jag ser ingenting att argumentera för.
Jag tycker det är självklart att om man argumenterar under flera månader för någonting som man dessutom försöker göra till en kärnfråga (pigdebatt och jämlikhet) och ett år senare utnyttjar exakt det man tagit så stark ställning mot, då handlar det inte om att man "ändrat sig". Det är som om påven helt plötsligt skulle säga att han är muslim. Det är bara ytterligare ett exempel på att Persson inte lever som han lär(de). Han är gniden och maktgalen och säger man "Han kanske har insett att det var en bra idé trots allt", ja då kan jag inte säga annat än rappakalja. Det borde vara uppenbart skitsnack för alla som varit med under hans tid som partiledare och statsminister.