Ang Anna Sjödin.
Hon må ha nyttjat en grundlag, ytrrandefriheten. Men hon bröt ju mot en annan lag uppenbarligen genom att nyttja den. Då är min fråga, står yttrandefriheten över övriga lagar i samhället?
de är de som har fel, de får lära sig att acceptera våra regler
Varför ska dom acceptera Svenska regler och lagar, när Sverige skiter högaktiningsfullt i deras regler och lagar? Genom att ingen är tillmötesgående komemr detta förbli dialog som det aldrig sätts punkt för.
t.ex i flera islamländer pågår förtryck av kvinnor, folk som stenas till döds osv. betyder det att Sverige måste acceptera deras lagar och regler och låta bli att föra dialog med det landet och be Amnesty backa undan? Och helt enkelt låta bli att publicera något som har med könsstympning, övervåld tortyr osv att göra? Jag menar, om dom ska acceptera svenska lagar, borde vi väl acceptera deras lagar?
Jag står inte på någons sida, tycker båda parter agerar fel (inte Rikard och sgtpepper)
Tycker bla det är moraliskt fel även om man har stöd av Svensk yttrandefrihet/tryckfrihet att medvetet provocera en grupp människor, som beviserligen sedan tidigare tar illa upp. jag tycker det är fel att tänka "ja men fan, jag har stöd av en svensk grundlag" tycker man istället bör tänka "Det finns faktsikt en väldigt stor folkgrupp som känner sig kränkta av denna typ utav västerlänsk humor, är det verkligen moraliskt rätt att publicera den?"
Samtidigt som jag tycker att det är fel av dessa militanta-islamister att utrycka sitt missnöje genom att bränna flaggor, hota tjänstemän till döden genom ett barbariskt sätt. Jag tycker även det är det är tråkigt, med det säger jag inte att det är fel: att man inte kan skilja på allvar och parodi, men folk är annorlunda, folk lever i olika kulturer och man måste försöka acceptera folk för de dom faktiskt är.
Alla, gäller både svenskar och islamister, borde lära sig att leva med acceptans. Man bör inte ta skydd av varken religion eller yttrandefrihet/tryckfrihet. Bara för att en sak är Juridiskt rätt eller att Muhammed har sagt det, betyder det inte att det är moraliskt rätt. Folk tänker genom lagbok eller eller koranen, folk tänker inte genom känslor och acceptans och att värna om den som sitter bredvid en på bussen.
Jag ska visa mitt missnöje genom att sätta upp en rondell-hund på Muhammed och Jesus hand i hand.