RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggJag satt och funderade på precis det på lunchen. Vore det inte en ultimat lösning? Låt de som anser sig vara anarkister och vill leva utanför svenska lagar en egen ö där de kan få leva efter vilka regler som helst. Låt samtidigt oss som respekterar och accepterar den demokratiska ordning vi har i Sverige leva för oss själva.
Jag är övertygad om att vi kan skaka loss en ö någonstans och ge den till den anarkistiska rörelsen.
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg De kan få Skåne. Hade ju inte varit en förlust för Sverige direkt :OO
Ingen ö, men likväl en förort till danmark som är en halvö. Då kan man nästan säga att det är en fjärdedelsö :i
När vi ändå håller på kan väl alla som känner att de vill våldta andra få umgås med likassinnade på en egen planet och de som känner att de vill färga håret låser vi in i en speciell hårsalong. Monarkisterna måste defintivt skiljas från republikanerna! Ja, vilken briljant idé :OO :L (n) ;)
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Hehe, ja, det är en bra bild med ett skönt syfte :e
Här har vi en anhängarklubb.
CCassadyMedlem sedan aug. 20051 601 inlägg kan inte alla som inte delar min åsikt bo på en flotte livet ut?
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inläggEn ö för kärlek och krossat glas. :)
SydMedlem sedan feb. 2004489 inläggOh! Och när vi inte får tag på en ö, då kanske vi kan klämma in alla på lite mindre orter. Orter som har elektrifierat galler runt sig. Och kanske en förbränningsugn.
Nej, det är självklart en överdrift och försök till att vara rolig.
Men det retar mig verkligen att det enda legitima sättet att driva ett land verkar vara att ha demokrati. Det blir inpiskat i alla sen små att demokrati är det enda systemet där man får uttrycka sina åsikter, och gud förbjude om någon försöker säga att man faktiskt får uttrycka sig om precis vad man vill inom en anarki.
Nog för att det kan vara svårt att veta huruvida man får göra det, i och med avsaknaden av anarkier. Så en ö kanske hade varit den bästa lösningen, ett perfekt samhällsexperiment. Kommer det att fungera eller har det dragit dit för många idioter. Det är ju så att det antagligen fungerat utmärkt om det inte varit för rötäggen som istället för friheten i att inte ha ett överhuvud ser ett bra tillfälle att förstöra och plundra.
Ett test för att gallra ut de som verkligen går in för anarkin hade nog varit nödvändigt. Hoppas jag klarar testet när väl ön är fixad.
CCassadyMedlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Rikard skrev:
Jag satt och funderade på precis det på lunchen. Vore det inte en ultimat lösning? Låt de som anser sig vara anarkister och vill leva utanför svenska lagar en egen ö där de kan få leva efter vilka regler som helst. Låt samtidigt oss som respekterar och accepterar den demokratiska ordning vi har i Sverige leva för oss själva.
Jag är övertygad om att vi kan skaka loss en ö någonstans och ge den till den anarkistiska rörelsen.
Fast varför nöja sig där? Kan inte alla som till 100% stödjer rådande system förpassa övriga till någon avlägsen ö? Alla med avvikande åsikt bör genast skeppas iväg. Röstar du inte socialdemokrat (det gör majoriteten), tjänar mer eller mindre än X tusen kronor i månaden och totalvägrar Volvo har du inte här att göra. Då kan vi nog köpa loss någon gammal Robinsonö (med intakt rådplats) där folk kan sitta och argumentera över allt som måste ändras.
Syd skrev:
Oh! Och när vi inte får tag på en ö, då kanske vi kan klämma in alla på lite mindre orter. Orter som har elektrifierat galler runt sig. Och kanske en förbränningsugn.
Nej, det är självklart en överdrift och försök till att vara rolig.
Men det retar mig verkligen att det enda legitima sättet att driva ett land verkar vara att ha demokrati. Det blir inpiskat i alla sen små att demokrati är det enda systemet där man får uttrycka sina åsikter, och gud förbjude om någon försöker säga att man faktiskt får uttrycka sig om precis vad man vill inom en anarki.
Nog för att det kan vara svårt att veta huruvida man får göra det, i och med avsaknaden av anarkier. Så en ö kanske hade varit den bästa lösningen, ett perfekt samhällsexperiment. Kommer det att fungera eller har det dragit dit för många idioter. Det är ju så att det antagligen fungerat utmärkt om det inte varit för rötäggen som istället för friheten i att inte ha ett överhuvud ser ett bra tillfälle att förstöra och plundra.
Ett test för att gallra ut de som verkligen går in för anarkin hade nog varit nödvändigt. Hoppas jag klarar testet när väl ön är fixad.
Detta tycker jag bara bekräftar att anarki inte kan funka i världen. Det kommer alltid att finnas rötägg, det kommer alltid att finnas folk som missbrukar systemet(i vilken form det nu må ha) eller som på annat vis motsätter sig det. Det finns ingen chans att detta system kan funka bland världens multituder av olika människor då det har problem att ens komma igång rent teoretiskt i en kontrollerad miljö och kräver så strikta kvalifikationer. Sverige skulle kollapsa på några dar under detta system om det tog över.
SydMedlem sedan feb. 2004489 inlägg
Kapten Haddock skrev:
Detta tycker jag bara bekräftar att anarki inte kan funka i världen. Det kommer alltid att finnas rötägg, det kommer alltid att finnas folk som missbrukar systemet(i vilken form det nu må ha) eller som på annat vis motsätter sig det. Det finns ingen chans att detta system kan funka bland världens multituder av olika människor då det har problem att ens komma igång rent teoretiskt i en kontrollerad miljö och kräver så strikta kvalifikationer. Sverige skulle kollapsa på några dar under detta system om det tog över.
Ja, sorgligt nog så är det så. Men hade ett experiment blivit aktuellt då man rigoröst testat personerna för att se huruvida de har intentionen att vara idioter, eller om de verkligen bara vill leva i anarki. Ja, då hade jag definitivt velat deltaga.
I förhoppning om att Rickard inte vela undanröja oliktänkande, och istället bara ville se om det fungerar med anarki: så röstar jag för ön.
CCassadyMedlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Kapten Haddock skrev:
Oj... diskuterar vi seriöst? jag trodde bara att vi satt och ironiserade över Rikards tama försök att maskera sina undertryckta aggressioner med komik :birp :r
My bad! Hoppar ur tråden med en gång! :e
cokMedlem sedan dec. 2005664 inlägg
nitro2k01 skrev:
http://gravbortskane.istheshit.net/
Så underbart det hade varit :bire
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg
cok skrev:
Så underbart det hade varit :bire
Håller med. Jag hade faktiskt på allvar övervägt att flytta hem igen om det skulle bli verklighet :)
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Jaja, om man ser det som ett försök är det en helt annan sak. Jag trodde Rikard var inne på att ha bort alla som inte tyckte som han :r. Ber om ursäkt för ev. missuppfattning och därigenom också ett oseriöst svar då jag uppfattade hela tråden som oseriös.
Tror tyvärr inte att ett sådant försök skulle fungera, förutsatt att inte femman hade gjort det i upplägg av en dokusåpa :e. Näe, seriöst så är idén inte helt dum, men jag tror inte på den. Fast det vore grymt intressant att veta om anarki fungerar eller inte...
SydMedlem sedan feb. 2004489 inläggJag tror nog att det hela var rätt oseriöst. Men ibland kan man inte hålla sig ifrån att vara en tråkigt typ som tar seriöst på oseriösa saker.
CcascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg
Syd skrev:
inom en anarki.
En vadå? Det finns ingen sån samhällsmodell.
kobranturre skrev:
Australien, någon? :birp
Ja, hela öns befolkning (bortsett från de där urin-vånarna ;) ) härstammar ju från kriminella européer så varför inte skicka dit en bunt till? :e
Rikard skrev:
Jag satt och funderade på precis det på lunchen. Vore det inte en ultimat lösning? Låt de som anser sig vara anarkister och vill leva utanför svenska lagar en egen ö där de kan få leva efter vilka regler som helst. Låt samtidigt oss som respekterar och accepterar den demokratiska ordning vi har i Sverige leva för oss själva.
en bra ide, varflör inte en liten ö som ligger granne med kuba??