Sambuca har jag också minnen av. Tänkte vara häftig och tända eld på det i munnen, däremot märkte jag på fyllan inte att det börjat rinna ner längst med kinden och halsen, aj aj vad det brändes.
En annan klantig sak var när min lillebror skaffat en ny lampa. Jag tänkte kolla om den var fräck. Jag såg att den inte var inkopplad så jag stoppade in den i de två hålen, ingen lampa tändes, nähe tänkte jag och letade efter en strömbrytare till den, hittade ingen. Då såg jag att sladden inte satt i själva lampan utan hängde runt om bara.
Jag tar tag i sladden (varför vet jag inte samt notera att sladden forfarande är inkopplad) sen tar jag tag i de båda kablarna, SMACK sa det och en konstig stickande känsla for genom min kropp. I nån timme efter var jag varm och det stack överallt i kroppen. Tyvärr fick jag ingen super effekt á Electroman.
[citat=Kim][citat=Viking]Har slagit en golfboll i skallen på mig själv... Det är starkt [/citat] Jag hoppas att du pliktade två slag också för att ha ändrat boll i rörelse. [/citat]
Jag glömde bort den regeln när jag låg däckad i 15 minuter - faktiskt
[citat=Babbelfisken]En gång tog jag mig en simtur i ett glas jordgubbssaft. Trodde att det föll under kategorin "sötvatten" men det gick inge bra. Gälarna klibbade igen direkt. [/citat] Så den klantgrejen gälde livet då...
Jag och några vänner skulle skoja lite med en kompis och hans familj som hade besök.
Vi skulle smyga runt på baksidan och kasta vattenballonger på dem. Vi smög på grannarnas tomter och plötsligt så kom det massa folk med ficklampa m.m. när vi gömde oss i en buske. När en person var två meter från oss så började vi löpa. Vi sprang och sprang tills de inte sprang efter oss längre och gömde oss is en dunge...
Vi står och pustar då vi ser tre polisbilar som åker och letar med lykta...
Till historien hör till att vi hade kastat lite vattenballonger genom folks sovrumsfönster och, som jag sa, gömt oss på grannars tomter - och det resulterade i att de ringde polisen... Grannen vars tomt vi sprang på var på semester och de andra grannarna trodde att vi var inbrottstjuvar, när de vaknade av en vatteballong och tittade ut...
Det var alltså polisen som letade med ficklampa och sprang efter oss, vi trodde bara det var arga grannar. Men nu kan jag stoltsera med att ha sprungit från polisen
När jag skulle mäta snödjupet i lumpen i vintras så mätte jag upp det till 25 cm. Det ska skrivas in i en dator och skickas iväg till smhi. Jag antog att det skulle antäcknas i millimeter precis som neder börden så jag skrev 250 i rutan "total snow". Sen kunde man läsa i statistiken att vi hade haft 250 cm snö den dagen, vilket var dryga metern mer än någon annan plats i sverige. Detta har man fått höra ett par gånger nu.
Jag skulle titta på film så jag drog in tv'n som står i vardagsrummet och kopplar in tv-out kablarna. Efter filmen så vrider jag tillbaka tv'n ut till sin plats, precis utanför min dörr. Men jag glömde såklart ta ur kablarna och t.o.m stänga av tv'n. Efter en stund så drog jag på en sådan där snuskfilm som jag satt och kollade på samtidigt som jag surfade runt på sådant där vad det nu heter. Ja ni vet. Eftern en dryg timme så stängde jag ner allt och gick ur rummer för att gå på dass och med all förvåning så satt halva min släkt där i vardagsrummet och åt middag. Dom kollade lite konstigt på mig så jag stannade till och jag vände på huvudet och såg min skrivbordsbild där på tv'n. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag vände håll och låste in mig på rummet resten av dagen. Ingen har sagt något om detta till mig, men tänk att dom satt där och åt middag till detta utan att säga till mig
Det skulle nog vara det mest klantigaste och pinsamaste jag gjort tror jag.
[citat=Sico]Jag skulle titta på film så jag drog in tv'n som står i vardagsrummet och kopplar in tv-out kablarna. Efter filmen så vrider jag tillbaka tv'n ut till sin plats, precis utanför min dörr. Men jag glömde såklart ta ur kablarna och t.o.m stänga av tv'n. Efter en stund så drog jag på en sådan där snuskfilm som jag satt och kollade på samtidigt som jag surfade runt på sådant där vad det nu heter. Ja ni vet. Eftern en dryg timme så stängde jag ner allt och gick ur rummer för att gå på dass och med all förvåning så satt halva min släkt där i vardagsrummet och åt middag. Dom kollade lite konstigt på mig så jag stannade till och jag vände på huvudet och såg min skrivbordsbild där på tv'n. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag vände håll och låste in mig på rummet resten av dagen. Ingen har sagt något om detta till mig, men tänk att dom satt där och åt middag till detta utan att säga till mig
Det skulle nog vara det mest klantigaste och pinsamaste jag gjort tror jag. [/citat]
När jag fick hem min nya C64(Populär Commodore dator på 80-talet) och med milt våld råkade koppla späningskapeln i fel uttag, sedan ropade föräldrarna att det var fika på altanen.
Sen när jag kommer in i mitt rum igen efter en kvart så är hela rummet rökfyllt.
Konstigt nog så fick jag lagningen på garantin, de flinade lite i datoraffären när jag lämnade in den och berättade vad som hänt.
Comment