Det klantigaste du gjort?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m_soderlund
    Medlem
    • 2002-09-18
    • 4733

Det klantigaste du gjort?

I denna tråd tänkte jag att vi kunde skriva om hur klantiga vi har varit genom åren, och då skriva ner händelserna. Jag börjar med en ganska klantig grej:

När jag fyllde år i oktober - 02 fick jag en mobil, Siemens C45 för att vara exakt. Hade aldrig innan haft en mobil, men nu hade jag alltså en. Mobilen fungerade bra och allt, till dess att jag en dag köpte godis som hade massa salt- och sockerkorn på sig, och lade godispåsen i samma ficka som min mobil. Sen började helvetet.

När jag kommer hem upptäcker jag att min ficka är fylld med massa salt- och sockerkorn, och att mobilen tillika har fått sig en släng av dessa korn. [u]Mellan själva displayen och plasten runt diskplayen är det ett avstånd på cirka en millimeter - ett avstånd som räcker mycket väl för en massa korn, som hade letat sig in mellan displayen och plasten runt displayen. *grrr*

Jag ville naturligtvis få bort dessa korn, och började helt IQ-befriat att banka med mobilen mot skrivbordet - ett antal gånger till dess att jag var någorlunda nöjd med att ha fått bort större delen av alla korn.
    Senare den dagen skulle jag spela lite på mobilen, och upptäckte till min förfäran att den inbyggda vibratorn inte fungerade. Skit, tänkte jag och tänkte vidare.

- jag kunde ju plocka isär mobilen och se ifall om jag kunde fick vibratorn. Tänkt och gjort - jag plockade isär mobilen - vilket jag inte skulle ha gjort. Bland det första som sker är att hörluren lossnar och ramlar ur mobilen, varpå jag idag har en ganska kass mobil som:

- jag inte kan höra i vad personer som ringer till mig säger
    - jag inte vet om personer ringer eller smsar till eftersom vibratorn heller inte fungerar..

Allt beroende på att jag bankade sönder mobilen mot mitt skrivbord..

Klantigt? Ja! Nu är det er tur att berätta så kanske jag kommer med fler grejor sen..
  • obelix
    Medlem
    • 2002-09-14
    • 3722

En av de mer klantigaste och mest genanta jag gjort var när jag jobbade på rättspsyk.

Där har man överfallslarm, och trycker man på larmet så får man hjälp innom 20-30 sekunder...

Jag fick tag på en med för litet armband, ah jag fäster det i bältet
    Jag hade den så ett tag, man gick omkring på avdelningen och hade sig, sedan satte jag mig, då gick larmet på våran avdelning...
    Det blev lite kalabalik, det kom folk från alla avdelningar, men ingen hittade något bråk eller stök...
    Jaja, falsklarm kan hända ibland.

Efter en halvtimme så gick det igen, samma visa. Efter ett par gånger så gick alla och kollade om deras larm fungerade som dom skulle, och det gjorde dom.
    Men det gick upp ett ljus för mina kära kollegor när jag skulle ta fram larmet och testa det, dom påpekade muntert och mindre diskret att det fanns en orsak till att det var ett armband på larmet
    Sedan visste alla i vem jag var
    Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

Comment

• mrblonde
      Medlem
      • 2001-08-14
      • 1386

Ha ha ha, klant!
      Min sämsta sida Min intressanta sida

"Få av oss kan med lätthet ge upp vår tro på att samhället på något sätt är förnuftigt inrättat. Tanken på att staten har blivit vansinnig och bestraffar så många oskyldiga människor är outhärdlig. Och därför måste bevisen förnekas."
      Arthur Miller

Comment

• m_soderlund
        Medlem
        • 2002-09-18
        • 4733

Det är bra obelix.. Fler klantar sökes!

Comment

• Dryden
          Medlem
          • 2002-08-03
          • 12245

Kanske inte så farligt men jag kom just på det. Jag gick i åk 6 och gick och snackade med en polare i skolkorridoren. Vi snackade om vad man skulle göra om man lyckades snurra hem tre miljoner spänn i Bingolotto och småpervers (!) som man var så sa jag något väldigt snuskigt (för att vara 11-12 år). Vad var det då som var så farligt? Jo, dörren till klassrummet var på vid gavel och där inne stod klassföreståndaren och rättade prov och jag kan sätta gårddagens kallingar på att han hörde varenda ord.
          resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Viking
            Medlem
            • 2000-05-30
            • 977

Har slagit en golfboll i skallen på mig själv... Det är starkt
            : - )

Comment

• m_soderlund
              Medlem
              • 2002-09-18
              • 4733

[citat=Viking]Har slagit en golfboll i skallen på mig själv... Det är starkt [/citat]Vadå - stod du framför ett träd, och sen *whoom, iväg med bollen* - *boink, studs mot trädet* - *boink, *doh* - aj i huvudet* eller?

Comment

• mrblonde
                Medlem
                • 2001-08-14
                • 1386

jag har iofs skjutit mig självi huvet med ett luftgevär, fast det var ju med studs på träd först så det var mer en olycka än klantighet...
                Min sämsta sida Min intressanta sida

"Få av oss kan med lätthet ge upp vår tro på att samhället på något sätt är förnuftigt inrättat. Tanken på att staten har blivit vansinnig och bestraffar så många oskyldiga människor är outhärdlig. Och därför måste bevisen förnekas."
                Arthur Miller

Comment

• Kim
                  Medlem
                  • 2000-01-12
                  • 3571

[citat=Viking]Har slagit en golfboll i skallen på mig själv... Det är starkt [/citat] Jag hoppas att du pliktade två slag också för att ha ändrat boll i rörelse.

Comment

• bassebhu
                    Moderator
                    • 2001-11-20
                    • 4028

Jag har tänt eld på en hel åker och var nån millimeter ifrån att bränna ner en stor lada. det gick åt två spadar i plast, två par stövlar och ett par brallor i släckningen (och det var bara mina kläder).

lyckades dock släcka allt innan brandkåren kom, men det kostade en tusenlapp ändå för eftersläckning och utryckning =/ sen fick man sitta å vakta i 10 timmar för eventuellt glödande som kan fyra upp.

---

på tal om golf... min bror stod och sköt golfbollar från tomten över massa träd. i slutet av dagen kom en snubbe med en hel hink bollar som han hittat på arbetsplatsen. han drog även med sig min bror för att visa 3 bucklor i huven på hans ögonsten (bil av märket bjuck, hur det nu stavas). då fick bror veta vad det roliga klonkljudet kom ifrån det var dessutom ett stort plåttak på byggarbetsplatsen där. jag är dock skeptisk till att alla bucklor kom från brors bollar. det måste vara max oflyt i så fall.
                    bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                    eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

• Kim
                      Medlem
                      • 2000-01-12
                      • 3571

[citat=bassebhu]på tal om golf... min bror stod och sköt golfbollar från tomten över massa träd. i slutet av dagen kom en snubbe med en hel hink bollar som han hittat på arbetsplatsen. han drog även med sig min bror för att visa 3 bucklor i huven på hans ögonsten (bil av märket bjuck, hur det nu stavas). då fick bror veta vad det roliga klonkljudet kom ifrån det var dessutom ett stort plåttak på byggarbetsplatsen där. jag är dock skeptisk till att alla bucklor kom från brors bollar. det måste vara max oflyt i så fall. [/citat] Buick - inte Bjuck!

Oflyt? Eller så är han sjuklig på att träffa rätt när han slår bollar.

Comment

• bassebhu
                        Moderator
                        • 2001-11-20
                        • 4028

ok. som sagt så var jag osäker på stavningen
                        bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                        eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

• mikul
                          Medlem
                          • 2001-08-18
                          • 810

Har lite svårt att välja ut nån av alla tusentals klantiga saker man gjort...

Men min polare tar fan priset, förra gången vi festade ramlade han ner för samma trappa 6 gånger på en kväll och sprang in i 2 stolpar och en paperskorg, ändå va han inte så jättefull då...

Det där med att slå in golfbollar i skogen känner jag igen
                          Blev jagad av en galen granne som fått en golfboll i grillen
                          Och en annan hade några krossade takpannor
                          "jag skulle vilja påstå att han inte svimmade av egen kraft!"
                          "livet är fan ingenting för amatörer asså!"

Vad är det för fel på att vara lat? tänk om det blev krig och ingen kom dit.

Comment

• Palle
                            Moderator
                            • 2000-04-06
                            • 2716

Jag och några polare körde cross ute på en åker där det stog sådan där stor vattenspridare (?).
                            Av någon konstig anledning körde vi på den och den rackarna hängde sig i fullt läge, rakt ut på vägen..

Hmm.. döm om min förvåning dagen efter när en stor bil av vägen var bortspolad.. Så det kan gå..
                            mvh
                            Palle Zingmark

webb · jobb · twitter · google+ · favoriter

Comment

• sneeze
                              Medlem
                              • 2002-12-14
                              • 802

Hmm..
                              Ett exempel (utav hundratals) på klantighet var när jag skulle
                              stiga ur bilen en vinter.
                              I mina händer hade jag mobiltelefonen och en öppnad påse
                              jordnötsringar. Jag satte ut det ena benet (mitt på en isfläck)
                              och hävde mig ut med det andra.
                              Resultatet blev 'springa-fort-som-fan-utan-att-komma-nånstans'
                              tricket och en trippel-volt följt av en bröst-landning och ett kraftigt
                              flämtande.....
                              Inte en enda jordnöts-ring föll ur påsen och mobiltelefonen satt
                              fortfarande som klistrad i min hand...

De' ni
                              QwertyOwnsOurArsesForcingUsToBuyErgonomicKeyboards

www.spirituellt.com

wwW.AcidhousE.Se

wF GRID group

Comment

Working...