Det klantigaste du gjort?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mika3l
    Medlem
    • 2001-11-18
    • 3776

[citat=bluxbluxo]Detta har inte jag gjort men det är ganska roligt och brätta.

Det var så här att morsan väntade på hennes kompis skulle ringa upp. Och efter ca 1 min så ringer det i telefonen och hon kollade inte vem som ringde utan trodde till 100% att det var hennes kompis så hon svarade "Kungens badrum, Det är tvålen som pratar". Men då var det inte hennes kompis, utan det var Försäkringskassan. [/citat]

Det där känner jag igen!
    Har själv svarat med bl.a "va fan vill du" och lite andra mindre väl valda ord.
    Har råkat sätta mig i fel bil en gång också!
    Det stora datatestet:
    För att börja testet tryck alt+F4.
    -------------------------------
    Bandet | Sidoprojektet | Portfolion | Bloggen

Comment

• tillmar
      Medlem
      • 2002-09-08
      • 736

[citat=Rufus]Jag stod för nära bussen en gång när den körde förbi mig på busshållplatsen och fick en käftsmäll av backspegeln. [/citat]

Jovars den har hänt några gåner. Blir alltid lika förvånad när man vänder sig om och får spegeln rakt i ansiktet. Tur att dom nya bussarnas speglar sitter högt upp. Dom är nämligen inte böjbara

Comment

• :stefan:
        Moderator
        • 2000-04-28
        • 8032

[citat=bluxbluxo]Detta har inte jag gjort men det är ganska roligt och brätta.

Det var så här att morsan väntade på hennes kompis skulle ringa upp. Och efter ca 1 min så ringer det i telefonen och hon kollade inte vem som ringde utan trodde till 100% att det var hennes kompis så hon svarade "Kungens badrum, Det är tvålen som pratar". Men då var det inte hennes kompis, utan det var Försäkringskassan. [/citat]När man ringer till en polare och han ser att det är nån han känner brukar han svara med "Yankee Stadium, how may I help you?" på bästa telefonistamerikanska. Vi svarar såklart så när han ringer oss också.

Så en dag i somras ringer hans telefon, det är ett okänt nummer, men han känner igen det och misstänker att det är nån som ringer hemifrån Göteborg och svarar som vanligt glatt: "Yankee Stadium, how may I help you?" och möts av en förvirrad tystnad.

Vad han hade glömt bort var att han hade satt upp sig på en lista för att vara kontaktperson för utbytesstudenter som kommer till Högskolan i Jönköping, möta vid flyget osv och nu var det en utbytesstudent från USA som stod på Landvetter och undrade hur i helvete han hade lyckats bli kopplad till New York...
        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• OveRRidE
          Medlem
          • 2001-02-05
          • 8509

[citat=:stefan:][...] möts av en förvirrad tystnad.[/citat]Hur låter en förvirrad tystnad?
          http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

Comment

• Lofberg
            Medlem
            • 2002-11-23
            • 1277

Stefan, den va klockren

Override, 'amen du vet. Så där förvirrat tyst...
            Korvsk krokfjälst

Comment

• medialabs
              Medlem
              • 2002-03-10
              • 2704

Det har gått snart 2 år sedan sist! Tror jag har magont nu efter att ha läst alla inlägg

Comment

Working...