Det klantigaste du gjort?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • solbulle
    Medlem
    • 2001-03-12
    • 4998

Kiwifagel: Nu får du väl i alla fall ställa undan flaskan!
    /solbulle
    Hemmabio | Spelautomater | The Who

Comment

• trexter
      Medlem
      • 2002-03-01
      • 1424

Jag fastnade i 12:ans bussdörr i dag och känner därmed att det är dags att återuppliva den här tråden.

Bussen jag gick på var helt packad och jag fick stå alldeles invid dörren, framme vid busschauffören. Klantig/korkad/trött/allmänt borta som man var höll jag i en stolpe som bussdörren senare skulle åka emot.

Jag titta ut genom bussdörren, såg en kompis som var på väg att gå på, och skulle precis hälsa när jag i stället skrek
      "Aaaah!! Du får nog stänga dörren, mina fingrar sitter fast!"

Om .NET bara är en fluga är den väldigt stor.

Comment

• colione
        Forumtekniker
        • 2001-06-13
        • 3386

Återigen bumpar vi upp den här tråden med ett inlägg...

En lumparhistoria.

En kille vid namn Rosén i min gamla GSU-pluton klantade sig relativt ofta (och gör det fortfarande, vi ligger ännu i samma pluton.)

Nåja:
        Prolog

Efter 2 veckor på kasern för att lära känna varandra och bli lite varama i kläderna beger vi oss ut på våran första fältvecka, en tiodagars på Väddö skjutfält, efter en 2 timmar lång bussresa landar vi på plats, får minimalt med tid att packa ut bussen samt ställa upp.
        Sagt och gjort, vi marscherar iväg, lite smårädda, vi vet inte var eller hur långt vi ska gå och våran fänrik drar upp i ett helsikes tempo.
        Nåja när vi väl var framme börjar vi fippla upp tälten och bygga basen, det är väl klart runt 22, alla är stentrötta och vi går och lägger oss. Nästa dag kommer och alla är (nåja) pigga och glada.
        Alla som har gjort värlikten vet ju att fältnätterna inte är optimala och dagarna inte är speciellt slappa.

Händelse
        Efter 7 gångna dagar är man inte allt för pigg i skallen och vi har fått lära oss att vi ska banka våra magasin mot något för att få patronera mot kanten.
        Vi sätter oss ner under camo-nätet och börjar fylla på med lösplugg, vi har ju även fått lära oss att man inte behöver ha huvudbonad under nätet så hjälmen åker av relativt snabbt. Rosén har nu fyllt sitt magasin med ett antal kulor och det börjar trassla så han inte får i fler, han gör då som han brukar, han höjer handen och ska slå magasinet mot hjälmen.
        Sagt och gjort, mitt under den nedåtgående rörelsen kommer han på att han inte har någon hjälm på sig, men hinner inte stoppa rörelsen, däremot så vet hans ansikte om vad som kommer hända, så hans blick precis innan han, med full kraft, tjongar magasinet i skallen var ganska rolig, för att inte tala om hans ursäkt dagen efter för att slippa skjuta var.
        Min alldeles egna directory listing.

Comment

• Rufus
          Medlem
          • 2004-03-18
          • 312

Jag stod för nära bussen en gång när den körde förbi mig på busshållplatsen och fick en käftsmäll av backspegeln.

Comment

• Fia
            Medlem
            • 2004-04-17
            • 2083

I början av sommaren satt jag och käkade lunch med några kursare på ett utomhuscafé i Uppsala. Tyvärr var det en hel del getingar i luften och jag som har getingfobi satt och var nervös mest hela tiden. Så kommer det en geting till vårt bord och jag flyger upp från min stol. För säkerhets skull ställer jag mig typ 5 meter bort så jag ska vara utom räckhåll för den lömska getingen. Tror ni inte att getingen svänger av och styr kosan RAKT mot mig! Min första instinkt är bara SPRING! Så jag vänder mig om och tar sats rakt mot... en stolpe!! Dvs, jag tjongar in både ena knät och pannan i metallstolpen (som stod alldeles bakom ryggen på mig) med full kraft. Hela caféet blir knäpptyst och allas blickar vänds mot mig. Själv vill jag bara skratta, men har så ont att jag bara vill gråta. Fick en fet bula i pannan och haltade ett par dagar efteråt. Men mest av allt skämdes jag för att jag sprungit rakt in i en parkeringsskyltsstolpe inför en massa åskådare. Min garvande kursare sa att det såg ut precis som på film.

Comment

• LeonL
              Medlem
              • 2002-12-13
              • 3175

Fia:

Comment

• Rinaldo
                Medlem
                • 2001-03-30
                • 2092

Har själv aldrig gjort något klantigt men min bror har däremot:

- Stuckit en morakniv i benet (ca 5cm in)
                - Huggit av en 0,5 cm av ett finger med en yxa.
                - Stuckit upp huvudet i en takfläkt (akta loftsängar)
                - Blivit nerkörd i vattnet med bilen
                - Blivit biten av en rotweiler över handleden.

Några av dessa har han själv inget ansvar för men vi skrattar åt honom i efterhand iaf
                "Kollektivt självmord, är det när man hoppar ut framför ett tåg?"

Comment

• meza
                  Medlem
                  • 2004-12-30
                  • 330

Jag var på en folkhögskola och skulle testa hur det var på skolan, och jag har alltid haft svårt när det är mycket folk, så jag kallade in en kille på mitt rum och så lät jag dörren stå öppen, så kom han in, och jag är inte så bra på det där med hur man ska bete sig korrekt, blivit dock bättre på det nu. Men nu till saken, då hade jag hoppat upp på sängen när han kom in, så kollade jag på han men jag kunde inte komma på något bra att säga, så det blev några tysta sekunder sen stack han iväg, han trodde det var en inbjudan till något mer vad ska man säga? Sexuellt.... Så han stängde dörren och försvann fort därifrån, fatta hur dum jag kände mig... Men han hade väl jäkligt mycket homoskräck. Men det var några tuffa timmar innan jag kunde snacka med honom om hur det låg till. Trodde att hela skolan skulle tro att jag hade en läggning som jag inte hade. Det var lite lustigt, idag skrattar man åt det, men då var det inte speciellt kul
                  Råfeministen Meza talar: Om flickor kan vara billiga kan män då vara gratis?

Comment

• bewern
                    Medlem
                    • 2002-06-10
                    • 515

Eftersom en hyfsat stor del av min släkt kommer från ett område straxt norr om Nyköping, brukar jag åka till Nyköping för att släktforska. Och med tanke på att jag ganska ofta åkt sista tåget (21.30) tillbaka till Stockholm ansåg jag att jag inte behövde kolla tidtabellen när jag åkte dit.

En gång i höstas var jag där igen, och med min vana trogen kollar inte heller denna gången på tidtabellen.

Så, när jag kommer till stationen kring 20.50 och kollar tidtabellen för säkerhets skull... och upptäcker att dom ändrat tidtabellen och sista tåget gick 20.14.

Panik

Känner ingen större lust att pröjsa hotellnatt, och taxi till Stockholm känns lite dyrt. Samt hösten hade slagit till så det var lite för kyligt att sova utomhus, eller att vandra sträckan mot Stockholm.

Går ut från stationen och letar efter någon busshållplats för att se om det finns några bussar mot Stockholms södra länsdelar. Efter ett tag hittar jag stora busshållplatsen, men hittar inga bussar som går mot Stockholm vid den här tiden (klockan börjar närma sig 21.30).

Någon liten klocka i bakhuvudet börjar pingla lite smått. Skavsta! Det går ju flygbussar mellan Stockholm city och Skavsta flygplats. Och där stod en skylt med avgångstid från Nyköping om 20 minuter mot flygplatsen.

Efter ett antal byten kunde jag krypa ner i sängen framemot 02.00, men det var min egen säng hemma.
                    Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

Gammalt djungelordspråk.

Comment

• obelix
                      Medlem
                      • 2002-09-14
                      • 3722

Har lyckats med att välta 2 tunnor innehållandes ett par hundra liter lim på ett jobb jag hade (Bilspedition i Spånga).

Alla visste vem jag var sen.
                      Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

Comment

• Lofberg
                        Medlem
                        • 2002-11-23
                        • 1277

[citat=obelix]Har lyckats med att välta 2 tunnor innehållandes ett par hundra liter lim på ett jobb jag hade (Bilspedition i Spånga).

Alla visste vem jag var sen. [/citat] Därav varför du "hade" jobbat
                        Korvsk krokfjälst

Comment

• bluxbluxo
                          Medlem
                          • 2003-10-11
                          • 1116

Jag har klanta mig ganska många gånger med snöbollar.

Det var någon gång i ettan när jag och några andra hade ett litet snöbollskrig. Då kommer våran lärare som vi hade då och började skälla på oss för vi inte fick kasta snöbollar på varandra och vi slog ju dövörat till. Sen när hon skulle gå in så skulle jag pricka ett träd som stod där, men den snöbollen gick liiiite fel och vips så hamnade den mitt i bakhuvudet på henne.
                          Vi sprang iväg, Men hon vet inte än idag att det var jag som råkade kasta den där snöbollen.

Sen för ett år sedan när snön kom så kastade jag och några klasskompisar lite snöbollar. Så kommer det en ifrån någon annan klass och säger "kasta på mig då!!". Fegisen som sa det sprang ju in men alla bombade imot han, men just när jag skulle kasta en snöboll så kommer det ju en lärare med en kaffekopp i handen och jag prickade snöbollen mitt i kaffekoppen och så spiller hon kaffet på sig själv. Stilpoäng?

Sen en gång när jag gick fyran så hade vi ett stort snöbollskrig. Och vi kastade och hade oss och ingen skällde på oss, Men så skulle jag kasta iväg en fin fin ispärla men denna snöboll gick också ganska snett och den flög in i ett öppnat fönster och i ett klassrum där dom hade lektion. Läraren där kollade ut genom fönstret och började skälla på oss, men då var det något generalpucko som kastade en snöboll mitt på läraren.
                          ¿Te gusta la música?

Comment

• bluxbluxo
                            Medlem
                            • 2003-10-11
                            • 1116

Detta har inte jag gjort men det är ganska roligt och brätta.

Det var så här att morsan väntade på hennes kompis skulle ringa upp. Och efter ca 1 min så ringer det i telefonen och hon kollade inte vem som ringde utan trodde till 100% att det var hennes kompis så hon svarade "Kungens badrum, Det är tvålen som pratar". Men då var det inte hennes kompis, utan det var Försäkringskassan.
                            ¿Te gusta la música?

Comment

• muskot
                              Medlem
                              • 2002-01-13
                              • 7705

Stod i skogen och urinerade när jag blev anfallen av en geting. Då jag just befann mig i skedet där det är omöjligt att nypa av, och getingen var väldigt närgången, agerade jag i panik, vilket resulterade i att jag pissade mig själv på benet .

Tur i oturen var att detta var strax utanför tomtgränsen till mina föräldrars lantställe, så dusch och ombyte fanns inom räckhåll.
                              Break a rule!

Comment

• Lofberg
                                Medlem
                                • 2002-11-23
                                • 1277

bluxbluxo, verkar som du har ett kasst aim. Behöver du aimbot
                                Korvsk krokfjälst

Comment

Working...